Ga naar inhoud

Hp software probleem in windows


Beginneling

Aanbevolen berichten

Windows staat er weer op. Ik wacht even jouw antwoorden af. Hoe ik nu verder moet. Met Instellingen. Waarschijnlijk kan ik bestanden van de externe schijf straks overzetten.

Ik denk dat het misschien beter is om niet de backup terug te zetten, misschien dat hij dan de fouten weer mee neemt.

De installatie liep eerst vlot, maar bij het instellen krijg je vragen, over Microsoft ID, Skype  en Onedrive ( heb ik uitgeschakeld, hou niet van die dingen) Dit kreeg ik omdat ik koos voor aangepaste en niet automatisch. Alles naar Microsoft sturen ed.

Is Defender genoeg of moet er toch een anti virus scanner bij. (gratis of betaald) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mooi zo. Omwille van mijn tweede hobby ga ik nu offline tot vanavond.

Windows Defender volstaat voorlopig.

15 minuten geleden, Beginneling zei:

Ik denk dat het misschien beter is om niet de backup terug te zetten, misschien dat hij dan de fouten weer mee neemt.

Neen zeker niet terug naar af hé !!!

 

Heb je een Office pakket bij de hand? Installeer dat al maar zodat daar ook de updates van binnenkomen.

Installeer naast Edge je favoriete browser en importeer je bladwijzers (favorieten).

Plaats in de toekomst je afbeelding in de juiste richting a.u.b. Het is een kleine moeite.

 

Nog snel even toegevoegd...

Kijk eens in apparaatbeheer of alle drivers aan boord zijn.

En geef Microsoft de kans om de nog in de pypline zittende drivers op te halen. Daar kunnen nog hardwaredrivers bij zijn.

aangepast door droske
Toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een beetje laat aangezien je alweer een editie van windows 10 draaiende hebt

ik las namelijk in 1 van je eerdere posts dat de enigste reden voor de windows 10 installatie is om "Yousician & Anki" progamma's te kunnen draaien.

En omdat ik ook gelezen had dat uw engels niet zo goed is heb ik het door Google laten vertalen

Omdat ik me goed kan indenken dat het gebruik van Windows 7 een stuk aantrekkelijker is dan mwt Windows 10

anki1.png

yousi.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@abstraks

 

Bedankt voor het meedenken.:top:

 

7 uren geleden, Abstraks zei:

misschien een beetje laat aangezien je alweer een editie van windows 10 draaiende hebt

Inderdaad. Er staat nu een clean installatie van Windows 10 te blinken. Daar gaan we nu aan verder werken.

 

7 uren geleden, Abstraks zei:

ik las namelijk in 1 van je eerdere posts dat de enigste reden voor de windows 10 installatie is om "Yousician & Anki" progamma's te kunnen draaien.

Dat konden we uit de openingspost niet opmaken. Of het nadien nog als reden is opgevoerd kan ik me niet meer herinneren. Los van alles denk ik dat het uiteindelijke doel en resultaat niet zo verkeerd is. Windows 7 wordt over 3 jaar afgeserveerd en verder werken op een systeem dat door de vorige gebruiker al afgedankt is vind ik sowieso niet zo aangewezen.

Met een propere lei herbeginnen draagt in deze dan ook mijn voorkeur weg.

 

@Beginneling

 

Kun je nog eens een stand van zaken geven nadat je in tussentijd toch nog wel één en ander uitgevoerd hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Abstraks, mooi dat je mee denkt maar zoals Droske al zei. we gaan verder met Windows 10. Mogelijk dat je gelijk heb, (updates), maar het werkte niet. 

 

Droske ik heb niets gedaan dan wat lezen op het internet. Ik zag dat de webcam nog steeds donker is, wat je een beetje bij kunt draaien, maar niet genoeg. ik heb ook een klein Microsoft web cam en daar is het beeld heel helder. Misschien moet er nog wat geïnstalleerd worden. zoals ook de HP assistent.  ook zag ik in apparaatbeheer een onbekende apparaat staan?

Bij het overzetten van de bladwijzers had ik problemen, omdat ik dat via die backup wilde doen. Wel had ik nog een HTML file van 2015, waar ook nog vele links opstonden. die heb ik maar gebruikt. ik wil die backup niet gebruiken.(te riskant)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst eens of systeemherstel ingesteld is. Zo niet, doe dat eerst en maak zelf een systeemherstelpunt aan.

 

Je interne webcam:

Het was in de eerste Win10 ook al een probleem. het lijkt op een driver probleem. Wellicht is de driver niet compatibel. Omdat je in de vorige installatie ook al de HP Assistant gerund hebt hebt ziet het er naar uit dat HP er geen compatibele driver voor in huis heeft. Zolang Microsoft niets aandraagt zie geen directe oplossing.  Niet geschoten is zeker mis, probeer probleemoplossing eens. Mogelijk kun je via die weg de aanwezige driver in de Windows 7 of 8.1 compatibiliteitsmodus laten werken.

 

HP Assistant:

Download hem HIER. installeer hem en voer hem uit. Ga nadien in apparaatbeheer een kijkje nemen of er nog sprake is van een onbekend apparaat.

 

30 minuten geleden, Beginneling zei:

Bij het overzetten van de bladwijzers had ik problemen, omdat ik dat via die backup wilde doen.

Ik weet niet met welke toepassing je die backup(s) gemaakt hebt. Als het via Windows back-up gebeurd is dan is het oppassen geblazen. Ik ben daar trouwens geen fan, en dus ook geen kenner van.

 

Kun je ook nog eens een screenshot van schijfbeheer tonen?

 

In eerste instantie is het nu prioriteit dat je drivers OK zijn en dat Windows up-to-date is.

Draait de pc soepel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

loopt goed. Ik zag trouwens dat er een programma bij de webcam hoort. Het zelfde ongeveer als bij mijn oude Philips cam. Dat programma heb ik nog niet gezien. Ik zal schijfbeheer laten zien. Ik had die backup via Windows gedaan. Alles staat er op en de website links die ik mis, kom ik nog wel tegen.

 

 

schijfbeheer.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Beginneling zei:

Ik zag trouwens dat er een programma bij de webcam hoort. Het zelfde ongeveer als bij mijn oude Philips cam. Dat programma heb ik nog niet gezien.

Ik ben niet mee. :hmmmm:  

Geen verouderde drivers en software gebruiken.

 

Schijfbeheer is OK.

 

Ik wacht het resultaat van HP Assistant af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.