Ga naar inhoud

Probleem na update windows 10 creator update


supernikje

Aanbevolen berichten

Ik denk het niet ; heb het al op verschillende websites gehad.

In het begin dacht ik dat het met video's te maken had omdat het eerst voorviel tijdens het bekijken van een filmpje op facebook en nadien met een filmpje van Youtube (tijdens het afspelen niet in het begin).

Nadien heb ik het ook gehad tijdens het spelen van bepaalde spelletjes op facebook, maar ook met het spelen van webfeud online (soort scrabble).

Tijdens het gewone scrollen ben ik het echter ook al tegen gekomen.

 

Omdat ik bij video's en spelletjes dacht aan adobe flash player heb ik deze ook laten de laatste update installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb de laatste driver van mijn grafische schijf gedownload en geïnstalleerd ondertussen maar het probleem is niet verholpen.

Daarnet had ik het op een andere manier op mijn mail van Yahoo : eerst werd enkel het deel waar de mail te lezen is zwart. Links kon ik nog alles zien, zoals "inbox" e.d., snel daarna werd het volledig venster terug zwart. De tabbladen zoals voordien nog altijd zichtbaar, alsook het kruisje om Firefox te kunnen sluiten.

 

Ik surf nu vaker via Microsoft Edge omdat daar het volledige scherm nooit zwart wordt. Bij het scrollen krijg ik soms zwarte "stukken" die mee naar boven schuiven maar vanzelf terug verdwijnen. Ik moet dus nooit mijn browser afsluiten zoals in Firefox, ben dus nooit kwijt wat ik aan het doen was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, droske zei:

Ik stel voor dat je de driver van je grafische kaart eens VOLLEDIG verwijdert. Dus ook alle profielen. http://www.nvidia.com/object/IO_13955.html

 

Download vooraf eerst de nieuwe driver hier: https://www.geforce.com/drivers/results/120903

Er is nog een recenter versie maar die is nog in BETA fase, die gebruik je daarom best niet.

Bij de installatie krijg ik volgend bericht : Nvidia-installatieprogramma kan niet doorgaan Dit Nvidia stuurprogramma is niet compatibel met deze versie van Windows Dit grafisch stuurprogramma kon geen compatibele hardware vinden

 

Voordat ik het installeerde heb ik bij "Instellingen"/"Apps"/"Apps en onderdelen" alles verwijderd waar Nvidia bij stond (ik had het zo begrepen). 

Misschien heb ik iets teveel verwijderd of verkeerd gedaan? :mellow:

Naamloos.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, supernikje zei:

Ik vermoed dat mijn grafische kaart nu niet meer werkt?

Waar leidt je dat uit af? Toon eens een screenshot van apparaatbeheer.

Rechtermuisklik op START en kies Apparaatbeheer.

 

9 uren geleden, supernikje zei:

Ik iets verwijderde dat niet mocht?

Als je precies hebt uitgevoerd wat ik gevraagd heb dan zeker niet.

 

9 uren geleden, supernikje zei:

Of was het niet de juiste link, is die versie van het stuurprogramma toch niet compatibel met...?

Dan zou de info die Speccy ons gegeven heeft fout moeten zijn. Of misschien heeft de fabrikant van je pc een specifieke eigen versie achter de hand. Geef eens het merk en model van je pc dan zoeken we het op. Of is het een zelf samengestelde pc?

 

Het installeren van de juiste driver zal orde op zaken stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, droske zei:

Waar leidt je dat uit af? Toon eens een screenshot van apparaatbeheer.

Rechtermuisklik op START en kies Apparaatbeheer.

 

Omdat ik alles verwijderde uit de app's die met Nvidia te maken had : Voordat ik het installeerde heb ik bij "Instellingen"/"Apps"/"Apps en onderdelen" alles verwijderd waar Nvidia bij stond (ik had het zo begrepen). 

Ook omdat het installeren van deze driver niet lukte : 


https://www.geforce.com/drivers/results/120903

Ik kreeg deze melding : Naamloos.jpg.0903a27420ae18ba7865bb224574e037.jpg.5fee44f6ee6336ec442d1d3d7890f822.jpg

 

Maar inderdaad, als ze niet zou werken dan zou ik een teken krijgen bij "Apparaatbeheer" en op het eerste zicht lijkt alles oké

 

Naamloos.thumb.jpg.90cc4483ae97840b91e90caf6a87278e.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, droske zei:

 

 

Als je precies hebt uitgevoerd wat ik gevraagd heb dan zeker niet.

 

Daar twijfel ik net aan, of ik dat juist uitgevoerd heb.

Bij de uitleg via de link die ik kreeg moest ik dit doen : How do I uninstall my NVIDIA display drivers?
 

 

Driver files should always be uninstalled before updating to newer drivers or when removing an older NVIDIA card and replacing it with a newer card. To uninstall your current NVIDIA Display Drivers from your system, follow these steps:

1) Go into your Control Panel
2) Double-click the Add/Remove Programs icon
3) Select the NVIDIA Windows Display Drivers from the list of programs.
4) Click Change/Remove or Add/Remove button.
5) Confirm with Windows that you wish to continue with the uninstall

Note: A prompt appears asking whether you want to delete all of the saved
nView profiles.
If you click Yes, all of the nView software and all of your saved
profiles will be deleted.
If you click No, the nView software is removed, but the profile files
are saved in the Windows\nView directory on your hard disk.  If you take advantage of the nView profiles, you may wish to keep your custom nView profiles.

Once the driver files have uninstalled, Windows will request that you restart your computer to complete the uninstallation.

 

Ik ben er niet zeker van dat met "Control Panel" en de iconen waar ik moest op klikken wel deze bedoeld werden bij de app's (software verwijderen), zoals ik het gedaan heb dus :blush:

Misschien moest ik deze niet verwijderen maar ergens anders ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.