Ga naar inhoud

Laptop freezed bij update in Windows 10 home


Jaycee7

Aanbevolen berichten

Hallo,

Op mijn laptop kan ik in elk geval geen updates meer doen!

Telkens ik maar in de buurt kom van een update dan freezed mijn laptop !!!

Daardoor durf ik ook geen updates van Windows meer doen op de pc natuurlijk.

 

Ik heb op beiden Windows 10 home.

Het gaat vooral over update KB3172729 (denk ik).

Tenminste, ik heb toch kunnen vaststellen dat enig probleem over die KB gaat.

Ik heb vrij dringend hulp nodig, want ik kan niets meer doen met de laptop. Telkens ik hem opstart duurt het meestal niet lang vooraleer hij weer probeert te updaten. En dan freezed hij meteen! Ik kan dan niets anders doen dan hem uitdoen door 7 sec op de aan/uit knop te drukken.

 

Ik heb de anniversaire update gedownload, maar durf hem niet gebruiken, want als de laptop (bij wijze van spreken) nog maar een update ruikt, dan freezed hij al !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

PLEASE HELP !!!??

Josiane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Blijkbaar weten jullie ook niet wat ik moet doen !?

Ik heb al vanalles geprobeerd. Ik heb volgende programma's laten lopen: malwarebytes, advanced systemcare, system mechanic, ccleaner, ... Het helpt allemaal niets.

Allemaal vinden ze fouten en allemaal fixen ze de fouten (zeggen ze). Maar de laptop blijft freezen!

 

Ik heb contact gehad met de winkel vanwaar de laptop komt. Maar zij hebben nog niet gehoord van het probleem, dus kunnen ze het ook nog niet oplossen. Toch vind ik op internet mensen die ook problemen hebben met de windows updates.

 

Please help !!!

Ik weet echt niet wat ik nog moet doen.

Josiane

 

ps: ik doe het rapport van Speccy erbij (van de laptop)

trouwens, ik typ dit alles met de pc. Met de laptop zou dit niet mogelijk zijn!

 

 

Als u een tekstbestand van Speccy kopieert om in een bericht te plaatsen, dient u eerst het serienummer - om veiligheidsredenen -  te wissen.

 

 

 

aangepast door iEscape
specie logje verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook dit nog gelezen:

De installatie van de Anniversary update loopt vast

Ik krijg van veel bezoekers te horen dat de installatie van de update vast loopt, dit kan door heel veel dingen veroorzaakt worden. Het zal me dan ook niet verbazen als veel van deze fouten worden veroorzaakt door fouten in de update. Wanneer u deze problemen is mijn advies heel simpel: wacht gewoon een paar weken (of zelfs maanden) en probeer het dan nog eens, tijdens elke grote update van Windows hebben gebruikers wel problemen, wanneer u een aantal weken wacht zullen de meeste fouten wel in de update gehaald zijn. Bron.

 

Windows 10 updates uitschakelen

 

De meeste Windows gebruikers vinden het updaten van Windows irritant. Ze zouden het updaten eigenlijk liever uitschakelen. Nochtans zijn de updates belangrijk om verschillende redenen. Met de updates worden problemen immers opgelost of voorkomen. Soms zorgen de updates ook voor betere prestaties en compatibiliteit met bestaande software. Wens je toch het updaten van Windows 10 uit te schakelen dan kan je dit op de volgende manier.

 

Stap 1: De Windows update service uitschakelen

 

In Windows 8.1 en vorige versies van Windows konden we het updaten gewoon uitschakelen via het icoontje Windows update in het configuratiescherm. In Windows 10 is dat echter niet meer mogelijk. Wil je toch het updaten uitschakelen dan kan je dit alsnog door de update service uit te schakelen. Doe dit als volgt:

  • Klik met de rechter muisknop op het Start-icoon en kies ‘Computerbeheer’.
  • Klik op ‘Services en Toepassingen’.
  • Dubbelklik op ‘Services’.
  • Scroll in de lijst naar beneden en dubbelklik op ‘Windows update’.
  • Verander opstarttype naar ‘Uitgeschakeld’ en klik op ‘Toepassen’.

 

 

Opgelet:Vergeet niet deze instelling na enige tijd te herstellen. Zo niet mis je alle updates en upgrades en dat is zeker niet de bedoeling.

 

 

Als je de Windows update service uitschakelt kan je niet langer gebruik maken van Windows Defender om je systeem te bewaken en te beschermen. Met de Windows update service uitgeschakeld kan deze immers zichzelf niet meer updaten. Installeer dus een andere virusscanner indien je enkel gebruik maakte van Windows Defender. Had je reeds een andere virusscanner geïnstalleerd dan kan je die natuurlijk blijven gebruiken. Het uitschakelen van de Windows update service heeft geen invloed op het updaten van andere virusscanners.

