Ga naar inhoud

Rambler


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Goeie morgen allemaal!

Ja, sorry, ik heb me even vergist, Porrelaar! Jij was het die me de laatste opmerking maakte, en dat was juist.

Alleszins, het is wel vooral dank zij jullie beiden, Passer en Porrelaar, dat ik nu weer clean zit!

Toch nog wel iets... Ook de naam van mijn PC is door heel het gebeuren veranderd. Ik heb 2 PC(s die in netwerk staan: HOME-PC1, deze waar ik nu op werk, en GOME)PC2, de andere met Windows 7 nog erop en die ik in nood gebruik. Deze PC, mijn HOME-PC1 dus, is nu DESKTOP FRA3B2O geworden. OK, ik kan die naam wel terug veranderen, zoals het hoort, maar hoe is dat kunnen gebeuren?

Groeten

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Mijn eigen HOME-PC1 heb ik al terug, maar nu vraaht hij me mijn 'netwerkwachtwoord', dat is ook een van die dingen die op mijn drive F stond, en dat vind ik nu niet meer. Alle raadgevingen die ik op Internet vind zijn niet helpend.. Kan jij me nog iets aanraden om dat 'netwerkwachtwoord' te vinden?

Greetz

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's niet direct iets waar ik iets van ken :(

 

Wel enkele vraagjes (al denk ik dat  je er beter een apart topic over aanmaakt (onder Netwerk dan)

- je zit met je twee computers dus in een thuisnetwerk? klopt dus?

- wàt stond er dan eigenlijk op die F?  ( "dat is ook een van de dingen die ..." <  waar heb je het hier over ?)

- je vertelt in je vorig bericht: " k heb 2 PC(s die in netwerk staan: HOME-PC1, deze waar ik nu op werk, "  euh... hij werkt dan toch nog, je 'raakt er dan toch nog in' ?  > wat is het probleem dan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jive1 zei:

Mijn eigen HOME-PC1 heb ik al terug, maar nu vraagt hij me mijn 'netwerkwachtwoord'

Net zoals Passer veronderstel ik dat je vroeger op de Windows 7 pc een thuisgroep hebt aangemaakt en dat je later de Windows 10 pc ook lid hebt gemaakt van die thuisgroep. Klopt dat?

 

Probeer dan het volgende op de Windows 7 pc:

 

Ga naar:
Start > configuratiescherm > Netwerk en internet > Thuisgroep
Klik daar onder aan de pagina op de link: "Het wachtwoord voor de thuisgroep weergeven en afdrukken"

Nu zou je het wachtwoord moeten zien.

---------------------------------

Veel informatie over het delen van bestanden tussen de in het netwerk aangesloten computers kun je hier vinden: https://www.schoonepc.nl/instal/bestanden_delen_netwerkmap.html

En stegisoft vertelt hoe je kunt instellen dat er niet meer naar een netwerkwachtwoord wordt gevraagd in dit topic:

(Zelf maak ik geen gebruik van een thuisgroep; ik vond de informatie hierover via Google, dus voor de details moet je niet bij mij zijn...;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Jive1 zei:

dat is ook een van die dingen die op mijn drive F stond, en dat vind ik nu niet meer.

Daarom begrijp ik niet dat je geen poging onderneemt om alsnog zoveel mogelijk verloren data van die schijf te recupereren. Het is je dagen geleden al voorgesteld maar je geeft voortdurend prioriteit aan andere zinloze opdrachten zoals het uitvoeren van een clean installatie. Daar los je het dubbel weergeven van schijven in je verkenner natuurlijk niet mee op. Vraag is zelfs of alle drivers nu wel geïnstalleerd zijn want dat is mogelijk nog niet gecontroleerd.

Naarmate je met die schijf werkt, hoe kleiner de kans wordt dat je nog voldoende kunt recupereren. Je hebt al fout gedaan met aan die niet toegewezen ruimte te zitten prutsen. Eerst data recupereren en dan die schijf herinrichten, dat is de meest logische aanpak.

@Passer Sorry dat ik heel even tussen kom. Ik achtte het nuttig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ja, Droske, en Passer en Porrelaar zullen me ook begrijpen, het is misschien jammer dat ik niet eerst toch geprobeerd heb mijn verloren gegevens terug te halen, maar ik hen al uitleg gegeven. Het is een keuze die ik nu gemaakt heb. Mijn pc is mijn hobby, al wat ik daarmee doe is onbelangrijk, of het is allemaal belangrijk. Ik was al enkele dagen aan 't zoeken om alles terug in orde te krijgen, ik kan al een week of langen niets meer op mijn FlightSimulator doen, ik wou er wat komaf mee maken, en ik zou wel alle nodige zaken weer op die drive zetten naargelang ik ze weer zou ontdekken.

Het is nu zo. Want zelfs nu heb ik nog verschillende zaken op te lossen. Mij verbinding tussen de twee pc's is hersteld, met trial and error heb ik weer een betwerkpaswoord gevonden. Nu moet ik zien dat al de addons van mijn FlightSimulator weer kunnen werken, da's ook niet altijd zo eenvoudig. We zullen het allemaal wel klaar krijgen en de nodige, belangrijke zaken weer op die drive 'F Bijhouden'

zetten, en stilaan zal ik alles wel terug hebben. Het is maar een hobby hé!

