Ga naar inhoud

Edge (Windows 10) werkt niet goed


Albert134

Aanbevolen berichten

Met enige tegenzin gebruik ik in Windows 10 de browser Edge. Er wordt je ongevraagd te veel opgedrongen.

Het zij zo, maar Edge is ook een lastige browser om instellingen te wijzigen.

Ik heb een probleem dat ik mijn (vele) favorieten, die in een stuk of 30 categorieën zijn gegroepeerd, niet kan wijzigen.

Ik wil ze ten eerste in een categorie in alfabetische volgorde hebben. Dat zou moeten kunnen door een item te slepen naar de juiste plek in de reeks.

Helaas werkt slepen niet: niet met linker of rechter muisknop. Ook het wijzigen van de naam van een opgeslagen favoriet is niet mogelijk.

Ik heb ook geprobeerd een favoriet te deleten, maar ook dat is niet mogelijk: niet met de deleteknop van het toetsenbord en ook niet via een optie van de rechtermuisknop.

 

Wat doe ik fout en waar moet ik een instelling wijzigen om het geheel correct werkend te krijgen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is beter te leren omgaan met nieuwe browser want uiteindelijk zullen alle browser min of meer werken zoals Edge.

Dat heeft alles te maken met beveiliging.

Windows 10 heeft ook een andere browser hoor.

Typ in zoeken internet en dan ziet je de oude versie nog.

 

Hoe je Edge of ander browser kan resetten kan je op deze pagina lezen

Quote

 

Ik vind dat Edge veel beter werkt dan het begin van Windows 10

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Edge gereset, maar dit verhelpt het probleem niet.

De favorieten kan ik nog steeds niet bewerken (naam wijzigen) of verplaatsen op de door mij gewenste alfabetische volgorde.

 

Er zijn andere browsers, maar die waardeer ik nog minder, zoals bijv. Chrome. Die staat ook op mijn PC, maar gebruik ik uiterst zelden, want die ervaar ik ook als onvriendelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Edge is nog steeds in ontwikkeling dus het is afwachten wat er allemaal bij komt.

Het enige wat je handmatig kan doen is de map of pagina ingedrukt houden en slepen naar boven, op deze manier kun je zelf een indeling maken.

 

Klik op de Hub (Die drie streepjes) en selecteer het sterretje (favorieten).

Ik begrijp dat dit natuurlijk geen automatische instelling is maar je kunt er wel voor zorgen dat de mappen en webpagina's niet door elkaar staan.

Dit is voor nu dan het enige wat er over Edge te vinden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Je had Edge al gereset, maar er is nog optie alleen gaan al je instellingen verloren (ook je favorieten).

Hoe je daar een backup van maken lees je hier Klik.

Dit is altijd aan te raden ook al zijn er geen problemen, via het volgende doe je een algehele reset maar ik durf niet te zegen dat je dan van je probleem af bent.

Maar dat slepen zou moeten lukken lukt bij mij wel,

 

1. Microsoft Edge compleet resetten waarbij alle instellingen en gegevens verloren gaan.

Download 57591a68c6ad5-Powershell-icon.pngReset_Microsoft_Edge.zip naar bijvoorbeeld het bureaublad.

  • Let op!Microsoft Edge zal compleet gereset worden waarbij alle instellingen (favorieten e.d.) verloren zullen gaan.
  • Pak het bestand Reset_Microsoft_Edge.zip uit.
  • Klik met de rechtermuisknop op Reset_Microsoft_Edge.ps1 en selecteer de optie Run with PowerShell.
  • Er verschijnt nu een blauw scherm waarin het script uitgevoerd gaat worden om Microsoft Edge te resetten.
  • Typ in het onderstaande venster vervolgens de letter A (Yes to All) gevolgd door enter om door te gaan.

57591c2fa4e6e-Powershell-edge-reset.png

  • Wanneer het script gereed is zal PowerShell automatisch sluiten.
  • Zodra je Microsoft Edge voor de eerste keer weer opstart krijg je onder andere weer de mogelijkheid om je favorieten te importeren en alles naar wens in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het maken van een Backup krijg ik een foutmelding dat bestanden in gebruik zijn (terwijl Edge niet geopend is).

Die heb ik overgeslagen. Het is totaal 651 Mb.

 

Helaas is dit voor mijn computerkennis te ingewikkeld en moet ik waarschijnlijk betaalde hulp inschakelen, dat ik al eerder moest doen met de overgang van W7 naar W10. Dat ging verre van vlekkeloos.

Na update naar W10 is W7 weer teruggezet, omdat ik niet oplosbare problemen had. Na een jaar is W7 daarna gecrashed tijdens een automatische update van Microsoft.

Toen is de C:-schijf opnieuw geformatteerd en is W10 er alsnog opgezet door de computerleverancier en waren er geen problemen meer die er eerder wel waren.

Nu heb ik dus opnieuw Microsoft gerelateerde problemen. Wat een rotzooi levert dat bedrijf toch.

Overigens wel bedankt voor de instructies en de moeite, maar ik durf het waarschijnlijk niet aan, want de rest gaat goed en ik wil niet opnieuw ernstige problemen.

 

 

 

 

EdgeBackup1b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb het even getest en bij mij werkt het, we gaan eens kijken of het jou ook gaat lukken.

Links naast je startknop staat het vergrootglas klik daarop > dan staat er "Zoeken in Windows" > kopieer en plak daar de volgende regel:

%LocalAppData%\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default

 

Maak daar een printscreen van en plaats het in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, abbs zei:

Hallo,

 

Je had Edge al gereset, maar er is nog optie alleen gaan al je instellingen verloren (ook je favorieten).

Hoe je daar een backup van maken lees je hier Klik.

Dit is altijd aan te raden ook al zijn er geen problemen, via het volgende doe je een algehele reset maar ik durf niet te zegen dat je dan van je probleem af bent.

Maar dat slepen zou moeten lukken lukt bij mij wel,

 

1. Microsoft Edge compleet resetten waarbij alle instellingen en gegevens verloren gaan.

Download 57591a68c6ad5-Powershell-icon.pngReset_Microsoft_Edge.zip naar bijvoorbeeld het bureaublad.

  • Let op!Microsoft Edge zal compleet gereset worden waarbij alle instellingen (favorieten e.d.) verloren zullen gaan.
  • Pak het bestand Reset_Microsoft_Edge.zip uit.
  • Klik met de rechtermuisknop op Reset_Microsoft_Edge.ps1 en selecteer de optie Run with PowerShell.
  • Er verschijnt nu een blauw scherm waarin het script uitgevoerd gaat worden om Microsoft Edge te resetten.
  • Typ in het onderstaande venster vervolgens de letter A (Yes to All) gevolgd door enter om door te gaan.

 

57591c2fa4e6e-Powershell-edge-reset.png

 

  • Wanneer het script gereed is zal PowerShell automatisch sluiten.
  • Zodra je Microsoft Edge voor de eerste keer weer opstart krijg je onder andere weer de mogelijkheid om je favorieten te importeren en alles naar wens in te stellen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.