Ga naar inhoud

Verkenner valt steeds weer uit


DeeWee

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Eind juli heb ik op onze laptop de upgrade gedaan van Win 7 naar Win 10.  Al met al een goede keuze.  Wij werken veel via de Verkenner voor ons bestandsbeheer.  Maar telkens, na een tiental seconden sluit de Verkenner steeds af en komen we terug op het Bureaublad. 

Wat kan hiervan de oorzaak zijn, en hoe kunnen we dat oplossen ?

 

mvrgr,

 

Dirk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo simpel, kan meerdere oorzaken hebben... (maar welke is het... ?)

 

een poging:

 

> mogelijk is er een programma of driver die dit veroorzaakt - kijk even in je logboeken of er vlak voor het gebeuren een terugkomende foutmelding staat - pak die dan aan, mogelijk kom je dan bij de oorzaak terecht

 

> misschien kan je met deze weg iets ontdekken: Onderhoud > Betrouwbaarheidsgeschiedenis ?

 

> ook te proberen: mapopties > tabblad Weergave > Mapvensters in afzonderlijk proces openen : eens het vinkje weghalen (of plaatsen) en kijken of het ermee betert

 

(en anders weet ik het ook niet :xd: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij enkele foto' s van het logboek met de melding van een fout in explorer.exe, na het uitvallen van de Verkenner....

 

Ik test momenteel je voorstel 3 uit met de mapoties, en waarempel dit lijkt voorlopig te werken - de verkenner staat nu al enkele minuten open.  Benieuwd of het zo blijft na heropstarten, want ik stel ook vast (zie andere topic van mij), dat hij zijn instellingen niet doorvoert)...

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

mvrgr,

Melding fout weergave 2.JPG

Melding fout weergave 3.JPG

Melding fout weergave 1.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik uit je logjes opmaak is dat telkens de shell telkens vlak ervoor werd beëindigd.

 

Nu ging ik even op zoek en vond dat iemand ditzelfde ook voorhad en dat het bij hem/haar opgelost werd doordat een trojan verwijderd werd. Die zat dus met malware.

Daarom zou ik voorstellen van deze vraag van je tijdelijk op slot te doen, op pauze te zetten, en eerst eens een controle op virussen en malware te doen.

 

Wat denk je ervan? (indien akkoord: maak dan een nieuw topic aan in Bestrijding malware en virussen  - wordt daarmee de oplossing gevonden: ok dus - wordt ze er niet mee gevonden, dan heropen ik dit topic)

 

edit: ik merk net dat er je al aangeraden werd een Rsit-logje te maken in je andere vraag. Ik sluit deze vraag dus even...

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit een ander topic:

 

Quote

PS     @Passer:  betreffende mijn andere topic over de Verkenner die telkens uitvalt:  Verkenner blijft nu actief nadat ik je derde tip heb toegepast - "> ook te proberen: mapopties > tabblad Weergave > Mapvensters in afzonderlijk proces openen : eens het vinkje weghalen (of plaatsen) en kijken of het ermee betert".

 

Dank ook daarvoor.  Voor mij is dat dus OK en opgelost.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Misschien niet passend hier, maar om het verhaal hier te vervolledigen heb ik ook nog de virusscanner laten draaien, evenwel niets gevonden.  Misschien niet voldoende voor Trojans ???

Zie resultaat hieronder van Avast Free:

 

mvrgr,

 

Dirk

 

 

Scanresultaat.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.