Ga naar inhoud

Stuurprogramma opnieuw installeren


Leono

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, Leono zei:

Ik gebruik de laptop vooral voor het luisteren naar muziek en radio. Weet u de oorzaak van het verdwijnen van de Realtek Audio configuratie? Deze mis ik heel erg, want het geluid is nu merkbaar minder dan het was.

Kijk hier: https://www.acer.com/ac/en/US/content/support-product/2130?b=1

 

Wat de kaart betreft: Waarom moet ik alles bij je herhalen? Zoals gezegd heb ik gezegd dat de oplossing een aankoop (reeds voor enkele tientjes verkrijgbaar) van een nieuwe graka zal zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dorado,

 

Vreemd genoeg heb ook ik het gevoel dat op geen enkele van mijn vragen of opmerkingen een duidelijk antwoord komt. Wat mij betreft kunnen wij dat vanaf nu veranderen. Graag zelfs. En sorry ook.

 

Kan ik een grafische kaart zelf monteren? Ik had namelijk -naar aanleiding van uw advies!- al opgezocht dat je beter een nieuwe computer kunt kopen dan de grafische kaart vervangen (dit geldt alleen voor laptops). Wat ik wellicht ook nog even kan vermelden is, dat ik helemaal onderaan de economische ladder zit en dat van mijn lage inkomen ook nog ruim 30% wordt geschonken aan mijn lieve vriendin. Wellicht betekent "een paar tientjes" voor u dus iets anders als voor mij.

 

Uit uw link wordt mij niet duidelijk of het in de huidige toestand van mijn laptop mogelijk is om de Realtek Audio configuratie werkende te krijgen. Wat ik mij ook nog steeds afvraag is, hoe het kan dat ik beeld heb, ondanks een blijkbaar niet werkende grafische kaart. Ik vraag mij nog veel mer af, naar dat durf ik nu niet allemaal te vragen.

 

Hebben de logs van gisteren u nog iets duidelijk gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die grafische kaart verdwijnt niet door een defect. ;) maar betekent wel dat de kwaliteit minder wordt.

Het is helaas niet anders voor uw situatie, maar ook ik heb onlangs een andere grafische kaart aan moeten schaffen voor enkele tientjes, maar dat was het geval bij een desktop. Voor een laptop is het een ander verhaal en dat betekent dat deze naar de reparateur gebracht moet.

 

Dit is alles wat ik u kan adviseren; wellicht is er iemand anders op het forum die u van een ander advies kan voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dorado,

 

Mag ik nogmaals de vraag stellen over de Realtek Audio configuratie? Als ik het geluid weer goed krijg, zou ik de laptop verder kunnen gebruiken voor de primaire taak: muziek en audio van goede kwaliteit.

 

Al het overige wat ik met de laptop doe is minder belangrijk: af en toe een rekening betalen en af en toe een e-mail beantwoorden. Ik begrijp dus niet of de grafische kaart ook iets met de audio te maken heeft (?). In elk geval heb ik slecht geluid. En uw link bracht mij geen duidelijkheid: wat wilt u met deze link zeggen?

 

Overigens is het knipperen van het beeldscherm helemaal terug. Wordt dit probleem volgens u opgelost met een nieuwe grafische kaart?

 

Aanvulling: de vraag over de Realtek Audio configuratie (en de betekenis van uw link) is de belangrijkste.

 

De vraag over de grafische kaart wilde ik later verwijderen (omdat die u wellicht nogmaals boos zou maken), maar toen was het te laat. Wijzigen ging niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Leono zei:

U heeft bij mij een kritische grens overschreden.

Bij mij staat menslievendheid op de allereerste plaats. Mensen verschillen onderling enorm, en ik vind dat dat gerespecteerd dient te worden.

 

Een "kritische grens" overschreden ? Het lijkt ons duidelijk dat medewerker Dorado er alles aan heeft gedaan om u bij te staan op een respectvolle manier. Maar - om één of andere reden - hebt u een aantal maal de aangegeven oplossingen niet of slechts deels uitgevoerd. Dan is er uiteraard geen oplossing mogelijk. Dat respect moet - zeker naar onze "vrijwillige" medewerkers toe - ook van beide kanten komen. Aan menslievendheid ontbreekt het onze medewerkers niet ... anders zouden zij dit hele forum niet in hun vrije tijd, gratis én vrijwillig in leven houden.

 

Aan u de keuze: ofwel gaat u verder en volgt u correct de instructies van Dorado, ofwel sluiten wij dit topic af. Met alle respect !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kape,

Het is mij niet duidelijk welke instructies ik niet zou hebben opgevolgd. Ik schrok gisteren heel erg van de uitval die dorado mij deed toekomen ("Wat de kaart betreft: Waarom moet ik alles bij je herhalen?").

Ik heb toen een "verzoenende reactie“ geplaatst ("Hallo dorado, Vreemd genoeg heb ook ik het gevoel dat op geen enkele van mijn vragen of opmerkingen een duidelijk antwoord komt. Wat mij betreft kunnen wij dat vanaf nu veranderen. Graag zelfs. En sorry ook.").

Toen kwam er, dezelfde dag nog, wéér zo'n verwijtend bericht: "Als u de link geopend had en daar uw besturingssysteem gekozen had, had u kunnen zien dat daar een audiodriver aangeboden wordt welke u kan downloaden en installeren".

Dat vond ik voor mijzelf dus over de grens. Ik had steeds de goede wil van dorado voor zeker aangenomen, maar deed hij dat ook ten opzichte van mij? Ik schreef ook meteen een boze reactie die ik gelukkig nog net op tijd kon verwijderen.

Uiteraard had ik die link geopend en ook de stuurprogramma's gezien. Maar: de installatie van een stuurprogramma uit deze lijst (namelijk ATI Mobility Radeon) was juist de oorzaak geweest van het feit dat mijn Windows geheel naar de Filistijnen was gegaan en ik de hele zaak opnieuw moest installeren. Ik had derhalve ook gevraagd: "Wat is de betekenis van uw link, wat wilt u ermee zeggen?"

Mijn vraag was steeds geweest "Waar is de Realtek Audio configuratie gebleven? Is er een relatie met de grafische kaart?“, enzovoort.

Maar op dit soort vragen kreeg ik geen enkel antwoord. Als dorado had gezegd: „installeer gerust het stuurprogramma, dan werkt het geluid weer goed“, dan had ik het natuurlijk zelf kunnen vinden. Daar heb ik echt geen link voor nodig.

Al met al: spijtig dat het zo gelopen is. Communicatie is in de hele samenleving de zwakke schakel. Daar ben ik inmiddels wel achter gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.