Ga naar inhoud

Realtek update


Cyberfounder

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik zit met een vreemd probleempje.

 

Onlangs heb ik geprobeerd mijn audio drivers te update via de website van de fabrikant van mijn moederbord.

 

De driver zelf was in orde, maar er deed zich een probleem voor toen ik muziek in windows mediaplayer afspeelde, voor zover ik weet beperkt het probleem zich enkel tot deze speler.

 

Als ik dus via het geluid icoontje naar geluiden ga en dan naar afspelen ga en op de luidspreker klik kan ik daarnaast een volumemetertje zien. Als je muziek afspeel zie je dat sommige balkjes groen worden afhankelijk van het volume.  Bij de originele update bereikte dit nooit het maximale niveau, maar bij de nieuwe update zit het bijna meteen aan de limiet en als het dan de limiet bereikt klinkt de muziek dof, dit is meestal maar een seconden of maximaal 2 seconden dat het het kan horen, nadien daalt het volume weer een beetje, waarna het weer de hoogte in gaat en weer een doffe toon geeft.

 

Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Moet ik misschien ergens instelling wijzigen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deed het omdat ik in bepaalde nieuwe programma's problemen had met de audio, de ontwikkelaar zei me dat ik mijn audio driver moest updaten en inderdaad toen was het gedaan. Maar dan had ik elders problemen. 

 

Het probleem is ook al zet ik het op 90, dat hij nog steeds het maximale punt bereikt en dus een doffe toon maakt... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.