Ga naar inhoud

Zij gegevens externe harddisk nog uit te lezen?


h.dereus

Aanbevolen berichten

Door een stommiteit (verkeerd aansluiten +/- pool voedingskabel) is er sluiting ontstaan in mijn externe harddisk. De converter is kaduuk en de harddisk is niet benaderbaar. De motor doet het nog wel. Zinj er softwareprogramma's waarmee de data mogelijk nog boven water zijn te krijgen?

Ter info: het gaat om een WD harddisk, 3.0Tb, Sata/ 64Mb Cache WD 30EZRX. Het merk is Chips & More.

Het zou mij heel dierbaar zijn als ik de data er af kan halen, want deze zijn heel waardevol voor mij.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Henk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch nog een vraag, als het mag.

Ik probeerde de data al uit te lezen met het apparaatje op de bijlage, maar kon hierbij de data niet lezen.

In welk opzicht verschilt de Sharkoon SATA QuickPort Duo USB met het apparaat op het plaatje qua mogelijkheden?

Gaat het niet om herstelsoftware die nodig is om de schijf benaderbaar te maken, of is deze gedachte naïef?

Sorry in dat geval, want ik ben geen PC-freak...

Henk

Apparaatje 1.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, h.dereus zei:

Ik probeerde de data al uit te lezen met het apparaatje op de bijlage, maar kon hierbij de data niet lezen.

In welk opzicht verschilt de Sharkoon SATA QuickPort Duo USB met het apparaat op het plaatje qua mogelijkheden?

 

Ik ken dat apparaat niet, weet dus het verschil tussen beide apparaten ook niet.

Vertel ons hoe dat apparaat heet?

 

14 minuten geleden, h.dereus zei:

Gaat het niet om herstelsoftware die nodig is om de schijf benaderbaar te maken, of is deze gedachte naïef?

 

Neen, het gaat niet om herstelsoftware, het gaat om de gegevens van die schijf veilig te stellen.

Toen mijn WD NAS had begeven, heb ik Sharkoon SATA QuickPort gebruik om de gegevens van de schijf die de NAS was, over te hevelen naar mijn computer en andere extern harde schijven. Ik kon de defecte schijf niet vervangen, werd niet meer geproduceerd door WD

Sharkoon SATA QuickPort aansluiten aan de computer, schijf erin plaatsen, en voilà in de Verkenner verschijnt die schijf. Vervolgens alle data overhevelen.

 

598dd082ec5df_Schermafbeelding2017-08-11om17_30_42.jpg.29bfbb356be965a9de899eaee6d8047f.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In antwoord op je vraag: het gaat om een USB3.0 to sataII + IDE van Conrad. Ik ben er achter dat dit apparaat dezelfde functie heeft als de Sharkoon SATA QuickPort Duo USB. Alleen steek je de harddisk hier niet in, maar is deze verbonden met een kabel.

Echter als de schijf niet via zo'n apparaat benaderbaar is kun je het volgens mij schudden. Wie weet is de printplaat stuk. Ook kan de motor verbrand zijn, want die hoor ik ook niet lopen (dacht eerst van wel).

Ben bang dat het een heel duur verhaal gaat worden als ik een bedrijf benader om de data er vanaf te halen.

Andere oplossingen?

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, h.dereus zei:

het gaat om een USB3.0 to sataII + IDE van Conrad. Ik ben er achter dat dit apparaat dezelfde functie heeft als de Sharkoon SATA QuickPort Duo USB. Alleen steek je de harddisk hier niet in, maar is deze verbonden met een kabel.

 

Bedankt voor uw uitleg over USB 3.0 naar IDE+SATA converter :top:

Duidelijk, weer wat geleerd.

 

1 uur terug, h.dereus zei:

Wie weet is de printplaat stuk. Ook kan de motor verbrand zijn, want die hoor ik ook niet lopen (dacht eerst van wel). 

 

Andere oplossingen?

 

Wellicht weet u iemand uit de buurt (kenissen, collega's etc.) die in bezit is van een Sharkoon SATA QuickPort en even mag lenen, of van het werk (een ICT-afdeling heeft zeker zo'n apparaat), om toch te proberen en om zeker te zijn van uw vermoeden.

 

1 uur terug, h.dereus zei:

Ben bang dat het een heel duur verhaal gaat worden als ik een bedrijf benader om de data er vanaf te halen.

 

Dat vrees ik ook :pray:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.