Ga naar inhoud

Hp software probleem in windows


Beginneling

Aanbevolen berichten

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Van webcams heb ik geen boter gegeten. Nooit gebruikt.

Zag het er onder Windows 7 uit zoals de afbeelding die je toont?

 

Alvorens ik ga slapen...

Tot heden heb je wellicht nog maar 1 gebruikersaccount ingesteld. Ik gok er op dat het een Microsoft account is.

Hoe dan ook stel een reserve account in. Deze keer zeker geen Microsoft account maar een Lokale account met administrator rechten. Geef die bv de naam Eigenaar. Zo kom je nooit in verwarring met je huidige account. Stel er geen wachtwoord voor in zolang de toetsenbord instellingen (Talen) nog niet geoptimaliseerd zijn.

Direct nadat je die account hebt aangemaakt ga je naar START / Instellingen (tandwieltje) / Accounts. Daar staat je nieuwe (Lokaal) account. Klik er op (met rechts?) en kies voor Administrator.

Log nu eens in op je nieuwe account zodat deze ingesteld wordt. Dat gaat een beetje tijd in beslag nemen.

 

Een reserve account kan handig zijn moest je hoofdaccount ooit ontoegankelijk geraken. Ze heb jee via die reserve account altijd nog toegang tot je pc.

 

Help er me morgen of zo aan denken dat je nog iets moet wijzigen aan de taalinstellingen (belangrijk?). Nu is het voor mij slaaptijd.

Morgen zijn er tuinwerken gepland. Ik zal zien of ik tussendoor even tijd voor je heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukt, wel merkwaardig dat de laptop bij Eigenaar (zonder wachtwoord) gewoon doorloopt en als ik de laptop herstart loopt hij ook door omdat hij denkt dat het de Eigenaar is. Pas als ik op de website van de Eigenaar zit en bij Start het andere account neemt dan moet ik weer een wachtwoord invullen zodra ik herstart. Zo het komen omdat de Eigenaar geen wachtwoord heeft.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Beginneling zei:

Zo het komen omdat de Eigenaar geen wachtwoord heeft.?

Klopt.

 

Ik heb gezien dat je met een QUERTY toetsenbord werkt.

Doe  eens:  START / Instellingen /  Tijd en taal / Regio en taal.

Plaats daarvan een screenshot.

Doe dat ook voor apparaatbeheer.

 

Tot straks, na de 2de fase van mijn tuinwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De webcam problemen zijn ook opgelost. Ik las op het internet dat de HP laptops vaak geleverd worden zonder software. Ik heb de YouCam 7 gedownload ( gratis versie), na 30 dagen heb je wat mindere mogelijkheden. So wat. Nu kun je de webcam goed op helder instellen. Ook nog div andere dingetjes. Hij is nu goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1-

17 uren geleden, Beginneling zei:

De webcam problemen zijn ook opgelost. Ik las op het internet dat de HP laptops vaak geleverd worden zonder software. Ik heb de YouCam 7 gedownload ( gratis versie), na 30 dagen heb je wat mindere mogelijkheden.

Ik wist niet dat ja naar YouCam op zoek was. Deze software kun je gewoon van de site van HP downloaden. Het is een Windows 8.1 64 bit compatibele versie van 2012. die in de compatibiliteitsmodus prima zal draaien. Hopelijk hebt u zich met uw download een extra ongewenste software binnen gehaald.

 

2-

De taalinstelling is goed.

 

3-

Betreffende 'Onbekend apparaat'.

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het onbekende apparaat en kies Eigenschappen.
Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: rechtsklik op de eerste regel en kies kopiëren, plak vervolgens deze gegevens in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen,

ACPI\VEN_HPQ&DEV_0004
 

betreffende dat YouCam programma. Ik kan deze deinstaleren en die andere nemen. Bij de instal files zit geen software van derden heb ik gezien. ook in de mappen van  programma files en programma files 86 zie ik niets.Ik begreep ook dat HP toen met het programma Media Smart werkte, maar bij de webcams van HP gebruiken ze nu YouCam. Het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Beginneling zei:

betreffende dat YouCam programma. Ik kan deze deinstaleren en die andere nemen.

Zolang deze je bevalt zou ik het er bij houden. Je kunt na 30 dagen nog altijd switchen.

 

Betreffende het onbekend apparaat.

Download en installeer DEZE software. Het is een goede gewonde altijd eerst een systeemherstelpunt aan te meken alvorens je dergelijke zaken uitvoert.

Succes. Ik ga nu weer offline tot vanavond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.