Ga naar inhoud

Rambler


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey! Porrelaar,

Het kan mogelijk wel kloppen, wat jij zegt, je hebt het blijkbaar goed uitgezocht. Maar ik kan niet ja noch nee zeggen, want ik weet het niet meer. Maar dat ik eerder dit jaar nog al eens een herinstallatie van Win10 heb gedaan, dat zal wel kloppen. Maar toen is zeker niets misgegaan! Dat zou ik me wel herinneren.

Ik wil het jullie niet echt lastig maken, maar het zou me erg verblijden als ik die 'verloren' gegevens kon terugvinden, daar zit dus mijn volledige adressenlijst in, een aantal beschrijvingen van andere programma's, een hele boel links naar speciale websites, naar speciale programma's, en nog zo wat...

Dus als dat niet te veel moeite zou kosten, zou ik wel blij zijn als je dus nog een stapje verder zou kunnen gaan.

Alleen als blijkt dat zoiets echt onbegonnen werk zou zij, ja dan moet ik het wel opgeven. En dan zal ik me er moeten bij neerleggen en de 250Gb met dank aanvaarden

Voelt u er wat voor om het te proberen? Je kan er ook bij leren hé!

Groetjes

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens met succes data teruggehaald van een defecte SD geheugenkaartje en ook van een per ongeluk geformatteerde partitie, maar nog nooit van een verwijderd volume, dat daarna niet-toegewezen ruimte werd. Dat laatste is bij jou het geval.

Ik vermoed dat er wel mogelijkheden zijn, maar dat laat ik graag over aan mensen die eerder met dat bijltje hebben gehakt. Die bestanden zijn voor jou belangrijk. Het is voor mij inderdaad wel leuk om wat bij te leren, maar niet wanneer dat ten koste gaat van jouw bestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja!

Als ik het niet zelf of door iemand anders laat propberen, dan ben ik ze sowieso kwijt. En ik heb al tweemaal in mijn Flightsimmer-carrière ( gedurende ca.25 jaren... ) heel mijn bestand met sceneries en aircraft kwijtgespeeld. Dat is erg, maar geen echte ramp hé! Ook hier is dat zo. Als ik die bestanden echt helemaal kwijt raak, daar sterf ik nog niet van hé! Dus, komaan! En als het niet zou lukken dan kom ik toch nog eens vragen hoe we dan die 250GB van die F  kunnen terug in gebruik nemen, dan kan ik die terug beginnen te vullen, hahaha!

Jive1 - Belgium

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het niet doen, Jive1. Het wordt wachten op iemand die ervaring heeft met het terughalen van data van een verwijderd volume.

Je kunt je wel alvast inlezen over de mogelijkheden: https://computertotaal.nl/artikelen/pc/zo-haal-je-verwijderde-bestanden-terug/

Dat artikel telt 2 pagina's. Voor jou wordt het interessant vanaf 05 Live-medium met Linux.

 

Mocht je aan de slag gaan met het terughalen van bestanden, dan moet je beseffen dat de teruggevonden bestanden eerst op een andere schijf geplaatst moeten worden. Dus niet direct op de schijf waarop je aan het zoeken bent naar verloren bestanden. Zou je dat wel doen, dan ga je bestanden overschrijven.

Wat voor andere schijf? Liefst een andere externe waarop nog volop ruimte is.

Zo zag jouw F: schijf er vroeger uit:

 

Drive f: (Bijhouden) (Fixed) (Total:232.88 GB) (Free:186.7 GB) NTFS

 

Er stond dus voor 232,88 - 186,7 = 45,18 GB aan bestanden op. Tijdens een zoekactie worden er echter ook bestanden gevonden die jij zelf in het verleden hebt weggegooid. Je moet dus denken aan een externe harde schijf waarop nog zeker 100 GB ruimte beschikbaar is. Op die andere externe harde schijf maak je van tevoren een map aan. Die map geef je een naam, bijvoorbeeld Teruggevonden. En naar die map laat je alle gevonden data schrijven.

Niet alle gevonden data zal leesbaar zijn. Ook is het mogelijk dat je alle oorspronkelijke namen kwijt bent van de bestanden. Dan moet je iedere foto apart openen en dan weer via Naam wijzigen een passende naam geven.

Het recoveren kan lang duren. En met lang bedoel ik niet een uur of twee uur, soms kan het dagen, ja zelfs weken duren. Het is van tevoren niet te voorspellen hoe lang het gaat duren.

