Ga naar inhoud

probleem ontvangen en versturen van berichten met incredimail


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Ik heb incredimail eens geinstalleerd op een testmachine en dit was het resultaat.

      Beste xyz, Iemand heeft zojuist geprobeerd in te loggen op uw Google-account xyz@gmail.com vanuit een app die niet voldoet aan de moderne beveiligingsnormen.

Heb jij een dergelijk bericht nooit gekregen in je gmail online?

Ik heb mijn echte naam vervangen door xyz maar het komt er dus op neer dat google (of gmail) vond dat incredimail geen veilige toepassing is en daarom wordt de toegang geweigerd.

M.a.w. een gmail account kan je niet (meer) instellen in incredimail.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad het bericht in Uw voor;laatste bericht op mijn gmail website gekregen.

 

Ik heb geen apps of websites toegang verleend tot mijn Google-account.  (Ik heb geen Ipad, tablet maar enkel en allen mijn PC)

Moet ik dit veranderen?

 

Hoe komt het dan dat ik gedurende 10 jaar geen probleem had met mijn gmailaccount in Incredimail2?

 

Hier ben ik echt niet zo wijs in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de mailfuncties van Incredimail is er niks aan de hand maar IM heeft een minder goed reputatie als het aankomt op veiligheid.

Zo worden er zaken mee geinstalleerd die je niet echt nodig hebt en die een veiligheidsrisico vormen.

 

Google (en GMail) hebben beslist dat IM niet meer voldoet aan hun veiligheidsnormen en daarom weigert gmail de toegang aan IM.

 

Met deze tips van collega clarkie kan je het veiligheidsniveau van Gmail aanpassen waardoor je met IM weer toegang kan krijgen tot je Gmail.

 

Probeer de tips en laat maar weten of het heeft geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles nog eens in detail doorgelopen en de PC zegt er ijn de laatste 28 dagen geen verdachte bewegingen geweest .

 

Waarom heeft Google-account dan mijn toegang tot Incredimail afgesloten??

 

Kunt u mij nog verder helpen?  Ik kom er niet uit met de tips van Uw collega Clarkie

Hartelijk dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alle tips van Clarkie precies gevolgd.

Eerst minder veilige apps toestaan en dan geprobeerd op Incredimail mijn gmail adres opnieuw te configureren  Maar ik kom steeds op de inkomende server IMAP terwijl ik POP3 moet hebben.  Ik heb dus die minder veilige apps in UITGESCHAKELD terug gezet

 

Verder heb ik melding dat ik geen enkele app op mijn computer heb .

 

Het inloggen in 2 stappen is niet nodig omdat dit alleen op toepassing is op mobiele apparaten en op MAC computer en ik heb geen MAC computer maar een Medion met Windows Vista en Mozilla Firefox als browser.

 

Hoe moet dit verder a.u.b.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef!!!  Ik heb de IMAP in mijn webgmail account terug ingeschakeld. De POP is eveneens ingeschakeld  volgens de tips van Clarkie waarvoor mijn gewaardeerde dank

Dan heb ik, Incredimail opnieuw geinstalleerd (zonder de vorige installatie te verwijderen) en MINDER VEILIGE APPS TOESTAAN INGESCHAKELD.

Dan heb ik in INcredimail- Hulmiddelen - accounts alle accounts verwijderd en opnieuw mijN gmailadres geconfigureerd op de automatische manier zoals voorgesteld werd op het scherm.  AL MIJN BERICHTEN ZIJN OP MIJN INCREDIMAIL TERUG OOK DIEGENE DIE DE LAATSTE WEEK ALLEEN OP MIJN WEBMAIL GMAIL TE ZIEN WAREN

En alles werkt weer perfekt in Incredimail.

 

Als ik nu de eigenschappen van mijn gmail account bekijk heb ik volgende info:

 

inkomende server: imap.gmail.com

uitgaande server: smtp.gmail.com

Bij de geavanceerde instellingen van de poorten staat het volgende:

Postvak UIT (SMTP) 465

Deze server heeft een beveiligingsaansluiting  (SSL) nodig is AANGEVINKT

Inkomende mail (IMAP)  993 en dus niet POP3 zoals eerder werd voorgesteld maar dit kon ik nooit vinden.

Deze server heeft een beveiligingsaansluiting (SSL) nodig is hier ook AANGEVINKT

 

WIJ KUNNEN HIER DIT ONDERWERP DEFINITIEF SLUITEN EN NOGMAALS WIL IK U EN CLARKIE OPRECHT BEDANKEN VOOR DE VELE UREN  EN IK HOOP DAT MIJN MEDEWERKING VOOR ANDERE FORUM KLANTEN  ENIGE BIJDRAGE GELEVERD HEEFT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.