Ga naar inhoud

Probleem na update windows 10 creator update


supernikje

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, supernikje zei:

Om de zoveel tijd wordt je overvallen door Windows 10 met nieuwe updates en dan ben ik al blij als ik mijn PC terug kan opstarten na die updates

'k herken me er in van vroeger ...

 

4 uren geleden, supernikje zei:

Ik laat updates van Windows 10 gewoon toe omdat ik ervan uitga dat mijn PC dan beter beveiligd is

Blijf dat maar doen

 

4 uren geleden, supernikje zei:

Niet echt, ik durf er niet echt aan te beginnen eerlijk gezegd...

Dat begrijp ik ook.  Een mens heeft een computerknobbel of heeft die niet - in dat laatste geval is het allemaal niet zo simpel...

 

(en je laatste vragen zijn voor Droske :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid, ook al verwijder je de videodriver met alle toeters en bellen, je blijft altijd "beeld" hebben.

Waarom blijf je toch nog beeld hebben? Zodra de originele driversoftware verwijderd is neemt een standaard vga driver de taak over. Dat merk je dan ook aan de slechte beeldweergave waarbij je niet tot de gewenste pixelweergave komt. Dat laatste heb ik in één van de afbeeldingen die je getoond hebt opgemerkt, vandaar dat ik er gerust in was dat je de originele driver verwijderd had.

Nadien heb ik je Geforce Experience laten downloaden en installeren. Geforce Experience staat open in onderstaande afbeelding en biedt driver versie 384.94 Releasedatum: 07/24/2017 aan . Aan onderstaande afbeelding merk je ook dat de beeldweergave (nog) niet goed is.

Op 12-8-2017 om 22:21, supernikje zei:

Een deel van de venster staat ook gewoon onzichtbaar links : 

Naamloos.thumb.jpg.394d85cc24325c272900ebe9dc17144e.jpg

 

 

Ik heb je toen gevraagd om via die groene knop de driver te downloaden en nadoen te installeren. Je hebt me verteld dat het allemaal gelukt is en dat alles in orde was

Quote

Het is gelukt, bedankt :top:

Het beeld van dat programma staat nu ook gecentreerd zoals het hoort :)

 

Waarvoor dient GeForce Experience?

Quote

Nvidia heeft versie 1.6.1.0 van GeForce Experience uitgebracht. Dit programma is bedoeld voor de fanatieke gamer en moet ervoor zorgen dat de Nvidia-videokaart optimaal gebruikt wordt. Niet alleen houdt het in de gaten of er nieuwe drivers beschikbaar zijn, ook kijkt het of de op de computer aanwezige spellen de best mogelijke instellingen gebruiken. Zo niet, dan kan dat met een simpele klik worden aangepast. Versie 1.6.1.0 voegt onder meer ondersteuning toe voor het streamen van spellen naar een Nvidia Shield vanaf een pc waarvan de videokaart eigenlijk niet krachtig genoeg is en moet verder diverse problemen verhelpen.

 

Nogmaals alles van NVIDIA verwijderen en via GeForce Experience de nieuwste driver ophalen en installeren is gewoon een herhaling van wat je al gedaan hebt. Ik vacht daar dan ook geen heil van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, droske zei:

Voor alle duidelijkheid, ook al verwijder je de videodriver met alle toeters en bellen, je blijft altijd "beeld" hebben.

 

Waarom blijf je toch nog beeld hebben? Zodra de originele driversoftware verwijderd is neemt een standaard vga driver de taak over. Dat merk je dan ook aan de slechte beeldweergave waarbij je niet tot de gewenste pixelweergave komt. Dat laatste heb ik in één van de afbeeldingen die je getoond hebt opgemerkt, vandaar dat ik er gerust in was dat je de originele driver verwijderd had.

 

Nadien heb ik je Geforce Experience laten downloaden en installeren. Geforce Experience staat open in onderstaande afbeelding en biedt driver versie 384.94 Releasedatum: 07/24/2017 aan . Aan onderstaande afbeelding merk je ook dat de beeldweergave (nog) niet goed is.

 

Ik heb je toen gevraagd om via die groene knop de driver te downloaden en nadoen te installeren. Je hebt me verteld dat het allemaal gelukt is en dat alles in orde was

 

Waarvoor dient GeForce Experience?

 

Nogmaals alles van NVIDIA verwijderen en via GeForce Experience de nieuwste driver ophalen en installeren is gewoon een herhaling van wat je al gedaan hebt. Ik vacht daar dan ook geen heil van.

Dat weet ik hoor dat ik beeld zou blijven hebben ook zonder stuurprogramma van mijn grafische kaart, zelfs zonder grafische kaart. Die is er trouwens pas na een aantal maanden gebruik van PC bij gekomen.

 

Waarom ik wel denk dat het vorige stuurprogramma niet verwijderd was (en de profielen enz...) : voordat ik die laatste driver installeerde  (en dus nadat ik via app's alles van NVidia verwijderd had omdat ik dacht dat het zo moest) ging ik kijken bij apparaatbeheer (ik postte toen een printscreen ervan) en daar was duidelijk geen probleem met de grafische schijf (de Nvidia, niet deze van mijn moederbord)

Naamloos.jpg.e669aad12feb98caee32b9386a5018ed.thumb.jpg.7dab49d33512f68c02f1cca394e9a6c9.jpg

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, droske zei:

Ik kan niet meer volgen.

Maar als je denkt dat je de verwijdering destijds niet goed gedaan hebt, dan belet ik je niet het opnieuw te doen.

Het wordt inderdaad moeilijk om uit te leggen en misschien ook wel om te volgen ;)

Inderdaad denk ik dat ik het niet goed gedaan heb.

Vandaag mijn vraag : hoe verwijder ik precies oudere stuurprogramma's, profielen e.d. om alles opnieuw te kunnen installeren nadien?

Via de link die ik toen kreeg stond er enkel iets in het Engels via Control Panel, erg onduidelijk :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-8-2017 om 10:21, droske zei:

Ik stel voor dat je de driver van je grafische kaart eens VOLLEDIG verwijdert. Dus ook alle profielen. http://www.nvidia.com/object/IO_13955.html

Dan zou dit geen probleem mogen geweest zijn.

Misschien wist je niet hoe je onder Windows 10 Creators naar Configuratiescherm kunt gaan.

Eigenlijk vrij simpel. Type configuratiescherm in "Zoeken in Windows" (vergrootglas icoon naast START) en druk ENTER.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.