Ga naar inhoud

Naam en datum bij elkaar zoeken uit weekrooster voor één persoon (26 rijen)


Richard63

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben al de hele dag bezig om een vba script te maken/zoeken die voor mij het volgende kan doen.

 

Mijn naam zoeken in het werkrooster en de daarbij behorende dag (kolom) (de bijbehorende datum mag ook maar is minder belangrijk, omdat het maar voor 1 week is) en de bijbehorende route zou ik graag willen filteren.

 

Weergeven mag in cvs of xml of html of plain text.

 

Het gaat er om dat ik het kan uitfilteren naar een pagina die ik op mijn telefoon bv kan mee nemen.

 

of simpel een overzichtje voor die week printen.

 

 

tabel ziet er zo uit

                  A                     B                 D                    E                     F                  E                  J                      K

5                              | Route        | aanvangstijd  | Maandag   | aanvangstijd  | Dinsdag   | aanvangstijd  | Woensdag  | etc..........  

6                                 210                  6.00            Veer vd        6.00                Visser         6.00               Soest van

7

8

9

10

11

12

13                              EX 3               15.15          Soest van          EX 3               15.15          Soest van

 

 

Nee ik heb niet colom C over geslagen en A is denk ik voor een formule gebruikt

 

 

Ik zou ongeveer dit willen hebben als resultaat.

 

Rooster voor week 9 voor Soest van

Maandag        210       evt aanvangstijd er achter

Dinsdag          EX 3

Woensdag      EX 3

Donderdag     EX 3

Vrijdag            210

Zaterdag         210

 

 

ik ben al met macros bezig geweest en zo maar kom daar niet ver mee.

 

ik kan wel programeren in delphi en basic an beetje in python etc maar met excel heb ik geen ervaringen.

 

Wie kan mij een duwtje in de goede richting geven ??

 

mvgr Richard 

Rooster Week 9.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen de macro functie gebruikt om een selektie te maken maar dat slaat de macro functie niet op of ik doe iets niet goed.

En dat heeft een hele dag geduurd? Ik kan het moeilijk geloven.
 
In kolom E wordt verwezen naar een blad dat in het bestand niet voorkomt, de cellen in die kolom functioneren om die reden niet goed en kunnen zonder aanpassing niet in macro's worden betrokken. Dat moet je toch gemerkt hebben? Verder staat het vol met foutmeldingen (#VERW), ik begrijp niet dat je zoiets op het forum plaatst en krijg de indruk dat je het bestand ergens hebt opgepikt en er verder zelf helemaal niets mee hebt gedaan, kennelijk redenerend: ik gooi het maar op het forum en de forumlezers zoeken het maar uit.... Dat nodigt niet bepaald uit tot een reactie, maar ik zal je niettemin duidelijk aangeven hoe je kunt bereiken wat je wil. 
 
1. Laat de op te vragen gegevens eerst weergeven in een blanco blad, bv. blad2; dat blad wissen bij elke nieuwe opvraag van gegevens. 
2. De naam waarvan je de gevens wil,  opvragen via een inputbox.
3. Geef de naam weer in A1 van het blanco-blad (bv. blad2).
4. Doorloop de rijen en kolommen van je tabel (dat kan bv. met  de opdrachten While - Wend, Do - Loop, Do - Until, Do - While, For - Next, ...) en kijk bij elke cel of de inhoud daarvan gelijk is aan de opgegeven naam. Voor chronologische weergave: doorloop de tabel per kolom i.p.v. per rij.
5. Als een cel gelijk is aan die naam:
- Bepaal de eerste lege rij in Blad2; 
- Geef op die rij de gevonden datum weer (staat in rij 4 van de kolom waarvan een cel aan de gezochte naam  voldoet).
- Geef op dezelfde rij in de volgende kolom de route weer (is te vinden in kolom B en in dezelfde rij van de cel die aan de gezochte naam voldoet).
- Geef op dezelfde rij in de volgende kolom het gevonden tijdstip weer (is te vinden 1 kolom links van de gezochte naam).
6. Met 1 van de onder punt 4 vermelde opdrachten wordt de tabel nu verder doorlopen. Na afloop heb je je overzicht in blad2 staan.
7. Dat blad sla je op als .txt- of csv-bestand, al naargelang wat je wil.
Als je - zoals je schrijft - al kunt programmeren in Delphi, Basic, en Python, dan moet je normaliter je probleem zowel mét als zonder bovenstaande aanwijzingen kunnen oplossen.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.