Ga naar inhoud

Hp software probleem in windows


Beginneling

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Beginneling zei:

De originele is instalatie is Windows 7 Home. Daarna heb ik een upgrade gedaan van de gratis Windows 10. Terwijl ik hier aan het schrijven was, viel de laptop uit. Blauw scherm. Hij start wel weer op.

 

Je Windows 10 installatie mist wellicht een aantal drivers. Geef eens het modelnummer van deze laptop. Zie label onderkant laptop.

 

Beginneling.PNG.3a60c88575d609e01fa0ac8b96576fdd.PNG

 

De Recovery partitie D is er al van fabriekswege en dient om terug te keren naar fabrieksinstelling (Windows7). Na een upgrade naar Windows 10 lukt dat echter vaak niet meer via Windows of F11 zeker ook niet wanneer er aan de partities gesleuteld is geweest, wat hier volgens mij ook gebeurd is [Zie Backups ed (F)]. Ik vermoed dat deze partitie na aankoop is aangemaakt te koste van vrije ruimte op andere partities en dat kan fataal zijn voor de werking van fabrieksherstel. Moesten er bij aankoop de nodige herstelschijven gemaakt zijn dan zou het via die weg wel nog kunnen. Maar je wenst bij Windows 10 te blijven dus is dit verhaal er eentje om te vergeten.

 

Er vanuit gaande dat je de nodige back-ups van je data op een extern medium hebt opgeslagen zou ik je aanraden een clean installatie van Windows 10 uit te voeren. Daarvoor heb je geen licentiesleutel nodig omdat je huidige Windows 10 geactiveerd is. Ten minste daar ga ik van uit.

 

Hoe doe je een nieuwe installatie van Windows 10.

 

Je zou nog kunnen overwegen om daarbij eerst eens te kiezen voor het upgrade type. Daarbij blijven bestanden, instellingen en toepassingen behouden.

Als het resultaat je niet bevalt kun je de installatie nog eens over doen volgens het type Aangepast. Dat me levert een 100% cleane installatie op.

In beide gevallen zorg je er voor dat de partities D, E en F behouden blijven. De andere partities mag je tijdens de procedure van het Type Aangepast verwijderen zodat de clean installatie op de vrij gekomen ruimte geïnstalleerd wordt. Opgelet: bij een installatie van het Type upgrade mag je geen partities verwijderen. Deze installatie wordt over de bestaande C partitie heen uitgevoerd. Er wordt dan wel nog een extra verborgen partitie aangemaakt.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Droske, Volgens de pas gedownloade HP assistent mis ik geen drivers. De F schijf staat vol met file die ik nog moet uitzoeken. Deze zijn afkomstig van mijn laptop de Asus K52 F. Die was aan vervanging toe en daarom heb ik deze HP gekregen van mijn zoon omdat hij op een MAC werkt en deze in nood geval kon gebruiken. Alles staat op F, omdat ik dat allemaal uit moet zoeken en deze HP de mijne moet gaan maken. Ik zal dat verhaal van jou eerst straks uit gaan printen, om zo de instructies bij mij te hebben. Morgen komt een externe schijf, die ik al vast besteld heb uit voorzorgmaatregel. Die F schijf is belangrijk

Wat zou beter zijn terug naar 7 en dan upgraden als voorbeeld van jou niet geholpen heeft, of gelijk maar een schone (als dat mogelijk is) installatie van 10. Dan raak ik vermoedelijk wel de installatie van 7 kwijt. licentie. Vermoedelijk krijg ik dan wel weer meer ruimte.

 

 

  

laptop gegevens.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Beginneling zei:

Morgen komt een externe schijf, die ik al vast besteld heb uit voorzorgmaatregel.

Dat is een wijze beslissing. :top:

 

Van zodra je in het bezit bent van die externe harde schijf raad ik je als eerste aan AL je data op die schijf in een mapje op te slaan. Maak je niet moe aan een zinloze partitionering van een externe harde schijf. Gewoon met mappen werken dus.

 

Eenmaal je data veilig op die externe harde schijf staat doe je best een volledige nieuwe installatie (clean install) type Aangepast.

Verwijder tijdens die procedure ALLE bestaande partities. Dus ook de partities zonder schijfletter.

