Ga naar inhoud

Beschadigde Windows-bestanden


Leono

Aanbevolen berichten

In mijn oorspronkelijke vraag zei ik al dat de "beschadigde bestanden" waarschijnlijk recent ontstaan waren. Ik had -tegen mijn gewoonte in- een aantal updates/hotfixes geïnstalleerd via Qihoo 360 Total Security "Patch up" (dat was op 29 april 2015). En, inderdaad de update met het door u genoemde nummer zit daar tussen. Bij Windows Update staat hij vermeld als "Essentiële update". Betekent dit dat ik deze update hoe dan ook zou hebben binnnengekregen? Hij is in elk geval niet te verwijderen.

Qihoo heeft je dus "opgezadeld" met een overbodige update want de update KB2528614 is eigenlijk voorzien voor Windows Server 2008 en voor Windows 7 Enterprise, Ultimate en Professional maar niet voor de gewone windows 7 home premium.

Op welke manier Qihoo die updates heeft geinstalleerd is ook niet helemaal duidelijk en daar knelt het schoentje.

 

Normaal wordt er bij een windows update ook telkens een soort backup voorzien in de map winxs om in geval het nodig is, een correcte versie terug te plaatsen met SFC /scannow.

SFC vind wel het bestand srv2.sys met een versienummer van een update maar geen bijhorende backup en geeft dus een foutmelding.

 

Op zich is dat niet erg zolang er zich geen problemen voordoen.

Ik voorzie ook geen problemen met dit bestand omdat het gebruikt wordt om over het netwerk te communiceren met een file-server en een file-server in thuisnetwerk is echt een zeldzaamheid.

 

Ik zou me dus in dit geval geen zorgen maken over die foutmelding.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grootste probleem is feitelijk dat het systeemherstel niet meer werkt. Ik heb namelijk nog één herstelpunt van de dag voordat ik de hotfixes via Qihoo heb geïnstalleerd. Als ik daarnaar terug zou kunnen, zag het er allemaal een stuk gemakkelijker uit. (Denk ik). Heeft u daar nog gedachten over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of het op deze manier lukt.

 

Ga naar start, typ Rstrui.exe in het zoekvak maar druk NIET op enter.

Klik met rechts op het gevonden resultaat en kies voor uitvoeren als adminstrator.

Nu zou het venster voor systeemherstel moeten openen en kan je de normale procedure volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Windows Repair all in One

Even naar onder scrollen en klikken op wrepairaio1.jpg - Direct Download 

Dubbelklik na het downloaden op het bestand tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe om de installatie te starten 

Gebruikers van Vista, Windows 7 en Windows 8: rechtsklik -> uitvoeren als Administrator. 

Na de installatie kan je aangeven om het programma te starten. 

Als het venster van Windows repair geopend is ga je naar step5: Backup

Daar klik je bij System Restore op Create

Bij Registery Backup klik je vervolgens op Backup.

wrepairaio2.png

Bij het klikken op Backup zie je de vooruitgang. 

wrepairaio3.jpg

Erna klik je op Next

In het venster dat je dan ziet klik je open repairs

wrepairaio4.png

Zet de vinkjes zoals in de afbeelding. 

 

wrepairaio5.jpg

Zet ook een vinkje aan de rechterkant bij Restart/Shutdown system when finished en selecteer vervolgens Restart System. 

Schakel je antivirusprogramma uit (zie Antivirus (tijdelijk) uitschakelen) en klik op Start Repairs. 

wrepairaio6.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reparatie is voltooid.

 

Omdat in het programma te lezen was dat de reparatie bij voorkeur zou moeten plaats vinden in de veilige modus met netwerkmogelijkheden heb ik dit maar gedaan, hoewel het niet in de instructie stond. Het bleek niet nodig om de anti-virus uit te schakelen want die was blijkbaar niet opgestart.

 

Ik was in elk geval blij dat de laptop nog weer opstartte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.