Ga naar inhoud

Elk liedje in Windows Media Player wordt 5 seconden voor het einde even onderbroken en voor 1 seconde en speelt dan uit tot het einde.


Hensyr

Aanbevolen berichten

Goeie dag allen,

 

Op mijn Windows 7 computer heb ik Windows Media Player voor het afspelen van mijn muziek collectie.

Het rare is dat elk liedje vóór het einde (ongeveer 5 seconden voor het einde) even onderbroken wordt voor 1 seconde, dan speelt het liedje verder af tot het einde.

Het is heel vervelend.

 

Weet er iemand waaraan dit gelegen kan zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

snap ik, maar blijkbaar zit er in je WMP iets fout - gezien de nummers-zelf in orde zijn (spelen wel correct af met een andere player)

 

Kan je die lijsten niet exporteren, backuppen of zo (dan een nieuwe install en ze terug invoeren)

 

Anders zou je ook een herinstall kunnen overwegen (zonder de-installatie) - maar in dat geval zou ik eerst een backup van die schijf maken voor het geval-dat....


Link naar reactie
Delen op andere sites

Die afspeellijsten zijn eigen aan WMP, die worden dus niet ergens apart opgeslagen.

Een herinstallatie van WMP vind ik echt een heel drastische ingreep terwijl het euvel misschien met een instelling kan opgelost worden.

Ik wacht dus liever nog even af tot er iemand met meer kennis van WMP de zaak even onder de loep houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Hensyr zei:

Die afspeellijsten zijn eigen aan WMP, die worden dus niet ergens apart opgeslagen.

Klopt dit wel Hensyr?

Want als ik google Klik , dan lijken me die toch wel apart opgeslagen te worden?  (zit ik fout? - 'k gebruik WMP praktisch nooit)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer,

 

Gelieve niet mijn naam te gebruiken in open forum a.u.b.

 

Ik heb nog eens gecontroleerd en de afspeellijsten zijn inderdaad apart opgeslagen.

Maar dat is goed nieuws als ik WMP verwijder en her installeer wat ik een te drastische oplossing vind voor een waarschijnlijke instelling die niet goed zit.

Ik blijf er dus bij dat er iemand met kennis van WMP dit even verder onderzoekt.

 

Wat een klein beetje heeft geholpen is dit advies dat ik op google heb gevonden:

 

Ga naar extra > opties.

Op het tabblad Privacy ga je naar het onderdeel Geschiedenis

Daar vink je alles uit en klik op de knoppen "Geschiedenis wissen" en "Caches leegmaken"

 

Gevolg daarvan is dat de onderbreking op het einde van het liedje nauwelijks nog hoorbaar is maar het is er wel nog voor een tiende van een seconde.

Het is dus niet volledig weg.

Maar ik kan er mee leven mocht hier verder niemand nog een workaround hebben.

aangepast door Hensyr
foutje weghalen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.