Ga naar inhoud

Laptop gaat erg traag


Aanbevolen berichten

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

23 minuten geleden, Nick de Waard zei:

https://iobit-malware-fighter.nl.softonic.com/

 

Hoog aangeschreven op softonic, een mooie gratis optie? :)

Noem deze twee namen nooit meer als je geen malware wilt hebben.

Onder andere de site zoals Softonic verstop wrappers bij de installatie bestanden waardoor deze stiekem worden mee geïnstalleerd (malware en adware genaamd).

Dan de programma's van Iobit deze doen wel eens meer als ze beloven ook zijn ze ontstaan door andere bekende programma's te kopiëren.

Uitleg Wrappers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, abbs zei:

Noem deze twee namen nooit meer als je geen malware wilt hebben.

Onder andere de site zoals Softonic verstop wrappers bij de installatie bestanden waardoor deze stiekem worden mee geïnstalleerd (malware en adware genaamd).

Dan de programma's van Iobit deze doen wel eens meer als ze beloven ook zijn ze ontstaan door andere bekende programma's te kopiëren.

Uitleg Wrappers.

Hè bah, het lijkt wel alsof ik nergens meer veilig freeware kan downloaden. Nu wil ik voor mijn webcame software hebben zodat ik video's kan opnemen. Waar moet ik zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Nick de Waard zei:

Hè bah, het lijkt wel alsof ik nergens meer veilig freeware kan downloaden.

Gratis software gaat bijna altijd vergezeld van "sponsor-software" om het even waar je hem haalt.

Websites als Softonic leven uitsluitend van sponsoring en moet je, zoals Abbs al zei, absoluut vermijden.

 

Nog het best te vertrouwen is https://www.gratissoftwaresite.nl/

Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat alle software die daar aangeboden wordt aan te bevelen is. Absoluut niet!!!

Je moet de reviews ook grondig doornemen en vooral... je gezond verstand gebruiken.

 

12 minuten geleden, Nick de Waard zei:

Nu wil ik voor mijn webcame software hebben zodat ik video's kan opnemen. Waar moet ik zijn? 

Ik ben geen webcam gebruiker en kan je hier dan helaas niet bij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Nick de Waard zei:

Hè bah, het lijkt wel alsof ik nergens meer veilig freeware kan downloaden. Nu wil ik voor mijn webcame software hebben zodat ik video's kan opnemen. Waar moet ik zijn? 

Dit soort dingen blijft moeilijk, programma's doen zich voor als gratis maar worden gesponsord door de reclames. Niks is eigenlijk gratis ergens moet het van betaald worden.

Ook hierdoor zit er bv prijsverschil bij webcams de duurdere leveren er vaak een gratis software pakket bij en daar zitten vaak de prijs verschillen.

Een leuk programma om op je pc te hebben is Unchecku dit programma helpt je om de vinkjes weg te halen.

Vaak zitten er toolbars bij die uit gevinkt moeten waarbij dit programma al helpt, ook als je en programma installeert kan je eerst na laten kijken hier VirueTotal[/b].

 

Zo zie je dat gratis nooit gratis is en het veel tijd kost om iets te verkrijgen, als je een (gratis) oplossing zoekt kan je het beste op forum zoeken die de software gebruiken die je op dat moment zoekt.

Zo zie je welk programma wel en niet te gebruiken zijn het kost enige tijd maar je haalt minder troep binnen, en daarom zijn we zulke forum begonnen om de mensen hier bewust van te maken.

Daarom een goede anti-virus scanner en een malwarescanner zijn een must en zeker één maal er mee scannen is hel belangrijk. (dan heb ik niet eens over back-ups).

Ik wil je niet bang maken alleen bewust maken wan het grote internet wees niet bang alleen oplettend.

 

Dan over de webcam kijk eens bij de maker misschien heeft die softsware of een link naar iets wat zij aanraden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.