Ga naar inhoud

Probleem na update windows 10 creator update


supernikje

Aanbevolen berichten

Sinds ik windows 10 moest laten updaten naar de nieuwe versie windows 10 creator krijg ik (soms) een zwart scherm tijdens het surfen.

De taakbalken blijven nog zichtbaar, ook de tabbladen, maar alles daaronder is zwart.

Als ik iets aanklik op deze verandert er ook niets, het scherm blijft zwart.

Door de browser (Mozilla firefox) te sluiten en daarna terug te openen lost het zichzelf op.

Heeft nog iemand dit probleem en hoe zou ik het kunnen oplossen?

Alvast bedankt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Droske voor de tip :top:

Ik heb Firefox zonet opgefrist en hoop dat het nu niet meer zal gebeuren, dat wordt even afwachten ;)

Firefox heeft een map aangemaakt op mijn bureaublad met "oude firefox gegevens", mag ik die verwijderen of laat ik deze best nog wat staan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het surfen heb ik het probleem niet meer gehad dat mijn scherm zwart werd en bleef, enkel 2x even kort zwart werd maar daarna alles terug normaal.

Net zoals er even een zwarte "flits" verscheen.

Ik ga even afwachten of ik dit de komende dagen nog tegen kom voordat ik een slotje zet op het topic hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik (spijtig genoeg ;) ) weer...

Ik denk dat er toch iets anders moet spelen, daarnet had ik terug hetzelfde probleem.

Nu stond de browser open maar was ik even niet aan de pc, wanneer ik terug kwam opnieuw een zwart scherm.

De tabbladen zijn dan nog zichtbaar en ik kan van het ene tabblad naar het andere klikken.

Alsook de pictogrammen onderaan de taakbalk blijven zichtbaar.

Maar alles wat daartussen ligt is zwart en dat blijft ook als ik naar een ander tabblad ga.

Als ik alles sluit kom ik gewoon op mijn bureaublad waar alles er normaal uitziet.

Wanneer ik achteraf opnieuw de browser open kan ik terug normaal surfen.

 

Met Malwarebytes en mijn antivirus (Avast) heb ik alles gescand maar vond niets abnormaals.

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel de sluimerstand eens uit:

 

Ga naar Windows zoeken en type cmd.

Klik met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en kies Als administrator uitvoeren.

In het commandoscherm wat verschijn type je: powercfg -h off en druk op Enter.

 

Ga ook eens naar energiebeheer / Geavanceerde energie-instellingen wijzigen.

Harde schijf / Harde schijf uitzetten na (instellen op) 0 minuten en klik op Toepassen.

Herstart de computer.

 

 

Los van je probleem met Firefox stel ik vast de locatie van je gebruikersmappen nog standaard op je SSD schijf staan. Het is slechts een schijfj van 120 gb en daar ga je best zorgzaam mee om. Wellicht sla je nu eigenhandig je data op de traditionele harde schijf op. Het is voor je SSD schijf echter beter dat je de locatie van je persoonlijke mappen naar de data schijf (hdd).

SSD's verdragen niet zo goed voortdurende schrijf en wis bewerkingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.