Ga naar inhoud

geen internet meer


Aanbevolen berichten

ik heb terug naar fabrieksinstellingen gezet

daarna alle windows updates geinstalleerd

image gemaakt

 

huidige virusscanner van fabrieksinstellingen is nog actief: mcafee internet security

deze kan je verwijderen als volgt:

- via software verwijderen in configuratiescherm

en daarna moet je de verwijdertool gebruiken van mcafee (heb ik)

(moet ik dan nog revo uninstaller gebruiken?)

 

- moet ik gewoon de antivir verwijderen (via configuratiescherm en daarna de mcafee tool) en DAARNA ccleaner draaien?

 

Of kan ik nu even ccleaner draaien (met dus de mcafee internet security nog actief) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zonet een mailtje gestuurd naar iemand die ik ken die bij Panda werkt met de vraag wat wij of zij kunnen doen i.v.m. die false positive.

Ik laat hier wel iets weten wanneer ik nieuws heb.

 

Enorm bedankt dat je dat wil doen tijdens deze feestdagen. Ik zou de laptop graag vanavond al in orde hebben . Dus hopelijk reageert hij vandaag nog.

Ik heb CCleaner gedraaid en register daarmee opgekuisd, maar nog steeds die false positive

MAL URL  http://www.notifications.ennova-research.com/NotificationService.svc/periodic/BE/1

 

Als je naar die website gaat (http://www.notifications.enno......, zie schijngedrukt hierboven), en dan de jpg bekijkt, is dat een Toshiba computer en is verwant met de app My Toshiba. Ik heb die app verwijderd, en nog steeds bij elke opstart van de laptop die melding in Panda.

 

Ander probleem:

Ik wou Unchecky downloaden van de website, maar Panda gaf aan dat er exploits waren op die website en weigert Unchecky te downloaden.

Kan je dat ook vragen aan die kenner van Panda?

 

Hopelijk nog vanavond want ben al lang met de laptop bezig , wordt er een beetje gek van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anvirus: Panda Global Protection 2015 (betalend) versie 15.0.4

 

Eind augustus 2015 kwam Panda Global Protection 2016 uit ... hebben betalende Panda Global Protection 2015 gebruikers dan niet de mogelijkheid om te upgraden naar Panda Global Protection 2016, welke normaliter toch een (ver)beter(d)e versie hoort te zijn van Panda Global Protection 2015 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind augustus 2015 kwam Panda Global Protection 2016 uit ... hebben betalende Panda Global Protection 2015 gebruikers dan niet de mogelijkheid om te upgraden naar Panda Global Protection 2016, welke normaliter toch een (ver)beter(d)e versie hoort te zijn van Panda Global Protection 2015 ?

 

Klopt als een bus. Ik draai al een paar dagen versie 2016 hoor op die laptop, de ondersteuning van Panda heeft mij dat enkele dagen geleden al aangeraden, maar nog steeds false positive voor die url (bijna elke keer dat laptop opgestart wordt).

 

Panda heeft blijkbaar last van veel false positives, want zelfs toen ik Unchecky probeerde te downloaden, zei Panda dat ik niet verder kon omdat de site exploit zou hebben. Via andere pc (met avast) dan Unchecky gedownload, en bestand op de laptop gecontroleerd door Panda, en raar maar waar, hij aanvaard het bestand. Misschien is de website van Unchecky niet goed onderhouden en is er effectief sprake van een exploit ? Virustotal aanvaard het bestand unchecky.exe dus het zal wel clean zijn.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik antwoord gekregen over de Panda melding.

 

De URL zou vanaf nu niet meer gedetecteerd mogen worden.  :top:

 

Dat is zeer goed nieuws! Dus ik hoef niets speciaals meer te doen op die laptop? Top! Ik heb hem momenteel ook niet meer want ze heeft hem nodig tijdens de blok.

Nu op de laatste dag dat ik hem had, krijg ik een melding van de grafische kaart, ik geloof dat beheerprogramma dat ook opstart tijdens het opstarten van de laptop, met de melding "werkt niet meer", en "er wordt online naar oplossing gezocht" . Ik hoop dat dit niets "ergs" is want ze moet wel de laptop kunnen gebruiken de volgende dagen. De voorbije dagen heb ik echter die melding van "werkt niet meer" nooit gekregen. Dus hopelijk maar een "eenmalig" feit.  Zou dat te maken hebben met het opkuisen van het register van Ccleaner? Ik denk het niet, want normaal gooit CCleaner nooit dingen weg die niet weg mogen.... Nu is het ook zo dat laptops zeer warm worden als ze lang aanstaan, misschien vandaar de foutmelding? Sorry maar kan de exacte foutmelding niet meer geven, "werkt niet meer", en kwam van met name dat beheerprogramma van de grafische kaart.

Hopelijk heeft het niets te maken met de windows-updates en de grafische drivers die misschien niet goed samenwerken? Ik kan hem nu niet halen want ze heeft hem nodig. Dus laat het even zo.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het toestel nog eens in handen krijgt, kijk dan zeker de temperaturen is na. Vermoedelijk staat er nog een leuke ontstofbeurt op het menu. ;)

 

In mijn ervaring heeft Ccleaner nog nooit voor problemen gezorgd. Ik betwijfel dus ook dat Ccleaner die foutmelding veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.