Ga naar inhoud

probleem ontvangen en versturen van berichten met incredimail


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Hier ben ik terug.

 

Hetzelfde probleem met Incredimail doet zich opnieuw voor.  Na enige tijd krijg ik weer het bericht "bewerking incompleet"

 

Ook bij Thunderbird krijg ik geen post meer binnen terwijl mijn webmail gmail correct werkt.

 

Wat kan het zijn?

 

 

Ik heb Thunderbird verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar ook hier werkt het niet meer.

 

 

Ik,heb contact gehad met Incredimail support en die vragen mij om mijn maladres, password en username te sturen.

 

Dit vindt ik te verdacht en ik reageer daar niet op.

Wat denkt U hiervan?

MVG

 

Ik niet anders als herhalen dat het ergens iets met een beveiliging in verband met je Gmail paswoord te maken heeft.

Het heeft dus geen zin om telkens opnieuw Incredimail of thundrrbird te herinstalleren.

De ene dag werkt het de andere dag niet meer, maar zou het niet eerder na een herstart van je computer zijn?

 

Een e-mailadres met daar bijgevoegd het paswoord en gebruikersnaam zou ik ook nooit doorsturen.

 

 

Over onderstaande zou ik graag wat meer weten want ik begrijp niet wat je er mee bedoelt.

Van waar kwam die vraag om opnieuw in te loggen?

 

 

 Op een bepaald moment kreeg ik de vraag om opnieuw in te loggen en heb ik gedaan met gmail account en mijn wachtwoord.  Ik kreeg bericht "Mozilla Firefox heeft Uw wachtwoord opnieuw ingesteld"

Dan ben ik opnieuw naar Incredimail overgegaan.  Ik heb mijn gmail account verwijderd en opnieuw toegevoegd en nu werkt Incredimail ook opnieuw normaal zowel voor inkomende als uitgaand e berichten.

 

Het probleem zat hem dus bij Mozilla Firefox die mijn wachtwoord niet meer herkende.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad de indruk dat dit telkens gebeurt na een herstart van mijn computer.  Maar waarom?

 

Wat de verdere uitleg betreft waarvoor U meer wil weten kan ik niet veel zeggen want het ging allemaal zo vlug dat ik het niet goed herinner.

Sorry daarvoor.

 

Ik heb dus opnieuw ingelogd met mijn gmailaccount en wachtwoord in Mozilla Firefox en toen werkte het weer zowel bij Incredimail en Thunderbird.

 

Als ik vandaag in mijn account de map "gekopplede apps" open en "apps beheren" dan staat er "Mozilla Thunderbird heeft toegang tot e-mail"

Als ik nu mail Thunderbird open staat links boven mijn mailadres maar ik zie nu pas dat op de kleine enveloppe ernaast een slot staat dat dicht is.  Als ik dit slot zou kunnen openen zou Thunderbird waarschijnlijk weer werken maar hoe krijg ik dit slot open?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Als ik nu mail Thunderbird open staat links boven mijn mailadres maar ik zie nu pas dat op de kleine enveloppe ernaast een slot staat dat dicht is.  Als ik dit slot zou kunnen openen zou Thunderbird waarschijnlijk weer werken maar hoe krijg ik dit slot open?

 

 

Graag een printscreen van bovenstaande.

 

 

Ik heb dus opnieuw ingelogd met mijn gmailaccount en wachtwoord in Mozilla Firefox en toen werkte het weer zowel bij Incredimail en Thunderbird.

 

 

Klopt het dat als je webmail van Gmail geopend is het gmailaccount in Incredimail en thunderbird wel telkens werkend is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als ik nu mail Thunderbird open staat links boven mijn mailadres maar ik zie nu pas dat op de kleine enveloppe ernaast een slot staat dat dicht is.  Als ik dit slot zou kunnen openen zou Thunderbird waarschijnlijk weer werken maar hoe krijg ik dit slot open?

 

Ben zelf maar op zoek gegaan naar wat je bedoelt met slotje en het zal onderstaande zijn.

Dat slotje staat er altijd , er is dus niks mee.

Om de inhoud van ervan te zien dien je op het driehoekje er voor te klikken. De inhoud wordt getoond.

 

post-9560-0-73098400-1457182873.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

O.K. wat dit slot betreft.  Dit was mij nog niet opgevallen.

