Ga naar inhoud

Rechtermuisknop blokkage


melissa1994

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Sinds kort zit ik met een probleem op mijn (2 maand oude/splinternieuwe) asus laptop. Wanneer ik op een bestand (word, excel ...), een map icoontje, of een ander icoontje klik op mijn bureaublad of ergens anders in een map om bijvoorbeeld de naam van het bestand aan te passen blokkeert mijn computer telkens. Ik klik met mijn rechtermuis, dan krijg ik gedurende 1 seconde een blauw scherm en vervolgens kom ik terug gewoon op mijn bureaublad terecht en zijn al mijn openstaande programma's en mappen afgesloten. Ik had dit probleem een tijdje geleden ook, en toen heb ik mijn laptop teruggezet naar een vorige versie waardoor het probleem opgelost was. Nu is het probleem echter terug nadat mijn laptop een (automatische) update uitgevoerd heeft.

 

Iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen? Ik ben zelf niet echt een computerkenner, dus geen idee hoe dit komt.

 

Bedankt!

 

Groetjes Melissa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je laptop nog nieuw is acht ik het verstandig om eerst eens het probleem aan te kaarten bij  je winkelier. Kwestie van garantie hé.

Maar verlaat ons niet en hou ons op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, maar dan zou ik niet meer wachten om een systeemherstelpunt terug te zetten van toen het probleem zich niet stelde.

Lees HIER hoe je dat doet.

Als je te lang wacht dan zijn de bruikbare herstelpunten verdwenen. In uw situatie zou het ook niet verkeerd zijn als je het beschikbare volume voor systeemherstel op min. 20 GB instelt.

 

1 uur geleden, melissa1994 zei:

Maar omdat ik bezig ben met mijn einwerk

TIP: Denk aan back-ups.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is voorlopig opgelost door een systeemherstel uit te voeren. Al hoop ik dat het niet terugkomt wanneer mijn laptop opnieuw een update uitvoert. 

Ik had dit als eens gedaan, waarna mijn laptop terug werkte, maar na een nieuwe update was het probleem terug. Hopelijk blijf het deze keer weg :P

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om U voorlopig te helpen, keer terug naar een herstelpunt en schakel de updates uit.

Ik ben geen win10 kenner dus best even wachten en zien wet de win10 experts er van vinden.

bron:

http://decomputer.be/windows-10-updates-uitschakelen/

Windows 10 updates uitschakelen

De meeste Windows gebruikers vinden het updaten van Windows irritant. Ze zouden het updaten eigenlijk liever uitschakelen. Nochtans zijn de updates belangrijk om verschillende redenen. Met de updates worden problemen immers opgelost of voorkomen. Soms zorgen de updates ook voor betere prestaties en compatibiliteit met bestaande software. Wens je toch het updaten van Windows 10 uit te schakelen dan kan je dit op de volgende manier.

Stap 1: de Windows update service uitschakelen

In Windows 8.1 en vorige versies van Windows konden we het updaten gewoon uitschakelen via het icoontje Windows update in het configuratiescherm. In Windows 10 is dat echter niet meer mogelijk. Wil je toch het updaten uitschakelen dan kan je dit alsnog door de update service uit te schakelen. Doe dit als volgt:

  • ga naar het configuratiescherm van Windows
  • open systeembeheer
  • dubbelklik op services
  • klik met de rechterkant op Windows update service en kies eigenschappen
  • stop de service en verander opstarttype naar uitgeschakeld
Windows 10 updates uitschakelen

Wil je niet dat Windows 10 nog updates installeert dan kan je dit uitschakelen door de Windows update service ui te schakelen.

Stap 2: een virusscanner installeren

Als je de Windows update service uitschakelt kan je niet langer gebruik maken van Windows Defender om je systeem te bewaken en te beschermen. Met de Windows update service uitgeschakeld kan deze immers zichzelf niet meer updaten. Installeer dus een andere virusscanner. Had je reeds een andere virusscanner geïnstalleerd dan kan je die natuurlijk blijven gebruiken. Het uitschakelen van de Windows update service heeft geen invloed op het updaten van andere virusscanners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.