Ga naar inhoud

Cursor verspringt in Word document


Mirjam van Ravesteijn

Aanbevolen berichten

In één specifiek document verspringt de cursor steeds helemaal naar boven of beneden bij het plaatsen van een dubbele punt (:) of bijvoorbeeld bij het gebruik van de shift-toets. Ik heb al van alles geprobeerd:

  • Taal toetsenbord opnieuw instellen
  • Ander toetsenbord aangesloten
  • Document overgetypt zodat alle verborgen lay-out eruit was
  • Degene van wie ik het document kreeg, heeft deze problemen absoluut niet en we werken allebei met Windows 10.

Wie weet wat ik nog meer kan doen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mirjam,

 

welkom op het forum.

 

Als je het maar in één document hebt: kopiëer àlles in je document eens (kan je doen met CTRL + A), sluit dat document, open een blanco (nieuw document- en plak de inhoud van je 'foute' document er in en sla het op onder een andere naam.

Open dit nieuwe document.

a. dit document gedraagt zich normaal? > wis je oude document en hernoem je nieuwe document met de naam van het oude.

b. Heeft ook dit document de fout? vertel het even, misschien weet ik nog een oplossing

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maakte het ook al een tweetal keer mee in Wordperfect en hoop dat mijn oplossing voor jou in Word ook werkt:

 

Om een of andere lieve reden kan er een fout zitten in de inhoud van je document dat deze fout geeft (en dus helpt copy/paste van de ganse inhoud van je document niet, gezien je de fout dan mee kopieert.

 

Wat ik toen deed: mijn document a.h.w. in delen opsplitsen: ik kopieerde de eerste (bovenste) inhoud van mijn document en plakte het in een blanco document en sloeg het op. Idem met het tweede (laatste) deel van het document.

Stel dat nu je eerste document het ook heeft en het laatste het niet, dan weet je dat de fout 'ergens' in het eerste gedeelte zit. (of omgekeerd natuurlijk)

 

Op die manier kan je terug aan een 'goed' en volledig document raken (je gaat dan je eerste deel ook in twee stukken kopieren en plakken en het goede stuk behoud je - en zo verder)

 

'k weet: het is wat omslachtig, maar mij spaarde het een groot document hertypen en 'terug op zijn poten zetten".

 

Indien (wat ik niet hoop) de fout dan toch in BEIDE delen zou zitten, dan kan je nog het hertypen besparen door met CTRL+A je hele document te kopieren, het dan te plakken in een nieuw txt-document (een notepaddocument of zo) en daarna de ganse tekst van het txt-document te kopiëren en dit dan in een nieuw Wordbestand te plakken.

Dit spaart hertypen dus uit, alleen moet je terug de layout in orde brengen en eventueel plaatjes of zo terug aanbrengen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het dossier. Het lijkt op dit moment iets beter te gaan, of dat nu komt doordat ik met mijn virusscanner alle malware heb aangepakt of door iets anders?? her en der in het dossier verspringt de cursor nog, maar het is echt al beduidend minder.

Fijn als iemand er nog eens kritisch naar wil kijken.

 

Groet,

Mirjam

Ellendedossier.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mirjam,

 

raar, maar bij mij komen die dingen niet voor: i k kan in het document zoveel dubbele punten typen als ik wil, tot ik blauw zie, de shift toets aantimmeren met alle mogelijke combinaties,

maar zoals degene die jou het document bezorgde, verspringt mijn cursor niet.

 

Als Alpha dit ook vaststelt, ga ik aan malware denken (maar wel raar, dat het bij één document is en nooit bij andere - maar bij malware weet je maar nooit.)

 

 

Controlevraag: ook bij dit document dat je hierboven plaatste, heeft jouw computer het toch ook nog?

 

Enne: probeerde je ook uit wat ik in mijn vorige post voorstelde?

 

edit: ik herlees net:

16 minuten geleden, Mirjam van Ravesteijn zei:

of dat nu komt doordat ik met mijn virusscanner alle malware heb aangepakt

Mogelijk moeten we het dus toch in die richting zoeken? (al zal je antivirus wel niet àlles verwijderd hebben)

Maar even wachten op wat Alpha nog kan inbrengen...

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn computer kan ik in het document ook niets vreemds ontdekken;

geen vreemde reactie door Word bij het plaatsen van dubbele punten en hoofdletters.

Er is ook geen invoegtoepassing of een macro actief.

Over wat de oorzaak is van het vreemde gedrag bij de vragensteller, moet ik het antwoord schuldig blijven. Maar gelet op het feit dat het probleem zich alleen op haar computer voordoet, moeten we redelijkerwijs aan iets op haar computer denken. Maar zover waren zijzelf en Passer ook al.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.