Ga naar inhoud

Windows 10 restart automatisch en sluit niet volledig af


MichaelvdBerg

Aanbevolen berichten

Sinds de laatste update van Windows 10 Fall Update heb ik twee problemen met mijn laptop (HP Pavilion 15 Notebook).

 

Opnieuw opstarten

De laptop restart automatisch zonder dat ik daarvoor opdracht geeft. Het lijkt erop dat dit door een bug komt of dat de laptop “overbelast is” en door een veiligheidssysteem onverwachts opnieuw opstart. Het scherm wordt dan zwart en start de laptop opnieuw op.

 

Niet volledig afsluiten

Iedere dag start ik de computer op en sluit ik (wanneer ik klaar ben) de laptop af door op afsluiten te drukken. Wanneer ik de computer opnieuw opstart, dan lijkt het net alsof hij in slaapstand is gezet. De computer is traag en bij het aanmelden (na het wachtwoord invullen) staat er vaak “Inschakelen”, wat voorheen nooit zo was.

 

Wie kan mij helpen met deze twee problemen? Ik ben al een stuk vooruit geholpen wanneer het eerste probleem is verholpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Bedankt Jonas voor de tip en sorry voor de late reactie. Ik heb Windows 10 Fall Creators update opnieuw geïnstalleerd (schone versie). Gelukkig is het probleem van het "niet volledig goed afsluiten" verholpen.

 

Alleen de computer blijft onverwacht afsluiten. Wanneer ik in het logboek van Windows kijk, dan zie ik een Kernel-General 1 staan. Na wat Google kom ik uit op een proces die het systeem wil veranderen? Naast deze log zie ik een fout "DistributedCOM" met ID 10016 in het systeem logboek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Theo voor je reactie! Ik had ergens anders gelezen dat je via opdrachtpromt (als administrator openen) de sluimerstand uit moest schakelen. Nadat ik dit had gedaan, heb ik er tot nu toe nog geen last ervan gehad dat Windows plotseling afsloot.

 

Ik zal je tip over de updates onthouden mocht ik hier later nog problemen mee krijgen. Maar voor nu is alles gelukkig goed :)

 

Iedereen bedankt voor het meedenken en voor alle hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.