 

Stap 2: Een virusscanner installeren

 

Als je de Windows update service uitschakelt kan je niet langer gebruik maken van Windows Defender om je systeem te bewaken en te beschermen. Met de Windows update service uitgeschakeld kan deze immers zichzelf niet meer updaten. Installeer dus een andere virusscanner indien je enkel gebruik maakte van Windows Defender. Had je reeds een andere virusscanner geïnstalleerd dan kan je die natuurlijk blijven gebruiken. Het uitschakelen van de Windows update service heeft geen invloed op het updaten van andere virusscanners.

 

Bron: www.decomputer.be

 

 

En ook dit nog, zonder garantie op succes.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Jaycee7 zei:

pfff

Sorry hoor, maar dat is meer een pagina "windows of linux" dan iets anders.

Ik blijf verder zoeken, ik hoop jullie ook...

 

Klopt dat er veel ballast in staat, maar er staan ook tips in:

" Als ik het goed begrijp dan loopt Windows 10 niet meer goed na installatie. Ik had hetzelfde probleem zelfs nadat ik Windows 7 opnieuw had geïnstalleerd bleef alles vastlopen en zelfs de processor werkte niet meer. Toen heb ik Windows 10 er toch weer terug op gezet. Daarna heb ik de stoute schoenen aangetrokken en alle bestanden van -- Windows old -- gedelete en Ccleaner er over heen laten draaien et voila het draait als een zonnetje. "

 

en

" Het is bij Windows (vooral bij thuis-gebruikers) de gewoonte, om software uit vele "vreemde" bronnen te downloaden. Een software fabrikant kan nooit waterdicht met alle vreemde praktijken van allle programmeurs rekening houden. " >> vandaar dat opstarten in veilige modus met minimaal-optie je wel eens een goed idee zou kunnen geven of het ofwel aan je windows-zelf of aan je programma's ligt..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Passer zei:

en

" Het is bij Windows (vooral bij thuis-gebruikers) de gewoonte, om software uit vele "vreemde" bronnen te downloaden. Een software fabrikant kan nooit waterdicht met alle vreemde praktijken van allle programmeurs rekening houden. " >> vandaar dat opstarten in veilige modus met minimaal-optie je wel eens een goed idee zou kunnen geven of het ofwel aan je windows-zelf of aan je programma's ligt..

 

Daarbij spelen zeker de drivers ook mee en het meest van al nog de minder goede staat waarin de vorige Windows zich al bevond vóór de upgrade. De meeste mensen is dat nooit opgevallen. Het valt ze pas op als er echt iets mis gaat maar daar is al een geschiedenis aan vooraf gegaan en het is die geschiedenis die men meeneemt naar Windows 10 en daar kan Windows 10 al eens over struikelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 heeft een jaar lang perfect gelopen! Het is nu pas dat ik problemen heb bij de laptop. En momenteel alleen bij de laptop, al moet dat waarschijnlijk niet te luid zeggen...

Maar W10 draait op al onze apparaten: 2 pc's, 2 laptops, notebook, ...

De pc's werken nog, maar de laptop van mijn man durven we niet op te starten. We zijn bang dat die ook gaat beginnen.

Op mijn laptop heb ik de auto updates uitgeschakeld (rechtsklikken op start, computerbeheer, ...) en ik ben nog aan het wachten of hij nu nog freezed. Gisteren heeft hij een paar uren gedraaid zonder te freezen. Maar zo snel ben ik niet overtuigd.

 

Ik vermoed dat het de updates zijn omdat telkens ik hem terug opstart dan zegt hij "kon updates niet installeren...".

Maar ervoor frooze hij dan en ik heb hem ook eens een hele nacht laten staan, maar 's morgens was hij nog steeds freezed.

Ik hoop in elk geval dat er snel een oplossing uit de bus komt. Want vanaf september heb ik die laptop weer veel meer nodig!

 

Als AV heb ik F-Secure. En qua programma's is er hiervoor niets veranderd hoor. Alleen heb ik sinds deze problemen allerlei tuneup programma's installed. En Ccleaner was een van de eerste die ik liet lopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jaycee7 zei:

Alleen heb ik sinds deze problemen allerlei tuneup programma's installed

 

Zij beloven gouden bergen maar leveren lode heuveltjes op, wees daar maar zeker van. Hou het gewoon bij CCleaner, maar je moet me niet geloven. Je komt er vanzelf op den duur wel achter als het te laat is.

 

Op 24-8-2016 om 22:44, droske zei:

En ook dit nog, zonder garantie op succes.

 

Heb je hier iets mee gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.