Ga naar inhoud

Outlook 2007 blijft indexeren


LGE84

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sedert 1 week kan ik geen zoekopdrachten meer uitvoeren in outlook 2007. Bij het ingeven van een zoekopdracht blijft outlook zoeken en komt er geen resultaat. Ik heb al mijn indexatie opnieuw laten lopen via dit https://support.office.com/nl-nl/article/Indexering-opnieuw-instellen-door-de-catalogus-van-Direct-zoeken-opnieuw-samen-te-stellen-213a2728-0ef4-427a-9bb2-aed329a59b17?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL&fromAR=1 maar het probleem blijft. 

 

Kan iemand mij hierin raad geven?

 

Dank u

 

Met vriendelijke groeten,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u. Het eerste had ik al gedaan maar het geeft niet de verwachte resultaten zoals vroeger (is nog steeds zeer traag).

Het tweede zou ik willen proberen (controleren of de index is voltooid) maar kan u me zeggen waar ik "extra" vind?

 

Dank bij voorbaat

 

mvg,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u wel voor de hulp. Ik heb alles geprobeerd maar tevergeefs. Ik heb ook al Microsoft gecontacteerd maar ze vinden ook niets. Ik vrees dat er niet veel anders opzit dan outlook te dé-installeren en opnieuw te installeren in de hoop dat alles daarna ok is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het probleem is nog steeds niet opgelost. Microsoft geeft toe dat het een probleem is met de update van Windows 10 (aanpassing privacy instellingen). Ze zijn aan het werken aan een nieuwe update. Ik hoop dat het probleem daarmee opgelost zal zijn.

aangepast door LGE84
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij werkt met Office 2007 onder Windows 10. Ik ook. En ik had hetzelfde probleem als jij. Er werden geen zoekresultaten gevonden in Outlook 2007. Het indexeren bleef stil staan, of nog erger: het aantal te indexeren items nam toe in plaats van af.

De schuldige zou deze update zijn: KB3191898 Beveiligingsupdate voor Microsoft Office Outlook 2007. (Die update werd bij mij geïnstalleerd op 17 juni 2017)

Sommige mensen hebben die update verwijderd, waarna het indexeren van Outlook weer goed verliep. Nadeel van het verwijderen van die beveiligingsupdate is dat je daardoor je computer weer kwetsbaar maakt.

 

Ik heb zojuist voor een andere oplossing gekozen: ik heb het indexeren van items door Outlook uitgeschakeld. Klinkt raar, maar nu werkt zoeken in Outlook wel. Misschien dat het nu wat trager dan normaal gaat, maar daar merk ik niets van. Dat kan komen doordat ik een SSD in mijn pc heb zitten, waardoor een en ander wat vlotter gaat.

 

Zo schakelde ik het indexeren door Outlook uit:

Klik in de menubalk van Outlook 2007 op Extra > Opties

In het venster Opties klik je achter 'De instellingen voor indexeren en zoeken wijzigen' op de knop Zoekopties.

In het venster Zoekopties heb ik onder 'Berichten in de gegevensbestanden indexeren' alle vinkjes weg gehaald. (Bij mij waren dat 3 gegevensbestanden, dus 3 vinkjes weghalen)

 

5962228db544c-2017-07-09_14_22_58-Zoekop

 

Klik onderaan in dat venster op OK om dat venster Zoekopties te sluiten.

Sluit ook het venster Opties door op de knop OK te klikken.

Sluit dan Outlook af via Bestand > Afsluiten

 

Start Outlook weer op en voer een zoekopdracht uit. Er verschijnen nu geen zoekresultaten tijdens het typen. Ik moet nadat ik het zoekwoord (of de zoekwoorden) heb ingetypt nog op de Enter toets drukken. Dat heb ik er wel voor over.

===========================================

Hier een lang topic (intussen al meer dan 17 pagina's) over de problemen met indexeren van Outlook na de beveiligingsupdate van juni 2017 voor Outlook: https://community.spiceworks.com/topic/2005797-outlook-2010-sp2-search-broken-after-june-13-2017-updates?page=1

Dat topic lijkt enkel over Office 2010 te gaan, maar is deels ook van toepassing op Office 2007, want daar doen dezelfde problemen met indexeren zich voor. Er schijnen al updates te zijn uitgebracht voor computers die draaien op Windows 7, maar nog niet voor mensen die Windows 10 gebruiken, waarbij de Creators Update al geïnstalleerd is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.