Ga naar inhoud

probleem ontvangen en versturen van berichten met incredimail


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Zeer vreemd als ik op het pijltje voor mijn e-mailadres in thunderbird klik krijg ik onderstaande.

Dan hebben we het toch over een ander slotje? een afbeelding zou toch handig zijn.

 

attachicon.gif2016-03-05_19h49_20.png

 

 

 

 

Als het account in thunderbird niet meer werkt moet je toch een foutmelding krijgen, welke?

 

 

Enkel bovenstaande vraag ik in bericht 68.... waarop jij herstelpunten begint terug te zetten en herinstallatie uitvoert van de software.

Echter werd ook al aangehaald in eerdere berichten dat het herinstalleren van die software totaal niet nodig is, je zal eerder moet gaan zoeken in de beveiligingsinstellingen van Google.

 

 

Ga in je Google account onder inloggen en beveiliging naar apparaatactiviteit en meldingen.

Klik dan op gebeurtenissen controleren. Wat vindt je daar terug?

 

post-9560-0-98953400-1457254663_thumb.pn

 

post-9560-0-92523000-1457254674_thumb.pn

Link naar reactie
Delen op andere sites

iN uW BERICHT 71 OPEN IK DE BLAUWE LINK EN DIT IS PRECIES HET BEELD DAT IK OOK KRIJG ALS IK OP HET KLEINE PIJLTJE KLIK LINKS NAAST MIJN GMAILADRES

 

Als ik Thunderbird opstart draait het cirkeltje POSTVAK IN NA HET STOPPEN KRIJG IK geen enkele foutmelding MAAR ER KOMEN GEEN BERICHTEN BINNEN.

aLS IK ECHTER OP MIJN MAILADRES RECHTS KLIK MET DE MUIS VERSCHIJNT DE MOGELIJKHEID "INSTELLINGEN "

Als ik daarop klik verschijnt het beeld "accountinstellingen met mijn  gmail adres ernaast.  Daar kan ik, kiezen tussen vele onderwerpen waaronder o.a serverinstellingen.  Maar ik krijg daar zoveel te zien dat ik niet weet wat ik ermee moet doen.

 

U vraagt nu om op mijn Google account in te loggen en "inloggen en beveiliging"  te openen.

Ik ga naar "apparaatactiviteiten en meldingen" dan "recente beveiligingsgebeurtenissen" Volgende melding staat er "U heeft geen recente beveiligingsgebeurtenissen"

Eronder staat "onlangs gebruikte apparaten" ernaast staat Windows HUIDIG APPARAAT.

DAN GA IK NAAR APPARATEN CONTROLEREN

vOLGENDE TEKST VERSCHIJNT "Heeft u iets verdachts opgemerkt  met eronder staat WINDOWS  NAMEN BELGIE (dit is mijn juiste locatie) ernaast in blauw  "Uw account beveiligen"  Hier staat nu Browser Firefox en Internet explorer9.0 laatst gebruikte locatie NAMEN BELGIE (dit is correct)

Nu ga ik naar "account beveiligen"

Geef  Uw wachtwoord nogmaals op en INLOGGEN  dan Beveiligingscontrole met las tekst Tijd voor Uw beveiligiingscontrole . U heeft aangegeven dat iets in Uw account niet klopt te kloppen.  Bescherm Uw Google-account door deze belangrijke instellingen te controleren.  U kunt binnen een paar minuten Uw ionline beveiliging verbeteren.

Dan vraagt men "Wachtwoord wijzigen"  ik antwoord "nee, ahrtelink dank" dan "Uw herstelinformatie controleren" en telefonnummer voor herstel:  het juiste telefonnummer verschijnt nu dan vraagt men "secondair mailadres "  hier verschijn took nu het juiste secondair telefoonnummer.

Dan kil ik "gereed"

Volgende pagina opent met "toegang tot minder beveiligde apps uitschakelen"  HIER STAAT TOEGANG VOOR APPS MAT LAGERE BEVEILIGING IS ingeschakeld.

OPNIEUW "GEREED" KLIKKEN

Nu verschijnt "Uw accountrechten controleren" HIER STAAT NU "mozilla thunderbird heeft toegang to G-mail"

Opnieuw "gereed" klikken

Nu "Controleer Uw Gmail instellingen"  "We hebben Uw Gmail instellingen gecontroleerd en alles ziet er goed uit"

Opnieuw "gereed" klikken"

Nu verschijnt "U bent klaar" en de 4 volgende items zijn aangevinkt in het groen:

1.  Herstelinformatie gecontroleerd.

2. Toegang tot minder veilige apps INGESCHAKELD

3. Accountrechten gecontroleerd

4.  Gmail instellingen gecontroleerd

 

Dan doorgaan klikken

 

Tot dusver is er niets verdachts te zien dus. Hoe moet dit nu verder?

 

DAN "CONTROLEER uW GMAIL INSTELLINGEN".

Opnieuw "gereed" klikken

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Als ik Thunderbird opstart draait het cirkeltje POSTVAK IN NA HET STOPPEN KRIJG IK geen enkele foutmelding MAAR ER KOMEN GEEN BERICHTEN BINNEN.

 

 

Als je Thunderbird opstart en er verschijnt geen enkele foutmelding is het gmail account correct werkend.

 

Verzend vanuit Thunderbird via je daar gemaakt Gmailaccount een e-mail naar jezelf.

Krijg je de mail verstuurt en ontvangen via Thunderbird?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een bericht verzonden naar mijn gmailadres met Thunderbird maar het verzenden lukt niet .

Ik krijg volgende melding  "Verzenden van het bericht is mislukt.  Het bericht kan niet worden verzonden omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande server (SMTP) server smtp.gmail.com is verlopen

Probeer het opnieuw"

 

Ik heb dit meermaals geprobeerd maar ik kan niet verzenden.  Er komen ook geen berichten binnen sedert 3/3/2016.

 

Mijn webmail Gmail doet het nog steeds goed.

 

Hoe nu verder?

 

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows DEFENDER IS INGESCHAKELD VOOR DE REALTIME BEVEILIGING EN WINDOWS FIREWALL IS EVENEENS INGESCHAKELD.

iK HEB INCREDIMAIL GEPROBEERD ZONDER MIJN  ANTI-VIRUS EN ZONDER WNDOWS FIREWALL INSTELLINGEN maar zonder succes.

 

Windows defender was wel ingeschakeld nog.

Wat kan ik nog meer?  Ik weet nu hoe ik die firewalls kan in en uitschakelen.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.