Ik ontdekte nu ook dat MS aan die laatste versie van Windows 10 een en ander heeft  'veranderd', bijvoorbeeld, ze verplichten ons om telkens men Windows aanpast, vernieuwt,   een ander paswoord te gebruiken. als alle softwarefabrikanten zoiets gaan doen, weet je wat dat allemaal meebrengt? Ik zit nu al met 4-5 paswoorden, die op elkaar gelijken, min of meer, hoe gaan we die allemaal onthouden, en niet met elkaar verwarren? Dat wordt dan al een 'paswoordadministratie'... Ook de laatste versie van Office is op sommige punten veranderd, allemaal dingen die ik moet noteren. Gelukkig heb ik nu ook een goeie weg gevonden om rechtstreeks met iemand van MS te chatten, dat helpt ook al veel. Oudere versies van software kan men niet meer normaal opladen onder Windows 10. Men moet zelf trucjes leren om dat toch gedaan te krijgen? Bijvoorbeeld mijn FlightSimulator, met 4 disks, ik moet die opstarten nu met een patch die ik alleen via Bittorrent kon vinden, terwijl MS er zelf niets voor gedaan heeft, voor zover ik weet.

Maar ik vind het allemaal wel terug!l

Ik geef je gelijk, misschien had ik wat meer aandacht moeten geven aan het terugvinden van de verloren gegane gegevens, maar het is geen drama voor mij.

Vriendelijke groeten aan allemaal, en meermaals bedankt voor alle goede raad die ik kreeg!

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

het verbaast me ook dat je niet over back-ups beschikt niettegenstaande je naast je systeemschijf nog over 3 andere schijven beschikt waarvan zelfs de derde (ARCHIEF) een vrij grote is en de naam zou doen vermoeden dat hier back-ups zouden opgeslagen kunnen zijn. Hopelijk heeft dit voorval je geleerd dat je alle belangrijke data een back-up moet bijhouden op EEN ANDERE schijf.

Er is trouwens nog altijd een grote kans dat je data van je F schijf kunt recupereren al probeer je je eerst al maar eens met het poepsimpele programma Recuva, dat men je eerder al geadviseerd heeft.

https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/verwijderde-data-opsporen-met-recuva-21609/

 

en hier een recentere handleiding: https://www.megadownloads.nl/handleiding/bestanden-herstellen/

 

Als specifieke locatie moet je dus eerst de G en in een volgende scan nog eens de F-partitie aanduiden. Kies voor een Diepe scan!!!

Maak vooraf eerst een mapje aan op je data partitie waar je de eventueel gevonden bestanden in kunt opslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Droske,

Met alle respect voor jouw advies, maar ik moet beslissingen nemen, en zelfs als ik dat niet echt graag doe, dan nog moet ik ze doen. Ik heb dus die F drive gewoon opgegeven  en ion twee stukken gehouden, en dat komt me hoed uit. Wat die ARCHIEF-drive betreft, wel die zit momenteel voor 2/3 vol, met allemaal reservemateriaal voor FlightSimulator, met zaken die bijna niet meer te vinden zijn , alleen 'bittorrent' geeft me sommige kansen die ik anders niet zou hebben.

Mijn D-drive is in gebruik door mijn FlightSimulator, en bevat al meer dan 240 Gb aan programs en sceneries  van FlightSimulator, allemaal verzameld en herinstalleerd sinds 2004, omdat die FlightSimulator van me  door Microsoft werd uitgegeven in 2004. Al een oud stuk dus. En, ik houd daaraan omdat ik daarmee al 13 jaar nu bezig ben om die uit te breiden tot zoveel mogelijk sceneries en aircraft, zodat ik er nog een tijdje mee voort kan.

Die voormalige F drive is nu in twee opgedeeld en die haat ik nu beter ten nutte maken dan voorheen, enerzijds door daarop al mijn belandrijke zaken op te zetten, en anderzijds bepaalde originelen van software die ik nodig heb. Misschien maak ik er wat plaats voor back-ups van sommige zaken.

U begrijpt dat ik niet zo maar van alles een back-up jan en zal maken.Ik probeer alleen wat voorzichtig te zijn, al moet ik soms wel eens risico's nemen omdat ik anders biet kan bereiken wat ik wens, bijvoorbeeld allemaal die oude software, die niet meer gebruikt wordt door de meeste FlightSimmers, omdat zij nieuwere FlightSimulators hebben, ik niet, en dus ga ik soms achter die oude software zoeken...

En ja... Toch heb je een beetje gelijk, maar ik zie het anders, naar mijn behoeften en mogelijkheden

Groeten 

Jive1-Belgium

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je vrede neemt dat de huidige stand van zaken kunnen we dit onderwerp sluiten.

Indien zich vragen aandienen voor andere items dan kun je die stellen in een nieuw toepasselijk onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.