Ga naar inhoud

Laptop gaat erg traag


Aanbevolen berichten

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het is me niet duidelijk of je eerder die recovery DVD's gemaakt hebt. Zo niet, maak die eerst alvorens programm's te verwijderen.

Daarna gaat iemand van ons u aangeven wat je mag verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Nick de Waard zei:

Zouden jullie als allerlaatst willen aangeven welke programma’s ik kan verwijderen? (ASUS troep).

Veel hang hierbij af van persoonlijke voorkeuren. En omdat we uw voorkeuren niet kennen is haast onmogelijk om in uw naam te beslissen.

Misschien ben je al een eind weg als ik je zou tonen hoe ik het zou aanpakken moest het mijn pc zijn.

Op de afbeeldingen die je ons bezorgd hebt heb ik symbolen aangebracht.

  • Wat zeker moet verwijderd worden is rood doorstreept.
  • Een groen bolletje wil zeggen: Staan laten.
  • Een oranje bolletje geeft aan dat deze programma's niet nodig zijn voor de werking van je systeem en dat het om programma's gaat die afhankelijk van de voorkeur van de gebruiker al dan niet mogen verwijderd worden.

Let wel:

  • Als je van games houdt dan laat je best alle Oberon software staan.
  • Adobe Flash Player moet je zo snel mogelijk updaten. Vergeet daarbij niet de vinkjes te verwijderen bij de Optionele aanbiedingen  https://get.adobe.com/nl/flashplayer/
  • Na het verwijderen van de TRIAL versie van Trend Micro moet je zo snel mogelijk een ander Antivirus programma installeren. Dat mag gratis een gratis programma zijn.
  • Windows Live Essentials 2011 is verouderd en wordt niet meer ondersteund door Microsoft. Vervang het eventueel door Windows Live Essentials 2012 indien je het echt nodig hebt. Download via volgende link en onthou in welke map de download terecht komt (met dank aan clarkie):  
  • Microsoft Office 2010 is ook een TRIAL versie. Activeer deze indien je over een legale licentiesleutel beschikt. In het andeere geval verwijder je deze ook maar en zorg voor een alternatief.
  • Voor die twee programma's van Cyberlink bestaan er gratis alternatieven. Zo ken je er zelf wellicht wel enkele.

 

5a8ac745b66f0_ASUSpc_1.thumb.JPG.df8ccf4c76a4499b8ddc073cf1188a9e.JPG

5a8ac74734901_ASUSpc_2.thumb.JPG.843a9beefd5576b06b7e80bf476af01e.JPG

5a8ac74888df3_ASUSpc_3.thumb.JPG.c7f656f2936d09dbfba4e95904d9e487.JPG

 

 

Zijn alle beschikbare Windows updates al binnen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! Ik ga er mee aan de slag.

24 minuten geleden, droske zei:

Zijn alle beschikbare Windows updates al binnen?

Ja die zijn binnen, hoeveel uur duurt het voordat deze geïnstalleerd zijn?

 

Zo, ik denk dat we zo toch een aardig topicje hebben gecreëerd: van een trage laptop naar een nieuwe snelle schone laptop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Nick de Waard zei:

Ja die zijn binnen, hoeveel uur duurt het voordat deze geïnstalleerd zijn?

Oh, ze zijn dus nog niet geïnstalleerd?

 

7 minuten geleden, Nick de Waard zei:

Zo, ik denk dat we zo toch een aardig topicje hebben gecreëerd: van een trage laptop naar een nieuwe snelle schone laptop!

Ja, maar je bent er nog niet mee klaar hé. Er is nog werk op de plank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, droske zei:

Oh, ze zijn dus nog niet geïnstalleerd?

 

Volgens mij zijn er net wat updates geïnstalleerd, moest laptop opnieuw opstarten omdat ik Live essentials heb verwijderd. Toen ging de laptop wat updates installeren! EDIT: Ik zie dat er 177 updates klaar staan om geïnstalleerd te worden...

 

5 minuten geleden, droske zei:

Ja, maar je bent er nog niet mee klaar hé. Er is nog werk op de plank.

Leuk, ben benieuwd!

aangepast door Nick de Waard
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.