Ga naar inhoud

Beschadigde Windows-bestanden


Leono

Aanbevolen berichten

Om het systeemherstel op te lossen, moet je kunnen opstarten vanaf een cd.

Aangezien jouw systeem geen cd's of dvd's  meer herkent, zit je dus met een probleem.

 

Ik stel voor dat je eerst laat kijken naar het dvd station want volgens mij zit je daar met een technisch of hardware probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik ook wel eens aan denk is een overstap naar Linux. Wellicht kan dit geïnstalleerd worden naast de bestaande Windows (?).

 

Ik heb de lens van het DVD-station nog eens gereinigd (helpt niet). Uitwerpen doet hij trouwens ook niet. Alleen langdurig priegelen met een paperclip behoort nog tot de mogelijkheden. Al surfende kwam ik nog een Microsoft Fixit tegen. Die komt tot de conclusie dat het medium niet leesbaar is. Onzin natuurlijk weer.

 

Ik heb ook nog een gereedschapje laten checken hoe het met de filters zit. Dit gereedschapje kwam tot de bevinding dat er geen upper èn geen lower filters voor dit apparaat aanwezig zijn, althans zo begrijp ik het. Weet u hier iets over? Ik kom steeds allerlei gediscussieer over deze filters tegen, maar het feit dat er geen filters zijn, lijkt mij niet de bedoeling. (Zie alstublieft de afbeelding hieronder; DVD-station aangeklikt).

 

Te gek dat een installatie via de USB-stick dus toch mogelijk moet zijn. Ik hoop wel dat mijn BIOS deze mogelijkheid toestaat.

 

\post-21159-0-32596500-1431337831_thumb.j

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Waar ik ook wel eens aan denk is een overstap naar Linux. Wellicht kan dit geïnstalleerd worden naast de bestaande Windows (?).

Dat kan perfect als je nog voldoende ruimte hebt op de harde schijf.

Je maakt best een aparte partitie aan om Linux op te installeren, dan lopen windows en Linux elkaar zeker niet voor de voeten.

 

 

 

Dit gereedschapje kwam tot de bevinding dat er geen upper èn geen lower filters voor dit apparaat aanwezig zijn, althans zo begrijp ik het. Weet u hier iets over? Ik kom steeds allerlei gediscussieer over deze filters tegen, maar het feit dat er geen filters zijn, lijkt mij niet de bedoeling

Het is inderdaad niet de bedoeling dat er geen filters zijn.

De fixit van microsoft heeft waarschijnlijk de vorige filters verwijderd maar door het feit dat het dvd station niet correct werkt, worden er ook geen nieuwe filters aangemaakt.

 

Ik denk dat de beste oplossing is om het dvd station gewoon te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U neemt nu aan dat ik de Microsoft Fixit heb uitgevoerd, voorafgaand het filter opzoek-programmaatje. Daar ben ik zelf niet zo zeker van. Ik weet het feitelijk niet meer.

 

Weet u hoe ik nieuwe filters kan installeren? Ik las namelijk ook ergens dat juist problemen met deze filters tot gevolg kunnen hebben dat CD's niet herkend worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat ik juist door deze systeembestanden-scan wil voorkomen dat ik nog ooit een nieuwe Windows-installatie moet doen. Ik heb geen herstelpartitie meer en CD's en DVD's worden niet meer herkend.

 

Toen ik nog redelijk eenvoudig zelfstandig Windows opnieuw kon installeren maakte het mij niet zoveel uit.  Toch wel zou ik denken. je wisselt uiteraard dagelijks van onderbroek, maar een nieuwe installatie van Windows voer je toch veel minder frequent uit hé !!!

 

Nu zou ik graag als uitslag van de 'sfc /scannow'-test weer de mededeling zien: "De integriteit is niet aangetast". Dat was ook mijn motivatie om deze vraag te posten. Is een dergelijk herstel uitvoerbaar?

 

 

Indien je enkel nog aangewezen bent op sfc /scannow dan zit je in een bijzonder kwetsbare positie. Een positie waar u zich, naar ik lees, zelf hebt ingewerkt door OOIT niet alleen je RECOVER partitie ten onrechte te verwijderen maar ook (afhankelijk van het merk en model van je pc) nagelaten hebt om de nodige herstel DVD's te branden en zelfs nagelaten hebt om met een extern programma (er zijn er zelfs zeer goede gratis) een systeem back-up en FullDisk back-up te maken op een extern medium. Dat extern medium (bv HDD) is sowieso een must. Wie dat heden ten dage nog steeds niet heeft die moet een stamp onder zijn g... krijgen. Want die beseft niet welke risico's hij (zij) neemt  en hoe daardoor de spaarcentjes naar de boem geholpen worden.

 

Of het falen van je DVD station te wijten is aan een corrupte Windows of aan een hardware probleem dat is via deze weg niet te bepalen.

Ik zou zeggen, kopieer je data veilig op een extern medium (kan enkel nog via USB zeker? Dus een stick of bij voorkeur een externe hdd en installeer dan één of andere Linux distro. Dat biedt je de mogelijkheid het functioneren van je hardware te testen. Indien daar niets mis mee zou zijn, en je wil perse terug naar Windows dan rest je enkel nog de aankoop van een originele Windows versie en installeer daarvan een schone installatie. Werk die installatie eerst goed bij (updates), draag jee data over en installeer je favoriete programma's.

Maar bovenal... Ga een stuk minder onbezonnen te werk. Informeer je hier op dit forum alvorens je gaat experimenteren. zo voorkom je veel miserie.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

@droske:

 

..."Een positie waar u zich, naar ik lees, zelf hebt ingewerkt door OOIT niet alleen je RECOVER partitie ten onrechte te verwijderen"...

 

Dat leest u dan niet goed want ik heb de recovery-partitie niet zelf verwijderd: dat heeft een reparateur gedaan.  Hierdoor zijn ook mijn zelfgemaakte Windows DVD's niet meer bruikbaar. Dus graag een wat minder zelfingenomen toon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@droske:

 

.

 

Dat leest u dan niet goed want ik heb de recovery-partitie niet zelf verwijderd: dat heeft een reparateur gedaan.  Hierdoor zijn ook mijn zelfgemaakte Windows DVD's niet meer bruikbaar.

 

Die 4 recover DVD's bevatten een complete recovery. Daar heb je zelfs geen recovery partitie voor nodig. Dat is anders bij bv Medion pc's waar slechts 1 Recovery DVD is meegeleverd en deze werkt in combinatie met de RECOVERY partitie. Bij Medion zijn ze dus aanvullen. Bij u is dat anders.

Ofwel is die set van 4 DVD's corrupt, ofwel is er iets mis met je DVD drive.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.