Ga naar inhoud

outlook 7 na updates instal gedeeltelijke vreemde taal


Adober

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, Adober zei:

outlook is vanmorgen nog steeds in het Nederlands.....

Dat is goed nieuws :top:

 

14 minuten geleden, Adober zei:

wanneer de herstel-update van microsoft binnenkomt kan ik de foute update dan ook maar beter even eerst installeren?

Het antwoord van die vraag laat ik aan porrelaar over :adore:

 

15 minuten geleden, Adober zei:

ik heb hem onder verborgen updates staan en de updates worden bij mij niet automatisch geinstalleerd

Dat is prima.

 

We laten voorlopig dit topic open staan :idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik hier lees ( We're currently investigating the issue and will update this page when a fix is available. Please note that the September Public Updates are security updates and we do not recommend removing them to mitigate the issue.)

moet ik de foutieve update dus terug installeren alvorens de recovery update te installeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de website van Computer Idee las ik iets anders:

Quote

De enige manier om Outlook 2007 weer in de gewenste taal te krijgen, is door de patch handmatig uit Windows 10 te verwijderen. Microsoft is op de hoogte van het probleem en zal later een nieuwe patch uitbrengen, waardoor de eerder genoemde beveiligingsproblemen in Outlook 2007 alsnog zullen worden opgelost.

Bron: http://www.computeridee.nl/nieuws/windows-10-bug-verandert-outlook-2007-in-zweedse-versie/?utm_source=copernica&utm_medium=email&utm_campaign=CID_Nieuwsbrief_20170915&profilesource=Copernica

 

Maar ja, wat Computer Idee schrijft is niet helemaal waar. Wanneer je van tevoren een kopie van OUTLLIBR.DLL (versie van het jaar 2011) opslaat, dan kun je update KB4011086 installeren (waardoor de taal van Outlook deels in het Zweeds komt te staan) en daarna de taal weer Nederlands maken door die originele versie van OUTLLIBR.DLL terug te zetten.

 

De vraag is eigenlijk: waaruit bestaat KB4011086? Het zou een beveiligingsupdate zijn. Zat er iets onveiligs in OUTLLIBR.DLL (versie van het jaar 2011) en werd die versie daarom vervangen door deze update of zat de onveiligheid (ook) ergens anders in?

 

Als ik jou was, dan zou ik het nieuws over deze update in de gaten houden. Wanneer je leest dat er een nieuwe update voor Outlook 2007 is, dan kun je de verborgen update weer zichtbaar maken en installeren en daarna opnieuw laten zoeken naar updates waarop de nieuwe patch gevonden zal worden.

Ik vermoed dat die nieuwe patch binnen 1 à 2 weken aangeboden zal worden. Daarna zul je nog slechts 1 keer updates krijgen voor Office 2007, namelijk op Patch Tuesday (= de tweede dinsdag) van oktober. In Nederland en België zijn die updates pas beschikbaar vanaf 10 oktober om 19:00 uur. Natuurlijk mag je die updates ook de volgende dag of nog wat later installeren. Daarna is het echt afgelopen met updates voor Office 2007. Office 2007 zal daarna niet meer ondersteund worden met updates door Microsoft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, porrelaar zei:

Maar ja, wat Computer Idee schrijft is niet helemaal waar.

Dat klopt helemaal, want in dat bericht wordt onderstaande ook vermeld, terwijl het niet correct is :xd:

 

Quote

De foute patch is alleen uitgerold naar pc's waarop Outlook 2007 is geïnstalleerd. Gebruik je Outlook 2010 of hoger of helemaal geen Outlook, dan is er niets aan de hand.

 

De foutieve update voor Outlook 2010 is KB4011089.

Ik kwam net deze link tegen, zie reactie van DaraM72.

 

Quote

Do a search for outllibr.dll on your computer. Right-click on the file and choose Details. Please tell us file version and language. If there is more than one outllibr.dll on your computer then provide those details for both please and the location on your disk. e.g. 

C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office14\1025

outllibr.dll 

File Version: 14.0.7188.5000:

Language: Dutch 

etc.

 

C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office14\1025 zal bij versie 2007 wel anders zijn.

 

Wellicht voor Adober & porrelaar en andere even kijken naar de taal van de foutieve update :rolleyes:

 

Aangezien ook gebruikers van Outlook 2010 een foutieve update hebben ontvangen, denk ik dat Microsoft toch in dezer dagen snel een correctie update zal uitbrengen :pray:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zit het bestand OUTLLIBR.DLL niet in de map Program Files (x86), maar in de map Program Files. Dat komt doordat op die pc een 32 bits versie van Windows 10 gebruikt wordt.

Het volledige pad: C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\1043

 

Het originele OUTLLIBR.DLL bestand is Nederlandstalig:

 

59bd56435f51a-2017-09-16_18_42_33-Eigens

 

Het nieuwe OUTLLIBR.DLL bestand is Zweeds, wat duidelijk te zien is in onderstaande afbeelding:

 

59bd5691378c4-2017-09-16_18_41_50-Eigens

 

Ik ken niet de volledige inhoud van update KB4011086. In ieder geval werd daardoor het bestand OUTLLIBR.DLL vervangen door een andere, Zweedse versie. Maar mogelijk werden door die update ook andere wijzigingen aangebracht in Outlook 2007. Daarom heb ik die update wel geïnstalleerd, maar daarna de taal weer teruggezet naar Nederlands.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, iEscape zei:

Het is nog niet dinsdag en ik val al in de prijzen

Het is al dinsdag geweest. De maandelijkse updates komen uit op Patch Tuesday. Dat is de tweede dinsdag van de maand. Dat was dus op dinsdag 12 september 2017.

Hoe laat komen die updates beschikbaar? Om 10:00 uur plaatselijke tijd in Redmond, state Washington, USA (= de vestigingsplaats van Microsoft). Vanwege 9 uur tijdsverschil komen de updates in Nederland en België beschikbaar op dinsdag vanaf 19:00 uur (plaatselijke tijd). (Als het in Redmond 10 uur 's morgens is, dan is het bij ons 7 uur 's avonds op dezelfde dag)

Zie https://www.timeanddate.com/worldclock/usa/redmond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is vandaag de update opnieuw geïnstalleerd. Geen problemen. Eerder al meldde ik ergens dat die update nog steeds in mijn lijst staat. Ik denk dat die lijst gewoon fout is geweest want de nieuwe update staat nu gewoon bovenaan met de datum van vandaag.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.