Ga naar inhoud

windows 10 installatie loop vast


ctboer

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, falstring zei:

gezien de grote data schijf ernaast - en omdat de ssd maar 120 gieg is - zou ik ervoor kiezen om die hele drive 0 één partitie te maken voor windows en de program files.  

overigens: die data schijf zal je ook nog moeten indelen en dat kan je via dat schermpje ook ..!

Verwar je schijven niet:

a. je ssd-schijf gewoon één geheel laten - nièt partitioneren

b. je data-schijf  (die grote - dus niet de ssd-schijf): diè kan je partitioneren als je wil (zou ik trouwens ook doen)

 

Beperk je voorlopig tot je installatie op je ssd en laat die data-schijf even rusten.

 

Ga dus gewoon verder met wat Fallstring hier zei:

22 uren geleden, falstring zei:

e zal in dat venster moeten klikken op 'nieuw' en windows een partitie laten aanmaken.

als dat gebeurd is zal de install gewoon doorlopen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus gepribeert via de ssd te instaleren maar hij wou geen partitie maken van de ssd hij geeft weer hoe groot de partitie moet worden en dan geeft hij de laad cursor aan voor 5 min en dan doet hij vervolgens niets, ik heb geprobeert de ssd te instaleren via een andere pc daar kon ik wel een partitie aan maken en hij kwam tot het installatie scherm maar toen bleef hij hangen op 1% zonder bewegende puntjes, toen kreeg ik de error 0x8007045D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ctboer zei:

ik heb geprobeert de ssd te instaleren via een andere pc daar kon ik wel

deze weg kan je vergeten want zelfs al zou je windows 10 erop krijgen, dan zou hij op je eigen computer toch niet opstarten.

 

Maar het doet me allemaal toch weer denken aan een beschadigde ssd. Je schreef al dat je schijf in orde is - euh: hoe weet je dat zeker?

 

enne: het scherm dat je toonde (van de installatie) zag ikzelf nog niet (maar 'k installeer ook alleen maar op mijn systeem) - maar het brengt me bij de vraag: op welke manier probeer je windows 10 te installeren? (waarmee, vanaf welk medium, ...)

 

nog een bijkomend vraagje : je hebt op het ogenblik van de installatie toch geen andere hardware in (gelijk welke) usb-poort ingeplugd zitten? (wellicht niet, maar 'k vraag het je toch maar)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer hem te instaleren via een bootble usb stick, maar ik heb van mijn ict leraar gehoort dat als ik de andere pc uitzet op het moment dat hij klaar is met de windows files te instaleren maar dat hij nog niet de drivers heeft geïnstalleerd en dan de ssd in de andere computer te stoppen en dan booten vanaf de ssd, maar ik kan niet tot dat punt komen omdat hij deze error geeft, en waarom ik weet dat hij niet kapot is omdat hij mischien 2 maanden oud is en ik heel goed met mijn hardware om ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat truukje zou inderdaad kunnen helpen: afbreken vooraleer de activatie gebeurd is, maar zelf zou ik het niet doen op die manier.

 

Via een bootable usb-stick: bedoel je via Media Creation Tool?

 

En normaal moet je ssd dus in orde zijn, maar 'k zou toch maar eens HDtune laten lopen, nieuwe schijven mankeren soms ook wel eens...

En dan moeten we zeker niet meer in die richting gaan denken.

(kan je de ssd als tweede schijf nog eens ergens aan een systeem hangen?)

 

Correctie: van een collega kreeg ik het bericht dat een SSD beter gecontroleerd werd met Crystaldiskinfo - dus wijzig ik mijn bericht even

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.