Ga naar inhoud

Probleem na update windows 10 creator update


supernikje

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, droske zei:

Hopelijk is je grafisch kaart het niet aan 't begeven. Voor het overige is mijn inspiratie op.

Laat ons hopen dat er nog iemand langs komt met de gouden tip.

Oei, dat zou niet zo'n goed nieuws zijn :(

Ik moet wel zeggen dat ik het probleem enkel tegen kom tijdens het surfen en sinds ik de update gedaan heb naar Windows Creator.

Bedankt om mee te helpen tot hiertoe :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, supernikje zei:

Ik moet wel zeggen dat ik het probleem enkel tegen kom tijdens het surfen en sinds ik de update gedaan heb naar Windows Creator.

Dat wijst inderdaad niet in de richting van een falen van de videokaart, dat besef ik ook wel.

Jammer dat je na het uitvoeren van de Creators update niet snel ingegrepen hebt door terug te keren naar de vorige versie. Je zou dan met zekerheid hebben kunnen vaststellen of het al dan niet iets met die update te maken heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Heb niet het hele topic doorlezen, maar is er al een herinstallatie van windows (met behoud van bestanden) gebeurd?

Anders zou ik eens overwegen een usb te nemen en met Media Creators Tool de hele zaak eens te gaan vernieuwen... ?

(zelf had ik een jaar of zo geleden, toen ik die CU geforceerd binnenhaalde ook bv een scherm van Edge met alleen een taakbalk bovenaan en voor de rest niks, ook nog iets anders (mja, wat was het ook weer? had niets met Edge te maken) - en toen liet ik een herinstallatie doen en daarna waren de problemen van de baan)

Ik bedoel maar: baat het niet dan schaadt het niet toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Passer zei:

'k Heb niet het hele topic doorlezen, maar is er al een herinstallatie van windows (met behoud van bestanden) gebeurd?

Anders zou ik eens overwegen een usb te nemen en met Media Creators Tool de hele zaak eens te gaan vernieuwen... ?

(zelf had ik een jaar of zo geleden, toen ik die CU geforceerd binnenhaalde ook bv een scherm van Edge met alleen een taakbalk bovenaan en voor de rest niks, ook nog iets anders (mja, wat was het ook weer? had niets met Edge te maken) - en toen liet ik een herinstallatie doen en daarna waren de problemen van de baan)

Ik bedoel maar: baat het niet dan schaadt het niet toch?

Dat durf ik echt niet ; met mijn vorige PC heb ik dit eens gedaan (het kon toen ook niet anders, er waren veel grotere problemen) en daarna zat ik met verschillende programma's die ik kwijt was, zaken die ik niet meer terug vond, enz...

Het heeft lang geduurd voor ik (leek ;) ) alles terug een beetje kreeg zoals ik het gewoon was.

Maar toch bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou dan nog een 'veiligheidsoplossing' kunnen kiezen: eerst een kloon/backup van je systeemschijf maken (*), dan een herinstallatie proberen en indien het je (weer) te grote problemen oplevert, kan je die backup gewoon terugplaatsen en heb jij je volledige systeemschijf terug zoals voor de herinstallatie.

Al begrijp ik wel dat je ook daar mogelijk voor terugschrikt...

 

(*) ben je hiermee vertrouwd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die systeembackup was gemaakt geweest toen alles nog goed werkte dan was het nu een fluitje van een cent geweest om alles terug op orde te krijgen.

 

Ondanks al die zeer uitgebreide en goede handleidingen die op dit forum beschikbaar zijn blijft het me verbazen dat nog steeds een zeer hoog percentage pc gebruikers helemaal niet over een systeembackup beschikt. Je houd het eigenlijk niet voor mogelijk dat dit in 2017 nog voorvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

Je zou dan nog een 'veiligheidsoplossing' kunnen kiezen: eerst een kloon/backup van je systeemschijf maken (*), dan een herinstallatie proberen en indien het je (weer) te grote problemen oplevert, kan je die backup gewoon terugplaatsen en heb jij je volledige systeemschijf terug zoals voor de herinstallatie.

Al begrijp ik wel dat je ook daar mogelijk voor terugschrikt...

 

(*) ben je hiermee vertrouwd?

Niet echt, ik durf er niet echt aan te beginnen eerlijk gezegd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, droske zei:

Als die systeembackup was gemaakt geweest toen alles nog goed werkte dan was het nu een fluitje van een cent geweest om alles terug op orde te krijgen.

 

Ondanks al die zeer uitgebreide en goede handleidingen die op dit forum beschikbaar zijn blijft het me verbazen dat nog steeds een zeer hoog percentage pc gebruikers helemaal niet over een systeembackup beschikt. Je houd het eigenlijk niet voor mogelijk dat dit in 2017 nog voorvalt.

Ik dacht dat Windows vroeger op mijn vorige PC (XP) automatisch iets vastlegde zodat ik kon terug gaan naar een vorige instelling. Om zonder probleem terug te zetten naar de vorige systeeminstellingen.

Ik kan het mij verkeerd herinneren ; zoals ik eerder vermeldde ben ik nogal een leek op dat vlak.

Daarom ook dat een systeembackup niet gebeurde.

Om de zoveel tijd wordt je overvallen door Windows 10 met nieuwe updates en dan ben ik al blij als ik mijn PC terug kan opstarten na die updates.

Ik weet trouwens ook niet het verschil tussen een gewone update of naar een nieuwe versie.

Wanneer ik beter geen update toelaat of wanneer wel...het moet veilig blijven maar eerlijk gezegd heb ik aan die nieuwe versie niets. Noch aan die Paint3D dingens, noch aan die andere bijkomende zaken.

Ik laat updates van Windows 10 gewoon toe omdat ik ervan uitga dat mijn PC dan beter beveiligd is. (Ja echt leek :P )

Heel het forum doorlezen ga ik vrees ik ook niet zoveel van opsteken want ik onthoud zaken slecht als ik ze zelf niet toepas en sommige termen enzo zijn nogal onbekend voor mij.

 

Vraagje : Je had me aangeraden een paar berichten geleden om -voordat ik een ander stuurprogramma zou installeren van mijn grafische kaart- alles te verwijderen van de vorige.

Zoals ik al aangaf denk ik dat ik die zaken (oud stuurprogramma, profielen, ed) niet correct verwijderd had ; ik begreep de uitleg niet zo goed bij die link, verwijderde eerder software (?) aangezien ik ging verwijderen bij de APP's onder instellingen.

Had ik het vorig stuurprogramma verwijderd, dan kon mijn grafische kaart toch ook niet meer werken voordat ik een ander stuurprogramma installeerde?

Vandaar nog eens mijn vraag of ik niet beter alles zou verwijderen van mijn grafische kaart (zoals je eerst aanraadde) en hoe dit dan precies moet. Misschien is dat nog een mogelijkheid?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.