Ga naar inhoud

Oude e mail adressen verwijderen in Picasa


bernard

Aanbevolen berichten

Ik wil foto,s versturen met Picasa 3 , en dat gaat prima .

Met google doe ik dat .

Maar als ik dan een e mail adres in type komen er na de eerste letter al de adressen .

Maar daar staan oude niet meer werkende adressen in ,

Hoe kan ik deze verwijderen =

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik ik picasa niet en ik kan er dus ook niet veel over vertellen maar je kan het volgende proberen.

Klik rechts op een adres dat je wil verwijderen en kijk dan of de optie verwijderen of wissen te voorschijn komt.

Klik dan die optie aan en kijk wat het resultaat is.

Dit werkt in veel andere gevallen en zou dus ook kunnen werken in picasa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens het volgende.

Open je gmail account en ga naar je contacten.

In het menu aan de linkerkant klik je op meer.

Scroll dan even naar onder en klik op andere contacten.

Kijk of de bewuste contacten daar bij staan.

Om te verwijderen klik je op het contact.

Klik dan op de 3 puntjes (meer acties) rechtsboven en kies vervolgens verwijderen.

Bevestig je keuze.

Het contact zou nu moeten verdwenen zijn uit de lijst als je een adres intikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit leek zo'n eenvoudige vraag van Bernard, maar het vinden van een goed antwoord blijkt nog verdraaid lastig.

Falstring leek een goede tip te geven. Ik heb gekeken of ik Bernards probleem ook had en jawel hoor:

 

Ik start Picasa 3, selecteer een foto en klik op het e-mailpictogram in Picasa.

Ik krijg van Picasa de vraag of ik Mozilla Thunderbird (mijn standaard e-mailprogramma) wil gebruiken of mijn Google-account.

Ik kies expres voor mijn Google account, want dat gebruikt Bernard ook.

Ik tik alleen de letter p in en zie dan onder andere dit e-mailadres staan bij de suggesties die Picasa dan direct geeft: prijsvraag@computereasy.nl. (ja, ik los wel eens een prijsvraag op en stuur dan de oplossing in). Ik betwijfel echter of dat e-mailadres wel in Contacten van mijn Gmail staat. Ik controleer dat en dat e-mailadres staat inderdaad niet in Contacten van Gmail.

 

Ik volg de suggestie van falstring en controleer of dat e-mailadres in de lijst met contactpersonen staat in c:\gebruikers\[jouwgebruikersnaam]\contactpersonen.

Nee, ook in die lijst komt dat e-mailadres niet voor.

Waar haalde Picasa dat e-mailadres dan vandaan? Uit Thunderbird! Ik had duidelijk aangegeven dat ik vanuit Picasa een foto wilde verzenden met Gmail en toch gebruikt Picasa bij het suggereren van e-mailadressen dan ook het adresboek van Thunderbird.

Volgende stap: Ik sluit Picasa af en uit het adresboek van Thunderbird verwijder ik dit adres: prijsvraag@computereasy.nl.

Daarna start ik Picasa weer op, ik selecteer weer een foto om die te verzenden via Gmail, ik type enkel een p en ... wel verdikkeme, het uit Thunderbird verwijderde e-mailadres wordt toch weer voorgesteld door Picasa. Het verwijderen van dat e-mailadres uit het adresboek van Thunderbird heeft dus niet geholpen.

 

Blijkbaar is dat adres behalve in Thunderbird toch ook nog op een andere plek opgeslagen waaruit Picasa dan zijn gegevens haalt. Waar precies weet ik niet.

Ik geef het op en besluit me er niet meer aan te ergeren, maar kan Bernard dat ook of wil hij zich er niet bij neerleggen? Ik ben overigens wel benieuwd of andere forumleden toch nog met de ultieme oplossing komen. Ik kom op dit moment niet verder.

aangepast door porrelaar
tikfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.