Ga naar inhoud

Internet plots onstabiel


Aanbevolen berichten

Ik ga hieronder gewoon beschrijven wat ik allemaal gemerkt heb, want ik geraak er zelf helemaal niet meer aan uit.

 

Jaren geen probleem gehad met de internetverbinding...

 

Op de modem zijn een laptop (draadloos), vaste computer (draadloos), printer (draad) en tv (draad) aangesloten. Enkele dagen geleden merkte ik plots dat het internet op mijn laptop(lenovo z50-70, windows 10) zeer traag werkte. Er was wel steeds connectie, maar dingen laden duurde heel lang (pagina's, video's, afbeeldingen,...). In het taakbeheer kon ik zien dat het verzenden/ontvangen zeer onstabiel was. Zeer hoge pieken, met periodes van niks, terwijl de pagina's wel aan het laden waren.

Dan heb ik eerst eens de modem aan en af gezet (b-box 3 van proximus) via de knop. Dit maakte geen verschil. Ik ben dan het internet beginnen testen aan de hand van slither.io, omdat ik wist dat deze eerst goed werkte, en eventuele lag zo zeer duidelijk zichtbaar is voor mij.
Ik kon dan gelukkig op het kanaal TelenetWifree, waar ik via de universiteit op kan. Deze werkte wel zonder problemen.
De volgende dag bleek deze ook niet meer deftig te werken...

 

Heb mij da uiteindelijk een verdieping dichter en in dezelfde kamer als bij de modem gezet. Ik had niet het gevoel dat er een verschil was. Dan ook eens de connectie via ethernet gemaakt, en dan werkte alles zonder problemen. Na nog wat sukkelen dan maar gekozen om de modem eens gewoon uit het stopcontact te trekken en een 10minuten te laten rusten. Terug ingestoken en het draadloos internet bleek in de kamer met de modem zonder problemen te werken. Nu kan ik mij niet goed meer herinneren of ik deze boven ook heb gechecked, maar ik denk het niet, aangezien ik ervan uitging dat het probleem nu opgelost was. Dat was gisteren.

Vandaag boven laptop opgezet en weer amper internet.. Modem nog is uitgetrokken maar geen verschil. Als ik mij beneden zet (in de kamer met de modem), is het internet weer pak beter (maar nog steeds niet zoals voorheen). Ik begin zelfs het gevoel te hebben dat afhankelijk van of ik de laptop vastpak of niet dit een verschil maakt, maar begin helemaal te twijfelen.

 

Ik kan niet plaatsen wat het probleem is. De laptop is een anderhalf jaar oud, en tot zover ik weet is er niks veranderd ten opzichte van voor het probleem. Ik ben wel steeds verbonden, maar dingen laden gaat amper.

Als iemand ideeën heeft hoor ik ze graag!

aangepast door Dawerktpreciesni
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dingen die ik nog heb gedaan:

 

- Antivirus afgezet: geen verschil

- Netwerk in andere huis: werkt zonder problemen

- Speedtest(.net) geprobeerd: Hier is duidelijk dat hij onstabiel is:

Eerste test: springt naar 50Mbit/s (downloaden). Even later lijkt het vast te hangen, in de grafiek is duidelijk te zien dat er amper data wordt verzonden. Uiteindelijk geraakt hij dan toch iets hoger en krijgt hij zijn pakketten verzonden

Tweede test: min of meer constant 2-6 Mbit/s (downloaden)

Volgende testen: gelijkaardige resultaten. De ene keer dit, de andere keer iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de derde post, ik kan de vorige niet bewerken.
Blijkbaar ondervond de vaste computer (windows 7) ondertussen ook problemen. Zelfs met de ethernetkabel voor de laptop leek het niet ok te zijn.
Uit miserie dus maar alles uitgetrokken van de modem en een tijdje gewacht. Uiteindelijk alles terug ingestoken. Speedtest gedaan zowel beneden als boven (en slither getest met windows taakbeheer ernaast). Steeds een mooi resultaat: vrij constante en goede connectie.

Ik ben er wel van overtuigd dat binnenkort de problemen terug gaan komen... Is de modem kapot? Of moet ik hem eens resetten? Iemand ervaring hiermee? De modem zelf is ook nog maar een anderhalf jaar oud

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Sorry voor de derde post, ik kan de vorige niet bewerken.

Je eigen berichte bewerken kan slechts gedurende enkele minuten onmiddellijk na het posten.

 

 

 

 

Is de modem kapot? Of moet ik hem eens resetten?

De modem is waarschijnlijk niet defect maar de software is wel wat in de war en dan helpt het meestal als je de stroom uitzet en na even wachten weer aanzet.

Op die manier wordt het geheugen leeggemaakt en met een propere lei gestart.

 

Resetten (naar de fabrieksinstellingen) is niet nodig als het opgelost kan worden met de stroom uit te trekken en weer aan te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie wabbit:

 

Ik had de stroom dus al eens uitgetrokken voor meer dan een kwartier en toen leek het even opgelost te zijn, maar al snel was het probleem er weer.
 

Na nu de tweede keer hem uitgetrokken te hebben, een paar dagen geleden, is het internet toch weer stabiel precies. Hopelijk komt het niet terug!

Mag van mij gesloten worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.