Ga naar inhoud

Laptop gaat erg traag


Aanbevolen berichten

Al aan het volgende gedacht?

  • Flash Player updaten.
  • Een geldig Office pakket.
  • CCleaner.
  • Back-up software. Zie mijn onderschrift.
  • CrystalDiskInfo. Om de gezondheid van je schijven te controleren.
  • Speccy. Om o.a. de temperaturen van de belangrijkste hardware in de gaten te houden.
  • WinRAR. Om gecomprimeerde bestanden uit te pakken.
  • Brandsoftware installeren. Dit ter vervanging van Cyberlink...
  • Printer installeren.
  • Trend  Micro verwijderen en vervangen door bv Panda Protection Free of Kaspersky Free. Aan één van beide voeg je best nog Malwarebytes toe.
  • Je data opnieuw laden. Persoonlijke bestanden en mappen, Favorieten/bladwijzers.
  • e-mail instellen.
  • Zodra de pc volledige gebruiksklaar is maak je een Volledige schijf back-up en een systeem back-up met bv AOMEI Backupper standaard.
  •  

Als ik nog aan iets denk dan laat ik het weten. Moet dringend een ander taak oppikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op 20-2-2018 om 12:06, droske zei:

Wie zegt het?:xd:

Er is idd nog wat werk te verrichten, haha.

 

Tijdens het spelen van League of Legends vloog m’n laptop plotseling uit..

Daarna drukte ik ‘m weer aan en moest Windows toevallig updaten. Tijdens het updaten viel de laptop ook uit.

Ik denk dat dit kan liggen aan het volgende:

1. De laptop wordt te warm

2. De stroomtoevoer is te karig.

 

Toelichting punt 2: ik gebruik nu een andere ASUS oplader dan dat ik hiervoor gebruikte. Mijn batterij is kapot en zit dus altijd op netstroom. Ik ben van een 19V (4.74A) oplader naar een lichtere van 19V (2.73A) oplader gegaan.

Geen idee of dit nuttige info is.

 

Ben benieuwd hoe we dit probleem kunnen oplossen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Nick de Waard zei:

Ik denk dat dit kan liggen aan het volgende:

1. De laptop wordt te warm

2. De stroomtoevoer is te karig.

Je hebt eerder de laptop stofvrij gemaakt. En als je tijdens het gebruik de ventilatieroosters vrij houd dan kan hij niet te warm worden. Wat vertelt Speccy over de temperaturen?

 

Waarom heb je de netstroom adapter vervangen door een exemplaar dat niet bij je pc past? Past de stekker voldoende goed in de laptop? De diameters van huls en pennetje moeten ook kloppen hé!!!

Je speurt niet erg nauw heb ik al herhaaldelijk gemerkt.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, droske zei:

Waarom heb je de netstroom adapter vervangen door een exemplaar dat niet bij je pc past? Past de stekker voldoende goed in de laptop? De diameters van huls en pennetje moeten ook kloppen hé!!!

Past er precies goed in, en geeft een klik als ik 'm er in stop, dus dat zit wel goed! Oude adapter ging wat los zitten. Waar ik de adapter in de laptop stop in de laptop, zit wat los, de oude oplader maakte daardoor af en toe slecht contact met de laptop. Hij deed het alleen als ik de stroomkabel op een bijzondere manier hield en op een aparte manier in de laptop stopte. Nu met de nieuwe laptop klik ik 'm er in en maakt hij direct goed contact. Heb ik naar gekeken hoor haha. 

 

Speccy zegt het volgende bij licht gebruik: (Wordpress en YouTube)

 

temperatuur.jpg

aangepast door Nick de Waard
Speccy toegevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is aanvaardbaar. Dus wet je al waar je aandacht moet naartoe gaan.

Ik vind het wel vreemd dat je eerder nooit over dat uitvallen van je pc gesproken hebt. Of ben ik dat vergeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.