Ga naar inhoud

Meer verticale cellen in table


deevvb

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik ben een lijst aan het maken met alles wat gepresenteerd staat in onze winkel.

Zodat ik wanneer ik een code in mijn zoekvenster intyp alle gegevens van die opstelling er netjes opkomen.

 

Tot zover gaat alles goed,

Maar nu zit ik nog met 1 probleempje.

 

Bij het venster "omschrijving" moeten soms meerdere items onder elkaar komen.

 

bv.

- 1 dressoir

- 1 vitrine

- 1 tafel

 

Doordat ik dit nu als table gemaakt heb kan ik deze enkel maar achter elkaar zetten en dit word onoverzichtelijk in mijn zoekfunctie.

 

Bestaat er een manier om bij omschrijving in mijn zoekfunctie deze opsomming onder elkaar te krijgen i.p.v. naast elkaar?

 

 

 

 

test fabriek.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad wat ik zoek, bedankt Bucky.

Nu heb ik nog 1 klein vraagje hierover.

 

Wanneer ik nu maar 1 artikel bij een code heb en de andere vakken niet invul komt er een "0" te staan.

Is er een manier om i.p.v. een nul gewoon een leeg vak te tonen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de bijlage een oplossing waarbijde indeling van het blad TZO ongewijzigd wordt gelaten.

De oplossing is gebaseerd op het feit dat tussen twee items telkens een spatie, een dwarsstreepje, en weer een spatie staat. Daar moet je dan wel consequent in zijn (in jouw voorbeeld nl. staat er op het blad TZO na het eerste item 1 spatie gevolgd door een streepje, en na het weede item staan  twee spaties gevolgd door een streepje).

Als uit 1 cel verschillende items gehaald moeten worden, dan vergt dat uiteraard een ingewikkelder oplossing dan wanneer dat niet het geval is; dat kan niet anders.

PC-Helpforum - deevvb.xlsx

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de bijlage een oplossing waarbijde indeling van het blad TZO ongewijzigd wordt gelaten.

De oplossing is gebaseerd op het feit dat tussen twee items telkens een spatie, een dwarsstreepje, en weer een spatie staat. Daar moet je dan wel consequent in zijn (in jouw voorbeeld nl. staat er op het blad TZO na het eerste item 1 spatie gevolgd door een streepje, en na het weede item staan  twee spaties gevolgd door een streepje).

Als uit 1 cel verschillende items gehaald moeten worden, dan vergt dat uiteraard een ingewikkelder oplossing dan wanneer dat niet het geval is; dat kan niet anders.

 

Ik heb dit net eens bekeken en dit werkt ook wel netjes, enkel kan ik maar 4 opsommingen doen en ik heb er soms 7 nodig.

 

Normaal gesproken zou ik dit zelf uitdokteren hoe dat moet maar aan deze code kan ik niet aan uit. :-D

Aangezien deze code's in C9 - C10 - C11 en C12 altijd anders is

 

Voor goed gebruik zouden C13 tem C18 hetzelfde moeten zijn, zo heb ik zeker altijd plaats genoeg.

PC-Helpforum - deevvb.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe de niet-ingevulde cellen in C9:C19 moesten worden ingevuld, was af te leiden uit de cellen die wel ingevuld waren. Je moet daar wel wat tijd aan besteden, in een half uur gaat dat niet. Hoe dan ook, in de bijllage zijn alle cellen volledig ingevuld. Je doet er natuurlijk verstandig aan om die cellen te beveiligen. Ik ben over het algemeen geen voorstander van erg lange formules, maar hier kon het niet anders. Althans, niet met formules. Een oplossing met vba zou ook mogelijk zijn, maar daar heb ik vandaag geen tijd voor. Misschien later.

PC-Helpforum - deevvb.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zet je het in de originele tabel niet al netjes onder elkaar?

Doordat elk model dat ik ga ingeven bestaat uit verschillende aantallen.

Wetend dat het over meer dan 200 regels zal gaan vraagt het teveel tijd om voor elke regel aan te passen.

Daarom heb ik een zoekfunctie gemaakt die dat allemaal netjes uitlijnd.

aangepast door deevvb
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.