Maar als ik op het pijltje ervoor klik verschijnt  rechts THUNDERBIRD E-MAIL   (mijn mailadres) ............€gmail.com

Eronder verschijnen 3 onderwerpen:

 

1. E-mail:  mogelijkheid om "berichten lezen" of "nieuw bericht aanmaken"

2.  Accounts: (tandwiel icoontje) met ernaast "Instellingen voor deze account bekijken " of een "nieuwe account aanmakeen"

3.  Geavanceerde functies:  "berichten zoeken " of berichtenfilters beheren"   of "mapabonnementen beheren " of "offline instellen"  

 

Als ik op "berichten lezen" klik verschijnen mijn mails maar de laatste dateert van 3/3/2016 om 13u39.  Sedertdien kan !ik Thunderbird niet meer aan de praat krijgen.  En natuurlijk werkt Incredimail ook niet meer sedert ditzelfde tijdstip

 

Mijn webmail gmail funktionneert wel perfekt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

O.K. wat dit slot betreft.  Dit was mij nog niet opgevallen.

Maar als ik op het pijltje ervoor klik verschijnt  rechts THUNDERBIRD E-MAIL   (mijn mailadres) ............€gmail.com

Eronder verschijnen 3 onderwerpen:

 

1. E-mail:  mogelijkheid om "berichten lezen" of "nieuw bericht aanmaken"

2.  Accounts: (tandwiel icoontje) met ernaast "Instellingen voor deze account bekijken " of een "nieuwe account aanmakeen"

3.  Geavanceerde functies:  "berichten zoeken " of berichtenfilters beheren"   of "mapabonnementen beheren " of "offline instellen"  

 

 

 

 

Zeer vreemd als ik op het pijltje voor mijn e-mailadres in thunderbird klik krijg ik onderstaande.

Dan hebben we het toch over een ander slotje? een afbeelding zou toch handig zijn.

 

post-9560-0-87773900-1457203908.png

 

 

Als ik op "berichten lezen" klik verschijnen mijn mails maar de laatste dateert van 3/3/2016 om 13u39.  Sedertdien kan !ik Thunderbird niet meer aan de praat krijgen. 

 

 

 

 

Als het account in thunderbird niet meer werkt moet je toch een foutmelding krijgen, welke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afbeelding die U toont krijg ik ook als ik op mijn maildres klik maar niet op het pijltje.

De laatse mails; dateren van3/3/2016 om 13u39

IK heb een herstelpunt gemaakt waarvan ik weet dat Thunderbird goed werkte op 2/3/2016 omdat ik op die tijd mails ontvangen heb op Thunderbird.

Echter verschijnt Thunderbird niet meer op dit herstelpunt.

Ik heb dus opnieuw Thunderbird geinstalleerd maar ik krijg geen enkel bericht meer te zien.

 

Als ik op "E-mail" klik opent zich een scherm "Wilt U een neiuw mailadres?"

Onderaan links klik ik "Dit overslaan en mijn bestaande e-mailadres gebruiken"

Op volgend beeld vul ik in: mijn naam - mijn mailadres en mijn wachtwoord en ik klik nu "DOORGAAN"

Ik krijg volgend beeld nu:

Configuratie gevondenin de Mozilla ISP-database

Het cirkeltje IMAP is aangestipt

Inkomen IMAP: imap.gmail.com.SSL

Uitgaand SMTP: smtp.gmail.com.SSL

Gebruikersnaam: mijn gmail adres

Ik klik nu "GEREED"

Wachtwoord controleren is bezig en na enige tijd krijg ik volgend bericht"Configuratie kan niet worden geverifieerd: Gebruikersnaam of wachtwoord ongeldig"  Dit is dus hetzelfde bericht dat ik krijg bij Incredimail.

Wat gebeurt er allemaal toch !!!!

 

Moet ik misschien opnieuw een systeemherstel uitvoeren om mijn mails tot3/3/2016 terug te zien maar dit helpt mij niet om het probleem op te lossen gezien ik geen berichten meer ontvangen of verzenden kan met Thunderbird sedert 3/3/2016.

Ik zal dit toch eens proberen morgen om te zien of mijnberichten in Thunderbird daadwerkelijk teruggekomen zijn tot3/3/2016.

 

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch maar opnieuw het systeemherstel uitgevoerd en ik krijg inderdaad al mijn mails terug tot3/3/2013.

Als ik nu op dit kleibne pijltje naast het slot klik krijg ik ook precies het beeld dat U in Uw bericht 68 meldt.

 

Maar verder komen er geen mails binnen of kan ik niet verzenden.

 

Hebt U nog verder ideeën hoe het moet?

 

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.