Ga naar inhoud

Stuurprogramma opnieuw installeren


Leono

Aanbevolen berichten

Als je SDILite opent, zie je dan ATI Mobility Radeon HD 5470 staan? Ik zou in jouw geval op deze manier het stuurprogramma (en als ik het was een ouder stuurprogramma) installeren.

Een stuurprogramma is er nl alleen maar voor een juiste werking van de hardware en als de huidige problemen geeft.....

aangepast door dorado
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe was mijn plan: eerst de updates, dan Windows.old er af en dan eens kijken naar de stuurprogramma's. Nu, na de 219e update of zo moest er weer eens herstart worden. Opstarten mislukt, BSOD, opstartherstel (duurde 3 kwartier of zo) ook weer mislukt, dus ik dacht "daar gaan we weer, usb-stick enzovoort". Toch nog maar eens uit balorigheid op de Startknop geduwd, en jawel: Windows start normaal op. Nu heb ik de updates even helemaal uit gezet. Ik wacht nu op "Schijfopruiming".

 

Laatst las ik toch ergens dat je Windows 7 sneller geïnstalleerd krijgt door een heel pakket updates (SP1?) in één klap te downloaden? Weet u daar iets van, dorado, en heb ik daar nu nog iets aan?

 

Overigens is al deze grote ellende naar mijn gevoel toch begonnen met het AMD Cleanup gereedschapje, maar daar denkt u waarschijnlijk anders over. Er stond ook een waarschuwing: alleen gebruiken als de normale verwijderprocedure gefaald heeft. Ik had al zeker 3 of 4 jaar geen BSOD gezien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-7-2017 om 12:14, Leono zei:

Eergisteren begon het beeldscherm van mijn Acer laptop zomaar opeens te flikkeren. Sindsdien houdt dat soms op en een tijd later begint het weer.

 

Ik dacht eraan om het stuurprogramma voor de grafische kaart te herinstalleren. Is dat een verstandig idee?

 

Op 23-7-2017 om 11:48, clarkie zei:

 

 

 

Ook kan een hardwarematig probleem voor dat probleem zorgen

 

 

Op 23-7-2017 om 13:41, Leono zei:

 

 

 Vandaag was dat toen ik Firefox maar weer eens opende.

 

 

Gisteren was ik langdurig aan de slag met Mp3Gain. Het programma maakte mij echt crazy, want elke 5 minuten kwam de melding "Reageert niet".

 

 

 

Op 23-7-2017 om 14:43, clarkie zei:

 

 

Verder.....een defect aan het ram- geheugen, problemen met harde schijf,....., het zou eens getest moeten worden.

 

 

 

 

15 uren geleden, Leono zei:

 Geen opstart, poging tot herstel, BSOD, geen opstart, poging tot herstel, BSOD, geen opstart, poging tot herstel, BSOD, enzovoort.

 

Slechts één uitweg: nieuwe Windows installatie via USB-stick. Die liep tot twee keer toe vast.

 

53 minuten geleden, Leono zei:

Nu, na de 219e update of zo moest er weer eens herstart worden. Opstarten mislukt, BSOD, opstartherstel (duurde 3 kwartier of zo) ook weer mislukt

 

 

 

Er is hier toch wel meer aan de hand dan enkel een videodriver probleempje hoor.

En trouwens de videodriver origineel meegeleverd is simpelweg te downloaden via de website van Acer, en de laatste beschikbare driver voor de videokaart staat ook te pronken in een vorig bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo clarkie, voordat ik deze vraag postte heb ik ruim meer dan een jaar vrijwel geen problemen met de laptop gehad (ondanks al uw citaten), maar nu is er inderdaad heel erg veel aan de hand. Zojuist weer een opstartweigering met blauwe schermen en mislukt opstartherstel achter de rug. Overigens, waarom denkt u toch steeds dat ik niet bewust ben van de laatste versie van HD Mobility Radeon? Voordat ik deze vraag stelde had ik die al opgezocht, want ik wilde hem herinstalleren. Geeft verder niet, maar ik wilde het even kwijt.

 

Windows.old lijkt nu te zijn opgeruimd. Dat was ook een bizarre ervaring om zover te komen. (Details op aanvraag beschikbaar).

 

Hallo dorado, u verwijst naar het updatepakket (toch?), maar de vraag was/is: heb ik daar nu nog iets aan? (220 updates zijn reeds geïnstalleerd).

 

Heren, heren, goede raad is zéér welkom. Wat kan ik het beste doen, nu de huidige problematiek hopelijk duidelijk door mij verwoord is?

 

Windows nog eens opnieuw installeren (morgen dan wel), nu het zieke Windows.old pakket weg lijkt te zijn? En dan met het updatepakket van dorado?

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar de vraag of je met een herinstallatie uit de brand bent geholpen. Je computer vertoont vreemd gedrag en daardoor zou ik er rekening mee houden dat een herinstallatie geen oplossing is. Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat je maken hebt met een defect in je grafische kaart en je dus een andere zult moeten kopen.

Hoe oud is je systeem?

 

Wat de herinstallatie betreft zou ik het als volgt aanpakken:

  • Windows installeren
  • SP1 en andere updates installeren
  • drivers installeren
  • Antivirus- en andere programma's installeren

 

aangepast door dorado
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dorado, de laptop is in gebruik sinds april 2011. Hij zal zeker zijn beste tijd gehad hebben.

 

Ik gebruik de laptop vooral voor het luisteren naar muziek en radio. Weet u de oorzaak van het verdwijnen van de Realtek Audio configuratie? Deze mis ik heel erg, want het geluid is nu merkbaar minder dan het was.

 

Als de grafische kaart defect is (wat ik graag wil geloven), hoe is de situatie dan nu? Ik heb gewoon beeld. Wat een groot probleem is, is dat ik de resolutie niet meer kan instellen op 1600*900. Kan een laptop functioneren zonder grafische kaart?

 

Ik heb alleen deze laptop als digitaal medium, dus probeer ik hem zolang mogelijk in leven te houden, tot het echt niet meer kan. Zonder digitaal medium kun je tegenwoordig bijna niet meer leven. Ik vind dit de ergste ontwikkeling die ik in mijn leven heb meegemaakt, maar het is niet anders.

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
Stap 1:
Download 51e15692b05a4-MiniToolbox.PNGMiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op MiniToolBox.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.

Bevestig de opstartmelding Are you sure you want to continue? met Ja.

Vink Select All aan.

Klik op de knop Go.
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, MTB.txt.
Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht lees je hier.



Stap 2:
Combineer [windowstoets & r] → typ:devmgmt.msc
  • Maak een schermafbeelding van het venster.
  • Upload de afbeelding op http://tinypic.com
  • Klik op Browse en navigeer naar de schermafbeelding
  • Klik op Upload now
  • Speel de video af om spam tegen te gaan en typ wat gevraagd wordt
  • Kopieer en plak de IMG Code for Forums & Message Boards link in je volgende bericht.




Stap 3:
Download 58f0abb0750a2-lmh.pngLook My hardware naar je bureaublad.

Dubbelklik look-my-hardware_X_XX.XX.XX.X.exe om het programma te starten
Klik op Start Scan
Er zal op je bureaublad een log verschijnen Look_my_hardware.txt
Post dit in je reactie.
 
Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht lees je hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.