Ga naar inhoud

Backup software


deevvb

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb mij net een nieuwe laptop aangeschaft en ben van plan om deze van het begin goed te back-uppen op mijn externe harde schijf.

Doordat ik het niet lang volhoud om steeds alle mappen die ik wil back-uppen te selecteren en kopiëren zoek ik hier een software voor die vaste mappen met 1 klik kan back-uppen.

1 vereiste is wel dat deze mappen op mij'n externe schijf mappen blijven en niet gecomprimeerd worden tot 1 bestand en op mijn schijf ontoegankelijk worden.

Kent iemand een software of dergelijke die deze taak kan uitvoeren?

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan prima met het freeware Synckback : ik gebruik het zelf geregeld, het is even wat wennen en thuis raken in de verschillende mogelijkheden maar het doet prima wat jij verlangt. Let op: er is zowel een freeware als een betalende (uitgebreidere) versie van.

 

Zoals bij alle freewareprogs: lees goed bij de installatie wat je al dan iet aangeboden wordt om mee te installeren en vink het desgewenst af.

 

Enkele tips:

- je kan altijd een gemaakt profiel eerst uittesten om te zien wèlke wijzigingen aangebracht gaan worden als je het echt gaat uitvoeren

-  wat ik altijd deed voor alle zekerheid: twee testmappen maken (vb A en B) , daar twee verschillende bestanden in plaatsen en dan het profiel laten uitvoeren. Moest je profiel nog niet 'op z'n poten staan', dan ben je niet je èchte gegevens kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.