Ga naar inhoud

We Transfer: hebben jullie ook die ervaring?


Aanbevolen berichten

Sinds een week of twee, drie gaat de upload bij WeTransfer niet meer zoals voorheen: telkens stopt hij ergens halverwege / na drie kwart uploaden - staat dan een minuut of zo stil en gaat dan pas verder.

Mijn eerste idee: ze willen wat meer gebruikers overhalen naar de betalende versie en dus lassen ze een vertraging in (?)

 

Ook al opgemerkt: WT upload tot 85%, valt stil en begint dan leuk opnieuw bij iets van een 70% - en hij durft dit enkele keren doen bij een upload.

 

Nog iemand die ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een paar testjes gedaan met WeTransfer:

 

(1) Een 15-tal kleine bestanden (samen zo'n 100 MB) worden geüpload in minder dan 3 min.
(2) Eén bestand van 380 MB wordt geüpload in 10 min.

 

Deze tijden komen overeen met de uploadsnelheid die ik krijg van mijn provider (5 Mbps) en ik heb ook niets gemerkt van haperende of onderbroken uploads.

De problemen die je ondervindt zitten dus waarschijnlijk niet bij WeTransfer, maar misschien zijn er connectieproblemen in  je internetverbinding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
20 uren geleden, nokiaprox zei:

De problemen die je ondervindt zitten dus waarschijnlijk niet bij WeTransfer, maar misschien zijn er connectieproblemen in  je internetverbinding

misschien dan bij het uploaden? want bij het downloaden heb ik een snelheid van ong 3 MB - en dus twijfel ik of het bij connectieproblemen zou zitten - ?

 

17 uren geleden, falstring zei:

heb je sinds kort een ander beveiligingspakket wellicht? of (ik durf het bijna niet te opperen) een infectietje......?

Geen ander beveiligingspakket: zoals al enkele jaren Avast- free en Malwarebites Pro

'k Wil natuurlijk mijn systeem wel eens laten checken als jij denkt dat het nuttig is ?

 

(edit: dank je Nokiaprox voor het uittesten)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ben je iets met deze uitleg:

 

https://wetransfer.zendesk.com/hc/en-us/articles/202607826-The-upload-speed-is-slow

 

Daarin wordt o.a. Avast als een boosdoener vermeld, hoewel ik ook mét Avast geen problemen heb. Bij mij staat het Webshield ingeschakeld maar de HTTPS-scans uitgevinkt. Misschien eens experimenteren met een paar instellingen. Of heeft het te maken met de gebruikte browser (Ik gebruikte IE) ?
Ik meen mij te herinneren dat er een paar weken geleden een programma-update geweest is van Avast. Misschien zijn de detectiemethodes veranderd ?

 

Om je internetconnectie te testen zou je kunnen proberen je bestanden eens naar een alternatief voor WT te uploaden bvb. DropSend

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, nokiaprox zei:

Bij mij staat het Webshield ingeschakeld maar de HTTPS-scans uitgevinkt. Misschien eens experimenteren met een paar instellingen. Of heeft het te maken met de gebruikte browser (Ik gebruikte IE) ?

Ze stonden allebei aan, HTTPS-scans uitgezet, testje gedaan en die verliep nu zoals het hoort: goede snelheid, geen freezes.

Mogelijk lag het daaraan, ga ik dus nog verder uittesten.  (gebruik FF)

 

Dank je Nokiaprox en Falstring voor het meedenken !

 

Je hoort er nog van :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar aanleiding van dit topic heb ik ook eens een paar testjes gedaan.

Hier een speedtest van mijn provider:

ScreenShot020.jpg.d6cfe65ca899fc54a3a71d7998482970.jpg

 

Met WeTransfer: een bestand van 518.3 MB geupload, duur 8'15".

Totaal géén haperingen of wat dan ook!

 

Hetzelfde identieke bestandje van 518, 3 MB eens geupload via het programma dat ik meestal gebruik, nl: https://www.myairbridge.com/eng/en/

Resultaat: upload duurde 7'30".

Ik vind dit anoniemer - je hoeft helemaal geen mailadressen in te geven.

Je bekomt na de upload een "link" en die stuur ik dan door naar de bestemmeling via mail.

 

ScreenShot019.jpg.dd06d0cd9476cdf4395e9ba2e432cfa7.jpg

 

Gewoon ter info.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Dank je Calvus voor die link - Dropsend vraagt ook naar een mailadres en daar hou ik niet van.

Hoop ik dat jouw uploader ook meerdere bestanden in één keer aanneemt - ga ik wel eens proberen :)

 

edit: je kan idd meerdere files tegelijk uploaden

 

(ps: bij WeTransfer kan je dus ook met Send a Link werken zonder mailadressen te geven)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik terug... :(

 

Gisteren wilde ik een bestand van 65 Mb uploaden bij WT - het zou 6 minuten duren : 591c9a23f2ad1_Transfer1.jpg.8eace22a5de7b2e362125023487d317d.jpg

nogal veel voor zo'n klein bestand dacht ik.

 

Dus sloot ik WT af en wendde me tot myairbridge (zie vorige post).

Toen ik vorige keer schreef dat ik er tevreden over was, kwam het omdat dàt wèl (voldoende) snel uploadde, maar gisteren (met hetzelfde bestandje) 'had die het ook zitten': ook traag.

 

Dan heb ik maar dadelijk mijn uploadsnelheid laten testen, bij Telenet (mijn provider) en - om niet alleen bij de duivel te biechten te gaan - ook op een andere site (lukraak op het net gekozen):

 

 

 

591c9b8025ce6_Transfer2.jpg.d708ff893be81165969816adf0d3fd3d.jpg

591c9aef4ea73_Transfer3.jpg.9b8b19a7d376893cd989a7113fca7bd7.jpg

 

mij lijken de uploadsnelheden voldoende goed te zijn?

 

Iemand nog ideeën ?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik jij een flash- of Ad-blocker plugin ? Die kunnen ook voor problemen zorgen volgens WeTransfer:

Quote

Something completely different but with the same result (our service not working properly) are browser extensions or plugins. Flash blockers for example, block parts of our interface, which renders it useless. Ad blockers can detect advertisements, but sometimes also disable parts of our interface if they interpret parts of the code incorrectly.

 

Bron : https://wetransfer.zendesk.com/hc/en-us/articles/204261699

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.