Ga naar inhoud

Stuurprogramma opnieuw installeren


Leono

Aanbevolen berichten

Hallo clarkie,

 

Het is inderdaad nog dezelfde laptop, zonder vernieuwde cmos-batterij. Nu, nadat de laptop nog steeds aan staat en ik allerlei werkzaamheden heb verricht, is de temperatuur van de grafische kaart 61 graden, dus nagenoeg gelijk gebleven. Het flikkeren begint meestal een uur na de eerste opstart en verdwijnt een tijd later plotseling. Vandaag was dat toen ik Firefox maar weer eens opende. De kans is groot dat het voor de rest van de dag oké blijft. Inderdaad had ook ik geen recenter stuurprogramma gevonden.

 

Maar ik krijg/houd het gevoel dat nog steeds niet duidelijk is wat ik bedoel met mijn vraag.

 

Gisteren was ik langdurig aan de slag met Mp3Gain. Het programma maakte mij echt crazy, want elke 5 minuten kwam de melding "Reageert niet". Toen heb ik dezelfde versie (dus geen nieuwere en ook geen oudere), opnieuw geïnstalleerd (na het oude programma zoveel mogelijk verwijderd te hebben) en daarna ging het duidelijk beter.

 

Ik wil dus dezelfde versie van het stuurprogramma opnieuw installeren, en de vraag is: hoe doe ik dat het best?

aangepast door Leono
Komma toegevoegd, duidelijker woord gekozen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraag is zeer duidelijk hoor maar of de driver van videokaart en de videokaart zelf wel het eigenlijk probleem zijn is niet zeker.

Als software vastloopt is de kans groot dat er een ander probleem is.

Dat het cmos batterijtje niet vervangen wordt draagt ook niet bij tot het goed werken van je laptop.

 

Verder.....een defect aan het ram- geheugen, problemen met harde schijf,....., het zou eens getest moeten worden.

 

1 uur terug, Leono zei:

Toen heb ik dezelfde versie (dus geen nieuwere en ook geen oudere), opnieuw geïnstalleerd (na het oude programma zoveel mogelijk verwijderd te hebben) en daarna ging het duidelijk beter.

 

 

Op welke manier heb je zoveel mogelijk van het oude programma verwijderd? Wat versta je onder programma, de driver voor videokaart? 

Door op een verkeerde manier delen van iets te verwijderen zou het probleem alleen maar grote worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De harde schijf werd deze week nog door HD Tune aangemerkt als "uitstekend". Is er ook een test voor het RAM geheugen?

 

Verwijderen van MP3Gain: ik opende Everything, want het programma stond niet in de lijst van Geek Uninstaller (dat komt waarschijnlijk doordat het na een nieuwe Windows installatie nog bleek te werken, vanuit Windows Old). Via Everything vond ik een uninstaller. Die laten draaien en toen werd er nog gevraagd of ik de registeronderdelen ook wenste te verwijderen. Antwoord: ja.

 

Of het stuurprogramma van de videokaart iets te maken heeft met het flikkeren van het beeldscherm, zou ik het snelst te weten komen als ik het eens opnieuw zou kunnen installeren. Ik kan denkelijk niet eerst het oude stuurprogramma verwijderen, want ik vermoed dat ik dan alleen een zwart scherm zal zien (ik weet het niet, maar dit vermoed ik zo). Vandaar de vraag: hoe kan ik dit stuurprogramma het best opnieuw installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap 1:
Download de 5617643c1de01-37f9009069b39249-16x16.pngAMD Clean Uninstall Utility naar bijvoorbeeld het bureaublad.

  • Klik met de rechtermuisknop op amdcleanuputility.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vervolgens verschijnt er een venster me de mededeling dat alle drivers en componenten verwijderd zullen worden, klik hier op OK.
  • Het programma zal nu geminimaliseerd worden naar de taakbalk (systemtray).
  • Tijdens dit verwijderingsproces kan het scherm even flikkeren, dat is echter normaal.
  • Als dit proces gereed is verschijnt het volgende scherm.


