Ga naar inhoud

Externe HD schijf inhoud beschermen met wachtwoord


pol55

Aanbevolen berichten

Mijn laptop is beveiligd met een paswoord. Ik heb een externe HD als backup.  Graag zou ik de inhoud van die externe HD beschermen met een gewoon paswoord, liefst hetzelfde paswoord op mijn laptop. Er bestaat voor W10 home "VeraCryp"t...voor mij nogal onpraktisch ....Bestaat er niets eenvoudiger voor zoals een gewoon paswoord.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is de vraag of een wachtwoord echt de inhoud van je databestanden beschermt.

er zij  altijd manieren om bestanden te openen om het wachtwoord heen.

ik las dat deze http://www.withopf.com/tools/securstick/ een stukje software op je stick waar je niet omheen kan om de bestanden die dezelfde software passeren als je ze op de stick zet, te decrypten.

geen ervaring mee, maar het komt me logisch over....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk ook dat dat soort programma's (en ook progs die mappen verbergen) het in Windows wel goed doen, maar als je de schijf dan gaat benaderen met vb Linux, staan al je mappen en bestanden er vrollijk te fonkelen.

Twee goede oplossingen zie ik nu: a. je schijf verbergen of in een kluis stoppen b. je schijf inderdaad gaan encrypten met een goed programma.

Wie nog goede oplossingen weet, vult mij maar aan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typ in het zoekvak "bitlocker "in, W10 toont je dan de schijven die je wilt encrypten, en de methode : paswoord enz.

Je benodigt wel W10 Prof, maar deze upgrade kost je slechts +/- 15 Eur (OEM licentie, die ik zelf verleden jaar online aangekocht heb, werkt voortreffelijk.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, p38cyq zei:

Je benodigt wel W10 Prof, maar deze upgrade kost je slechts +/- 15 Eur (OEM licentie, die ik zelf verleden jaar online aangekocht heb, werkt voortreffelijk.)

Dat is niet volgens de wettelijke regels. Dergelijke adviezen kunnen we op ons forum dan ook niet accepteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Droske, mijn excuses indien ik hier iets misplaatst zou geschreven hebben.

 

Het gaat hier over een legaal aangekochte upgrade, waarvan de leverancier zegt (zie https://softwarelicense4u.com/nl/windows-10-professional-oem?msclkid=7212d3b388101d61e7d78decdf6fd3ba&gclid

 

Wat is het verschil tussen Windows 10 OEM en Retail?

Het belangrijkste verschil is dat de OEM-versie zich verbindt aan de hardware van de computer waar deze als eerst op geactiveerd wordt. De OEM-versie kan dus niet van de ene naar de andere computer worden verplaatst. Met Windows 10 Retail is dit wel mogelijk.

Zijn jullie codes legaal?

 

SoftwareLicense4U biedt 100% legale licenties aan voor verschillende merken.

Tevens krijgt u bij elke bestelling een factuur meegestuurt die u kunt laten zien als bewijs van aankoop bij een controle op legale licenties bij uw bedrijf.

Mocht u onverwachts toch nog een probleem krijgen met een van uw licenties kunt u altijd contact met ons opnemen zodat wij dit kunnen oplossen.

Zelf heb ik die versie aangekocht en geïnstalleerd op een bestaande Windows 10 Home (een HP laptop) en dan de legaliteit ervan nagegaan (in CMD, typ slmgr / dli en krijg het volgende antwoord (zie knipsel):

Kan je wat meer uitleg geven over waarom deze upgrade niet koosjer zou zijn? Misschien ook interessant voor andere mensen op dit forum  Dank u wel.

Knipsel.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, p38cyq zei:

Het gaat hier over een legaal aangekochte upgrade

mm... JIJ koopt hem misschien wel legaal, maar of de versie die die site aanbiedt òòk legaal is, dat is weer een andere zaak toch?

(alle vergelijkingen lopen mank, maar toch: ik kan eerlijk een fiets goedkoop kopen van iemand, maar het kan een gestolen fiets zijn zonder dat jij dit weet)

 

Meestal wordt van goedkope keys gezegd dat ze zich in 'een grijze zone' bevinden: ze zijn bv legaal aangekocht, worden niet meer gebruikt en worden doorverkocht vb voor systemen waar ze eigenlijk niet op mogen staan. (voorbeeldje: een bedrijf koopt voor zichzelf 200 'enterprise'-keys die alleen op dat bedrijf mogen gebruikt worden - later worden die verder verkocht.

Dikwijls/meestal werken die goed en krijg je er geen problemen mee, maar 'legaal' zijn die dus eigenlijk niet.

 

Leesvoer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden hier al jaren adressen gegeven om Windows, Office enz; goedkoop te vinden. Dat zijn dan 'overschot' versies van bedrijven die er teveel gekocht hebben. Wettelijk is dat ook niet 100% maar vind je gemakkelijk in Google.

En ik kan er bij zeggen, lopen zonder problemen

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

@p38cyq en Theo2602

 

Jullie weten maar al te goed dat het niet ok is dat je een Windows 10 voor 10 euro kunt kopen op dubieuze sites daar waar die via de correcte handel het tienvoudige een meer kosten.

https://www.microsoft.com/nl-be/store/b/windows

https://www.bol.com/nl/l/windows-10/N/16499+4277392532/?country=BE&approved=true#modal_open

 

Lees de forumregels eens a.u.b. en daar hebben jullie zich aan te houden.

Als inbreuken tegen deze regels door een moderator opgemerkt worden dan is het maar logisch dat we optreden. Dat behoort tot onze taak.

In het belang van TS is het niet gepast om hier een discussie op te zetten over over iets waar TS niets aan heeft en wat indruist tegen de forumregels.

Ik zal er op toezien dat dit hier stopt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.