Ik geef je slechts 1 voorbeeld. Voor een collega recoverde ik de foto's die op een defect geheugenkaartje van een digitale camera stonden. De opslagcapaciteit van het kaartje was slechts 64 MB (ja, het is flink wat jaren geleden :D); er stonden slechts 100 foto's op. Van die 100 foto's wist ik er 90 te herstellen, maar dat nam wel 1½ uur in beslag. En dan hebben we het over 64 MB, terwijl het bij jou over 45.000 MB gaat. Nu zijn computers mettertijd wel sneller geworden, maar je zult er toch flink wat tijd voor uit moeten trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kan men dat niet in DOS uitvoeren? Ik herinner me dat ik vroeger, in de duistere jaren van DOS een klein programmaatje had waarmee ik gewiste bestanden kon terughalen, door op de eerste positie van een nieuwe naam van een bestand het kruisje te vervangen in een letter ( deze moest men inschatten, geloof ik ).

Bestaan er dan nu ook geen Windows-programmaatjes die je loslaat op zo een niet-toegewezen disk en die er de 'verloren' bestanden gaat opzoeken?

Jive1 - Nelgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele brok, maar er begint licht in de zaak te komen.

Om nu terug even tot de kern te komen (en door de bomen het bos terug te zien):

5 uren geleden, porrelaar zei:

Misschien zijn de fouten die Jive1 nu ervaart, nog op een andere manier te herstellen.

1. als je àlle externe schijven afkoppelt en gaat booten: heb je nog problemen?  (zo ja: zet ze even op een rijtje - zo neen: dan hoeft dat 'actieplan' van mij ook niet meer... :)

 

 

2.

2 uren geleden, porrelaar zei:

Wanneer jij echter zegt: "Laat maar, ik neem mijn verlies en ik wil gewoon weer die F: schijf kunnen gebruiken, maar dan wel de hele 250 GB", dan kan ik je daarbij wel adviseren.

Hoe kijk je tegen dit voorstel aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Passer,

Ik heb even de twee externe drives uitgeschakeld, afgekoppeld.

Dan ziet mijn Verkenner er uit als in beeld in bijlage

Merk opdat in de linkse kolom de drives nog steeds meerdere malen te zien zijn, en in de rechtse kolom, na in de linke kolom geklikt te hebben op 'Deze PC' alles slechts éénmaal te zien is. Wat me erop wijst dat er eigenlijk niets verandert als ik die externe drives afkoppej ...

Jive1

 

599ef3ae19f72_beeldverkenner.thumb.jpg.bb2cbad12af6a298ce1e10d031941d3f.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn tal van programma's op de markt waarmee je kunt proberen om verloren bestanden terug te halen:

Als het gratis moet zijn: Recuva van Piriform

Als het geld mag kosten: EaseUS Data Recovery Pro ($ 69,95) of GetDataBack van Runtime Software ($ 79)

Het programma Yodot ken ik niet. Is mogelijk een minder bekend programma op dat gebied. Ik ken de reputatie van dat programma niet.

 

En zo zijn er nog veel meer van zulke programma's. Er bestaan ook programma's die verwijderde volumes kunnen herstellen, maar in jouw geval is eerst het volume verwijderd en daarna is van een deel van de niet-toegewezen ruimte een nieuwe partitie gemaakt. Dat maakt het mogelijk wat lastiger.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

èn - als ik het me goed herinner van het al enkele keren ergens gelezen te hebben: bij een betaalprogramma heb je ook niet de waarborg dat ze alles / veel gaan terug kunnen halen...

 

Wil je 19 undeleters?  >>> https://www.lifewire.com/free-data-recovery-software-tools-2622893

 

Wil je nog wat meer?  jij vraagt, wij draaien:

 

http://downloads.vnunet.nl/download/hard+disk+cd+rom+dvd/active+partition+recovery/_32867.html

(= http://www.partition-recovery.com/)

en http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html

http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm

    Dit programma kan heel diep kijken, maar garanties heb je niet omdat je er erover heen geïnstalleerd hebt. Probeer het toch...
    Ik hiermee data afgehaald van volledig gecrashte partities die in de verkenner niet meer zichtbaar waren... (Andre@home van C!T)

http://www.roadkil.net/program.php?ProgramID=29      (met dank aan Yannic, 2015 pch)
    Recovers files from disks with physical damage. Allows you to copy files from disks with problems such as bad sectors, scratches or that just give errors when reading data. The program will attempt to recover every readable piece of a file and put the pieces together. Using this method most types of files can be made useable even if some parts of the file were not recoverable in the end.

Zou ook goed zijn (2017): Everything van Void (aanbevolen op PCH door Leono)

 

Probeer maar eens wat - 'k vermoed dat je niet ver zal komen (doe me verschieten! ?)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.