Ga naar inhoud

terugzetten naar herstelpunt lukt niet


spike666

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een probleem met het geluid van mijn pc.

Dit probleem is ontstaan na een automatische update van mijn drivers.

 

Ik denk dit te kunnen oplossen als ik die updates ongedaan zou kunnen maken, want voordien werkte alles zoals het moest.

 

Als ik wil terugkeren naar een herstelpunt, wordt dit op het laatst afgebroken met de melding dat het niet lukt omdat de procedure wordt tegengehouden door een anti-virus die actief is en of ik die tijdelijk kan uitschakelen en opnieuw proberen.

 

Ik heb echter geen antivirus draaien (voor zover dat ik weet).

 

Kent iemand een oplossing?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

probeer het in veilige modus.

zet pc uit. zet weer aan en tokkel op f8 tot je het opstartkeuzemenu krijgt.

kies hier veilige modus.

je beeldscherm ziet er nu even wat anders uit, maar je kan gewoon naar systeemherstel.

 

en 'geen beveiliging meedraaien' is in deze tijd vragen om ongelukken...!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi falstring,

 

ik heb geprobeerd wat je voorstelde, maar het mocht niet baten: hetzelfde resultaat.

 

na de heropstart krijg ik het bericht:

 

"systeemherstel is niet voltooid. De systeembestanden en instellingen van de computer zijn niet gewijzigd.

Details: Met systeemherstel kan geen toegang tot een bestand worden verkregen. Mogelijk is een antivirusprogramma actief op de computer. Schakel het antivirusprogramma tijdelijk uit en voer systeemherstel opnieuw uit. Er is tijdens systeemherstel een onbekende fout opgetreden (0x80070005)"

 

Ik heb geen antivirus draaien, in afwachting van een nieuwe. Wel draaien iobit advanced sytemcare en iobit malwarefighter nog. Ik weet wel niet hoe ik die volledig moet uitzetten. Daar is precies geen aan/uitknop aan. Misschien moet ik die ook ineens verwijderen?

 

Nog suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb echter geen antivirus draaien (voor zover dat ik weet).

 

 

 

 

 

 

Ik heb geen antivirus draaien, in afwachting van een nieuwe. Wel draaien  en iobit malwarefighter nog. 

 

 

Geen antivirus en software die vaak meer voor problemen zorgt dan dat ze die oplossen.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6};c
{9D974C8C-6D92-44FB-BEAF-B45A1C0CF17F};c
C:\Program Files (x86)\IObit;fs
C:\ProgramData\IObit;fs
{AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7};c
{2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F};c
C:\ProgramData\LolliScan;fs
LiveUpdateSvc;s
C:\Windows\tasks\Driver Booster Scan.job;f
C:\Windows\tasks\Driver Booster Update.job;f
C:\Windows\tasks\GGDEN1.job;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{10921475-03CE-4E04-90CE-E2E7EF20C814}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{9D974C8C-6D92-44FB-BEAF-B45A1C0CF17F}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{BA0C978D-D909-49B6-AFE2-8BDE245DC7E6}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"IObit Malware Fighter"=;r64
C:\Users\Dejonckheere\AppData\Roaming\IObit;fs
C:\ProgramData\SeoarCh-NeuwTAb;fs
C:\ProgramData\savoe on;fs
C:\Program Files\PCDApp;fs
C:\ProgramData\72ae2d2e01db47188e66156803365fbe;fs
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.