jpdt

Kan Pc niet afsluiten via aan/uit knop . reageert niet !

    30 berichten in dit topic

    Ik kan de PC niet ( meer ) afsluiten door te klippen op de aan/uit knop links onderaan boven het windowsicoontje . Deze knop reageert totaal niet meer .

    Wat kan de reden zijn ?  

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Geplaatst: (aangepast)

    er komt dus ook geen afsluitmenuutje (opnieuw opstarten / slaapstand) op?

    zo neen, begin dan met: houd de fysieke aan/uitknop een aantal seconden ingedrukt totdat de pc geheel uitdooft.

    daarna via de zelfde knop weer aanzetten. heel vaak is dan zo'n vaag probleem verholpen.

    aangepast door falstring

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

     

    Sluit alle programma's en probeer dan eens de computer af te sluiten met de toetsencombinatie: "Alt + F4"

     

    Windows 7:

    ScreenShot011.jpg.de1f42f9e7c654eb8c3d602359c20dd7.jpg

     

    Windows 10:

    ScreenShot011a.jpg.07bb54e59f51b544f1b8dd07579aafbe.jpg

     

    Trouwens in beiden krijg je ook de reguliere mogelijkheden aangeboden:

    ScreenShot011b.jpg.b933a6f31f367d8ffee0d1762bfdeef1.jpg

     

     

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Aan/uit knop = niets ; Alt + F4  = niets ;  CTRL +ALT+DEL + aan/uit knop rechts onderaan = niets. ????

      

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Type cmd in het vak Zoeken in Windows .

    Klik nu met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren

    Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

    Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig en mogelijk vervangen door een correcte versie.

    Hou de Windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

    Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

     

    Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit.

    Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

     

    Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

    Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

    Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

    Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

     

    Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Uitgevoerd . Krijg na 31 % van de scan volgend bericht :

    Verification 31 % completed.  

    Windows Resources Protection could not perform the requested operation .

    Maar ...... bijkomende info . 

    Sinds enige tijd krijg ik op mijn HP laptop bij het opstarten steeds een foutcodes – harddisk drive error 301 – . Het is hetzelfde error zoals weergegeven op bijgaande  link  :
     
    De Pc startte ik sinds het probleem steeds op via de “ enter “ toets en deze werkte goed .... maar nu krijg ik blijkbaar méér en méér problemen  , trager , moeilijk opstarten , slecht kunnen afsluiten etc. . Dus ..... méér en méér moeilijkheden .
     

    Ik verwijs ook naar mijn eerder topic ivm moeilijkheden :

     

    Nu , ..indien de HDD schijf het probleem is en moet worden vervangen door 128 of 256 SSD , is dit ( nog )  aan te raden of onmiddellijk nieuwe laptop ?? Heb hiervoor wat opzoekingswerk gedaan .

    Mijn laptop is een HP PAVILLION G7 1290 EB en is aangekocht dacht ik begin 2012 . 

    Dank

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    De harde schijf lijkt inderdaad het probleem te zijn.

    Je kan proberen om er iets aan te doen met onderstaande procedure.

     

    Open de verkenner en klik met rechts op de C-schijf.

    Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

    Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

    Vink beide vakjes aan en klik op start.

    Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart. Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

    De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

     

    Als windows opnieuw is opgestart, doe dan het volgende.

    Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
    Rechtsklik op AfbeeldingListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
    Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

     

    28 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

    Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

     

    Krijg daarna volgend bericht !! 

    Het is niet nodig dit station te scannen . Op dit station zijn géén fouten gevonden

     

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Ok, dan proberen we een andere tool om je harde schijf te testen.

     

    Download HD Tune en sla het bestand op.

    Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

     

    HDTune-error-scan.png

     

    Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

    De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

     

    Wat is het resultaat van deze test?

    Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

    Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

    Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
    Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
    Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Maak een account aan of log in om te reageren

    Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

    Account aanmaken

    Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!


    Registreer een nieuwe account

    Inloggen

    Heb je reeds een account? Log hier in.


    Nu inloggen