56176528a7e93-AMD-uninstall-tool-1.png

  • Klik hier op de knop View report, sla het kladblokbestand op bijvoorbeeld het bureaublad op als AMD-rapport.txt.
  • Klik vervolgens op Finish om dit venster te sluiten.
  • Nu verschijnt het scherm met de mededeling dat het systeem opnieuw opgestart moet worden, klik hier op Yes.
  • Voeg na de herstart het rapport (AMD-rapport.txt) als bijlage toe aan het volgende bericht.




Stap 2:
Surf naar 5617643c1de01-37f9009069b39249-16x16.pngAMD toe en klik en op Automatically Detect and Install Your Driver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk ten overvloede, maar ik vraag het toch maar:

 

Ik lees "...de mededeling dat alle drivers en componenten verwijderd zullen worden, klik hier op OK...".

 

Betekent dit dan niet dat het beeld zwart wordt? Ik heb altijd gedacht dat je zonder stuurprogramma voor de beeldschermadapter geen beeld hebt. (Een grote angst dus, want wat kun je nog doen als je alleen een zwart scherm ziet?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schrik is mij volledig op en om het hart geslagen: opeens had ik nog alleen een zwart scherm met een bureaublad kleiner dan een A4. Op "View Report" werd niet gereageerd. Daarna dan maar "Finish". "Reboot now?" Antwoord: ja.

 

Nu heb ik een XP-achtige omgeving (zo stel ik mij die voor, want ik heb altijd Windows 7 gehad).

 

Geen aero, of zo? Hoe krijg ik mijn normale lay-out terug?

 

Nu is er een bestand van AMD (stap 2) gedownload en wat nu? Hoezo automatically install?

 

Bureaublad.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik lange tijd niets hoorde en de verkeerde beeldschermresolutie niet om vol te houden was/leek, besloot ik het juiste stuurprogramma zelfstandig te installeren via de officiële Acer webstek. Ik kreeg de mededeling: "Het stuurprogramma is geïnstalleerd, nu opnieuw opstarten". Dat liep dus uit op een totale ramp. Geen opstart, poging tot herstel, BSOD, geen opstart, poging tot herstel, BSOD, geen opstart, poging tot herstel, BSOD, enzovoort.

 

Slechts één uitweg: nieuwe Windows installatie via USB-stick. Die liep tot twee keer toe vast. Nu uiteindelijk nieuwe Windows, met misschien wel een week configuratie- en update-stress, want ik wil alles precies zo hebben als het volgens mij moet zijn. Ik zit nu nog steeds met het verkeerde stuurprogramma en de verkeerde schermresolutie. Zojuist eindelijk verlost van de ramp die Internet Explorer heet. Graag nog een advies over de installatie van het goede stuurprogramma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Leono zei:

Geen opstart, poging tot herstel, BSOD, geen opstart, poging tot herstel, BSOD, geen opstart, poging tot herstel, BSOD, enzovoort.

In de regel is het zo dat je na de herstart (nadat de verwijdering van het huidige stuurprogramma heeft plaatsgevonden) geen zwart beeld krijgt, omdat Microsoft met het Plug en Play principe altijd een stuurprogramma installeert.

 

Dit moet en kan er niet anders op duiden dat er een hardwarematig probleem is en je het met installeren van het juiste stuurprogramma niet gaat oplossen.

Kun je via je computerfabrikant of via een computerwinkel een nieuwe grafische kaart ATI Mobility Radeon HD 5470 op de kop tikken?

aangepast door dorado
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stuurprogramma dat ik had en heb na het "cleanup-gebeuren" is VGA Standaard of zoiets. Hoezo dan dat ik geen stuurprogramma meer had? Het beeld was ook niet totaal zwart: het bureaublad was A4.

 

Na een herstart zag het uit zoals op bovenstaande schermafbeelding, en zo ziet het nu nog/weer uit. Ook de Realtek Audio-configuratie is na de "cleanup" verdwenen. Het beeld heeft niet meer geflikkerd.

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.