Ga naar inhoud

windows 10 installatie loop vast


ctboer

Aanbevolen berichten

hi all, 
i have just installed a new motherboard and cpu, and i'm stying to reinstal windows on my ssd but my windows wont see the ssd.
i also have an hdd that is it does see.
my bios does see that the ssd is installed and it is not broken because i tested it in my old hardware after i got this problem.
I installed windows 10 on my HDD and even in disk manegment it would see my SSD.
note that i tried windows 10 and 7 for the instal both failed to see my SSD.
Please help.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hij is nog niet geformateerd omdat ik hem alleen maar via de bios/uefi kan zien.

ik kan hem via diskpart in command prompt niet zien in windows zelf niet en in de setup van windows 10 ook niet.

ik kan echt alleen zien dat hij aangesloten is in de bios/uefi.

 

aangepast door ctboer
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ctboer zei:

I installed windows 10 on my HDD and even in disk manegment it would see my SSD

Hier schrijf je toch dat je hem vanuit je win 10 kon zien in schijfbeheer?

 

en het gaat ook niet om een brakke schijf?

 

edit: en dit werkt dus ook wellicht niet?  https://kb.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/12588/~/ssd-detected-in-bios-but-not-detected-by-os-installation

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb geen ervaring met dat programma kan je het misschien een beetje uitleggen(sorry voor de weinige ervaring ik ben geen expert).

en waar moet ik dat dan op los laten moet ik dat installeren op een 2e pc en dan de SSD erin doen of de pc waar hij nu in zit maar waar hij niet gedetecteerd word?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.