Ga naar inhoud

Beschadigde Windows-bestanden


Leono

Aanbevolen berichten

Het zijn inderdaad 4 DVD's.

 

Ik heb ze vorig jaar aan de reparateur gegeven nadat ik alleen nog een zwart scherm kreeg bij de start. De reparateur zei dat hij met de 4 DVD's niets kon en heeft toen de harde schijf geformatteerd (denk ik) en een Windows 32-bits er op gezet. Hij vond een compleet schone installatie het beste, omdat de recovery allerel "crap" meelevert (waar ik zelf trouwens geen enkele moeite mee heb).

 

Daarna ben ik teruggegaan omdat ik voorheen een 64-bits had. Die heeft hij er toen alsnog op gezet. Ik vroeg om een nieuwe Windows DVD omdat ik anders (volgens zijn mening) geen nieuwe Windows meer zou kunnen installeren. Dat vond hij teveel werk en hij beloofde mij dat ik een Windows DVD van hem zou krijgen zodra het nog eens nodig mocht blijken. Op dat moment werkte het DVD-station nog perfect.

 

Een maand later stopte het echter van het ene op het andere moment. Ik lees op internet meer gevallen van plotseling geen DVD meer herkennen èn niet meer uitwerpen.

 

Vandaar dat ik aan kweezie wabbit de vraag stelde of de upper en lower filters wellicht opnieuw geïnstalleerd zouden kunnen worden (in de hoop dat dat mischien zou kunnen helpen). Ik heb trouwens zelf ook altijd gedacht dat mijn 4 Windows DVD's een laatste redmiddel zouden zijn. Anders had ik mij destijds het geld en de moeite bespaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het mankement aan het dvd-station van mechanische aard en zal het niet opgelost zijn met het verwijderen of installeren van de upper en lower filters.

Hierbij herhaal ik dus mijn advies:

Ik denk dat de beste oplossing is om het dvd station gewoon te vervangen.

 

 

 

Het zijn inderdaad 4 DVD's.

 

Ik heb ze vorig jaar aan de reparateur gegeven nadat ik alleen nog een zwart scherm kreeg bij de start. De reparateur zei dat hij met de 4 DVD's niets kon en heeft toen de harde schijf geformatteerd (denk ik) en een Windows 32-bits er op gezet. Hij vond een compleet schone installatie het beste, omdat de recovery allerel "crap" meelevert (waar ik zelf trouwens geen enkele moeite mee heb).

...

Ik heb trouwens zelf ook altijd gedacht dat mijn 4 Windows DVD's een laatste redmiddel zouden zijn. Anders had ik mij destijds het geld en de moeite bespaard.

Met die 4 dvd's moet je de pc normaal terug naar de fabrieksinstellingen kunnen zetten.

Eerste vereiste is dan wel een goed werkend dvd-station.


 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eventueel ook aan de slag kunnen gaan met een extern CD/DVD-station dat je via USB connecteert met je Acer 7741ZG ... misschien eens informeren in je vriendenkring of je zo'n toestel kan lenen ?

 

Zelf vervangen van het CD/DVD-station zou geen probleem mogen opleveren ... o.a. hier en hier kan je het onderdeel bestellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"...Hierbij herhaal ik dus mijn advies:.."

 

Hallo kweezie wabbit,

 

Als ik een bemiddeld mens zou zijn, met een job en een normaal inkomen, had ik dit natuurlijk al overwogen. Omdat ik mij maatschappelijk gedwongen voel er een computer op na te houden (voor mij hoeft het niet) en dit apparaat mij al behoorlijk veel geld kost en gekost heeft, wil ik eerst alle andere wegen tot het einde aflopen. Ik heb nog steeds het gevoel dat een werkend DVD-station heel fijn is, maar niet 100% noodzakelijk. Vandaar ook mijn vragen over een herinstallatie met de USB-stick en over Linux.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een Ubuntu live usb stick maken.

Sluit de stick aan en start de laptop op vanaf de usb stick.

Eens opgestart kan je kiezen voor ubuntu uitproberen of voor installeren.

Ik stel voor dat je eerst kiest voor uitproberen.

Op die manier kan je kennis maken met ubuntu zonder het te installeren.

Je kan dan ook het dvd station eens testen.

 

Hoe je een installatiestick voor windows moet maken, is reeds aangegeven in bericht 43.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een tip uit eigen keuken mbt de overstap naar Ubuntu. Ik heb dit systeem een tijdje geprobeerd maar ben uiteindelijk overgestapt naar Linux-Mint. Om de simpele reden dat het qua lay-out veel dichter bij de vertrouwde Windows-look ligt. Hierdoor heb je het sneller onder de knie en kun is de overstap heel klein. Ook het aanpassen van Mint naar je eigen wensen gaat eenvoudiger dan in Ubuntu.

In Mint heb je een aantal versies. Ik draai zelf de "Mate"-versie naar meer dan tevredenheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik vanmiddag in de bibliotheek was las ik in Computer Idee exact deze zelfde informatie: Linux Mate zou voor de overstappende Windows-gebruiker meer geschikt zijn dan Ubuntu. Vanwege de redenen die Captain Kirk vermeldt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht niet dat het de bedoeling was om een definitieve overstap naar Linux te maken doch aan de hand van een Linux Ubuntu Live usb stick (tip van kweezie wabbit) eens te testen hoe het DVD station het doet.

Tot heden heb ik nog niet ervaren dat leona vragende partij is om een definitieve overstap naar Linux te doen. Zodra dat wel het geval is horen we dat wel zeker?  En dan komt Linux Mint zeker in aanmerking. Ik heb hem zelf ook getest en ben er best wel over te spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.