Ga naar inhoud

Back-up gaat verkeerd


Cis Wellens

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik was van plan om een back up te maken dus ik neem m'n seagate 500gb externe harde schijf en plug hem in. Ik wis wat oude bestanden die er voor zorgde dat de harde schijf vol stond maar laat mijn oude foto's staan want die hou ik graag nog. Ik wil beginnen aan de back up maar beslis eerst een herstelpunt te maken en vanaf hier gaat het compleer mis. Ik heb namelijk voor de seagate harde schijf gekozen als herstelpuntstation ofzoiets. Nu zijn m'n foto's weg en zie ik dat er op de harde schijf van eerst 500GB maar 32GB meer kan ook als ik hem zou formatteren.

 

Ik ben gestopt met oplossingen uit te proberen uit schrik dat ik het nog harder verkloot :)

 

Kunnen jullie mij helpen?

Ik zou graag de foto's terug hebben en m'n harde schijf terug op 500GB krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. Je moet dit ook niet doen via de Verkenner, maar via Schijfbeheer.

 

Wat is er fout gegaan?

Op 9-1-2018 om 19:05, Cis Wellens zei:

Ik wil beginnen aan de back up maar beslis eerst een herstelpunt te maken

Je hebt toen geen herstelpunt gemaakt, maar een herstelschijf. Dat is iets heel anders. Bovendien heb jij toen de externe harde schijf van 500 GB aangewezen als herstelstation. In zo'n geval zullen door Windows eerst alle partities op die externe harde schijf verwijderd worden; daarna wordt er een nieuwe partitie van maximaal 32 GB (volgens het bestandssysteem FAT32) aangemaakt, en dat wordt dan het herstelstation, oftewel de herstelschijf.

 

Jij hebt Windows 8.1. Ga naar schijfbeheer (dat kan via Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer).

Kijk naar de externe harde schijf. Vooraan zal de partitie van 32 GB staan. Rechts daarvan de rest als niet-toegewezen ruimte.

Klik met de rechter muisknop op de partitie van 32 GB en klik in het contextmenu op Verwijderen.

Nu zal de volledige externe harde schijf één aaneengesloten niet-toegewezen ruimte zijn.

Klik met de rechter muisknop op die grote aaneengesloten niet-toegewezen ruimte en kies in het contextmenu voor de optie Nieuw eenvoudig volume en doorloop de wizard.

Tip: Er zal een schijfletter voorgesteld worden voor de externe harde schijf. Je hebt dan de kans om zelf een andere schijfletter te kiezen. Voor een externe harde schijf kies ik altijd een schijfletter die achterin het alfabet zit, bijvoorbeeld schijfletter U:.

 

P.S. Ik ga er nu vanuit dat je alle bestanden die je terug wilde halen al gered hebt. Door de handelingen die ik hierboven beschrijft wordt het veel moeilijker om nog data terug te halen van de externe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je niet zeker weet wat je moet doen, kun je ook eerst een afbeelding maken van schijfbeheer en die afbeelding plaatsen in een volgende reactie.

 

Hoe maak je een afbeelding met het knipprogramma: https://www.pc-helpforum.be/topic/40781-knipprogramma-gebruiken-om-een-printscreen-te-maken-in-windows-8/

 

Hoe plaats je de opgeslagen afbeelding op het forum in een volgende reactie: https://www.pc-helpforum.be/topic/63624-screenshot-plaatsen-op-het-forum-windows-os/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.