Ga naar inhoud

Installatie van W10 volledig maken


omejoop

Aanbevolen berichten

 

Enige tijd gelden heb ik W10 geinstalleerd op een PC en op een laptop; op breide apparaten werkt het systeem naar tevresenheid.

In het begin van de installatieprocedure van Windows 10, verschijnt er een boodachap dat er naast de eigelijke installatie nog een extra bestand, schijf, programma of iets anders moet worden (aan)gemaakt dat in noodgevallen kan dienen als basis/hulp  om W10 opnieuw op de computer te installeren of om de werking systeem weer op gang te brengen, mocht er iets vastlopen of anderzijds misgaan.

Ik heb dat destijds niet gedaan omdat ik de installatie waarmede ik bezig was niet wilde onderbreken.

Ik weet echter niet precies meer waarom het gaat, ik heb zogezegd de klok horen luiden, maar ik weet niet meer waar de klepel hangt.

Kan iemand mij vertellen wat ik kan bedoelen en waar en hoe ik dat kan verwerven ?

 

Alvast mijn dank voor Uw hulp c.q. tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel dat je terecht kwam bij de melding dat je best een systeemkopie van je windows kon maken voor het geval je windows fouten zou vertonen.

Dat kan via Configuratiescherm  >  systeem en beveiliging > Bestandsgeschiedenis gebruiken om backups van uw bestanden te maken >  en daar dan links onderaan: Backup van uw systeemkopie  (en daar dan je systeemschijf kiezen - meestal de C - en een plaats om de backup te saven (opslaan, bewaren)

Alleen werkt dit maar als je nog 'iet of wat' in je windows kan geraken (vb via herstelinstellingen)

 

Daarom gebruik ikzelf een extern programma (eentje dat werkt buiten windows om) en maak ik geregeld een kloon/systeemkopie van heel mijn C-schijf.

HIervoor vind je wel enkele freeware programma's vb Paragon, EaseUs, ...  Als je windows het helemaal niet meer doet, werken deze programma's nog wel.

Aan jou de keuze.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die boodschap te maken had met het maken van een herstelschijf. Dat kan een USB-herstelstation zijn.

Lees hier eens.

Dat neemt niet weg dat, zoals Passer aanbeveelt, het zeker ook nog verstandig is om een systeembackup te maken van je systeem van zodra al je instellingen naar wens zijn. Dat kan inderdaad met Windows backup maar ook met externe software zoals EaseUS Todo Back-up, Macrium Reflect Free, AOMEI Backupper, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.