Ga naar inhoud

Probleem na update windows 10 creator update


supernikje

Aanbevolen berichten

Ik heb beide aangepast.

Bij cmd moest ik niets opslaan ofzo?  Ik heb het gewoon laten open staan en daarna de computer terug opgestart.

De harde schijf staat nu op uitzetten "nooit" of "0"

 

Ik probeer inderdaad zo weinig mogelijk op mijn SSD schijf op te slaan, soms -bij bepaalde programma's- krijg ik echter geen keuze waar ze geïnstalleerd worden.

Hoe moet ik precies mijn gebruikersmappen naar mijn harde schijf kopiëren?

Deze neemt (momenteel) niet zoveel ruimte in (2.30GB), maar best dan toch verzetten...echter heb ik een map staan met verschillende programma's die 20.5 GB inneemt, waarvan één game die toch 17GB groot is.

Ik had deze op de SSD kaart geïnstalleerd omdat ik er van uitging dat deze dan sneller zou draaien. Maar is dat zo, of maakt dat eigenlijk geen verschil uit? Anders zou ik deze op mijn andere schijf kunnen installeren om nog wat plaats op mijn SSD vrij te houden.

 

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Programma's mag je gewoon op de SSD installeren. Blijf ook weg uit de mappen Program Files en Program Files (x86).

 

20 minuten geleden, supernikje zei:

Hoe moet ik precies mijn gebruikersmappen naar mijn harde schijf kopiëren?

 

Ik denk dat je beter doorwerkt zoals je nu bezig bent. Dus AL je data (Afbeeldingen, documenten enz) op de gewone hdd opslaan.

Waarom zo laten?

  • Verplaatsen van de locatie van je persoonlijke mappen doet men best vlak na een nieuwe installatie van Windows. Daar zijn redenen voor waar ik niet dieper op in ga omdat je er toch niets aan hebt denk ik.
  • Je moet behoorlijk vertrouwd zijn met dergelijke bewerkingen want je mag ook absoluut niet in de fout gaan. De gevolgen kunnen zwaar zijn.
  • Van zodra je de locatie van die mappen zou verplaatst hebben moet je ook al die mappen gaan vullen met de bestanden die je tot nu toe rechtstreeks op je interne hdd hebt opgeslagen. Ook dat moet geordend en foutloos uitgevoerd worden.

 

Hou ons wel op de hoogte van het verdere verloop van je Firefox.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, droske zei:

Hou ons wel op de hoogte van het verdere verloop van je Firefox.

 

Quote

 

Doe ik ;)

 

Sorry dat ik het nog eens vraag, maar die game zou die trager draaien als hij op mijn gewone harde schijf zou staan?

Het is de Sims 3 met een aantal uitbreidingspakketten, dus het neemt wat tijd in om deze te deïnstalleren van mijn SSD en daarna opnieuw te installeren op mijn harde schijf.

Daarom dat ik dit het liefst een beetje vooraf weet ;)

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, supernikje zei:

Sorry dat ik het nog eens vraag, maar die game zou die trager draaien als hij op mijn gewone harde schijf zou staan?

Algemeen gezien zeer zeker, Vooral het opstarten van software gaat trager op een gewone hdd dan op een SSD.

 

Algemene regel:

  • Software op de SSD
  • Data-bestanden op de hdd.

 

Lees zeker dit eens: https://www.schoonepc.nl/instal/instellingen-ssd-schijf.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, supernikje zei:

Toch had ik graag het probleem in Firefox opgelost omdat ik deze browser gewoon ben.

Dat is ook de bedoeling. Maar stel nu eens dat je het probleem ook in Edge hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de reden wel ;)

Het is dat ik het nogal verwarrend vind om te gebruiken.

Alles is er zo verschillend t.o.v. Firefox, ik heb het nu een halfuur gebruikt en zit me meer op te jagen dan wat anders.

Ben nu wel een redelijke leek op dat vlak moet ik zeggen, vind veel niet terug en daardoor werk ik veel trager.

Zal het nu even blijven gebruiken...weet niet precies hoelang aangezien ik het zwarte scherm ook niet elke dag had bij firefox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.