Selecteer de vrij gekomen ruimte als bestemming voor je nieuwe Windows 10 installatie.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, Nu staat er ook alles in mappen op de F schijf. Ik moet nog wel enkele dingen mee nemen of backups van maken. bank programma. Muziek programma, en Anki flash kaarten enz De hele Google balk en alle mappen. Zonder die  programma Anki flash kaarten, Youciscian en nog enkele had ik geen Windows 10 nodig, maar die programma's willen niet werken op Windows 7, en dan houd het op

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Droske, Alarm. Alarm. Ik zit mijn probleem momenteel op de oude laptop van mijn vrouw te schrijven. Een oude Vista.

Waarom, omdat het gigantisch mis is gegaan. 

Ik ben begonnen met de externe schijf te formatteren, daarna alle bestanden van de F schijf plus de backup van de c  schijf er op te zetten. Vervolgens heb ik een USB stick van 32 gb ( had niet kleiner) geformatteerd. Daarna de stick gebruikt om een opstart USB te maken. Dat ging allemaal goed tot ik kwam bij de keuze upgrade of aangepast. Ik koos voor aangepast en daar loop ik vast. Ik kan geen 1 schijf gebruiken voor Windows. Ik heb geprobeerd enkele schijven te formatteren, maar dat wil ook niet. Verwijderen stond al uit..

Bij opnieuw opstarten vind hij niets meer, systeem herstel doet hij ook niet en hij wil dus ook niet installeren. ik heb nu alleen deze foto, ik probeer de andere ( het berichtje waarom ) morgen van mijn telefoon af te halen. Foto  staan op de niet recht sorry, weet niet zo snel dat aan te passen.

 

Afbeelding 1:

58a0c2a1615b6_Nieuweling1.JPG.867cbb231fe1755d4be07c69ea15bc89.JPG

 

Afbeelding 2:

58a0c2a1ddc52_Nieuweling2.JPG.1fd6db0a179869dac2b59b513f3ec4f6.JPG

 

Afbeelding 3:

58a0c2a264de1_Nieuweling3.JPG.363b608213d4dc8cd2c720b8f07cb4ce.JPG

 

Afbeelding 4:

58a0c2a2cdc51_Nieuweling4.JPG.2dbba66b25e50e70046a2b28af96f4ca.JPG

 

Afbeelding 5:

58a0c2a341d33_Nieuweling5.JPG.9f2ca7beccee0c19175d73249646b4f6.JPG

 

 

 

 

 

 

aangepast door droske
Afbeeldingen 90° gedraaid en genummerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet panikeren. Dat is een slechte raadgever.

Terug opstarten van je installatie usb-stick en de installatie procedure herhalen.

Dat station van 222 GB moet je niet formatteren maar verwijderen en dan de niet toegewezen ruimte (zal dan bijna 223 GB zijn) aanduiden en op Volgende klikken.

Laat die andere partities dus maar ongemoeid.

 

 

 

 

aangepast door droske
Omwille van 'Stadion' toch moeten aanpassen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

No panic no panic, oke. Dat station 0 Volume Backups ed 221,9 GB is Dynamisch/

Keuze vernieuwen of stuur programma laden. 

Verwijderen, formatteren, Utbreiden en Nieuw zijn uitgeschakeld

Daaronder Windows kan niet worden geinstalleerd op dit station. Details

De geselecteerde schijf bevat een MBR partitie. Op EFI- systeem kunt u Windows alleen op GPT schijven installeren. Daaronder

Kan Windows niet in deze Hardeschijfruimte installeren. De parttie bevat een of meer dynamische volumes die not voor een installatie worden ondersteund.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zelfde geldt voor de schijf Station 0 partitie 3 221 GB. Dynamisch

Keuze uit Vernieuwen, Stuur programma laden, Formatteren.

Uit geschakeld Verwijderen, Uitbreiden en Nieuw.

Daaronder Windows kan niet worden geïnstalleerd op station 0 partitie 3

Detail

Kan Windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf bevat een MBR partitielabel. Op EFI systemen kunt u Windows alleen op GPT schijven installeren.

 

Zo dat is in het kort wat de foto's vertellen. Kan ze niet van mijn Iphone afkrijgen om ze hier te plaatsen. Te veel tijd kost dat, schrijven gaat sneller.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is te wijten aan het feit dat je installatie medium wordt opgestart met EFI/UEFI ondersteuning.

Er zijn twee mogelijkheden om dat op te lossen:

 

  1. In de EFI/UEFI de opstartmodus veranderen. Maar dat vraagt enige kennis.
  2. De schijf via een adapter aan een computer koppelen en met partitioneringssoftware de partities verwijderen. Maar dan moet je over een adapter beschikken.

Ik kom er vanavond op terug om je bij methode 1 trachten bij te staan. Moet nu offline gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.