Ga naar inhoud

Start knop windows 10 werkt niet


filibost

Aanbevolen berichten

Ik ben ten einde raad. Ik werk al een 2 tal jaar zonder problemen met win 10. Twee weken geleden had ik problemen met het opstarten van mijn Pc. Na enig onderzoek zat er niets anders op dan windows 10 terug te installeren. Alles ging goed tot na een paar dagen. 

De start knop en zoek functie werkten niet meer. Ik heb dan alle mogelijke oplossingen uitgeprobeerd zonder resultaat. (sannow, chkdsk, register, virrus scanner,...........)

De enige mogelijkheid leek mij een herinstallatie van win 10. Na een installatie kom ik telkens de dezelfde problemen tegen, na een paar uur wekt de start knop niet meer en kan ik edge niet starten.

Ik heb al een 5 tal keer een installatie van win 10 uitgevoerd. Van een ISO bestand, herinstallatie vanuit win 10, eerst win 7 installeren en dan een update, met en zonder format c, schone installatie,.........

Telkens bots ik op hetzelfde probleem. 

 

Wat loopt hier verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt voor de snelle reactie.

 

Fixwin had ik eerder al geprobeerd, toch heb ik het na de zoveelste installatie nog eens geprobeerd, zonder resultaat.

 

Ik kan niet juist zeggen of het na een update voorkomt, ik voer na een nieuwe installatie alle voorgestelde update's uit.

Ik had eerder al gedacht dat het door het losmaken van Edge aan de taakbalk kwam, maar dat was niet zo. Laatst was het na het installeren van chome.

 

Ik maak nu van alle programma's een snelkoppeling op het bureaublad en werk verder met chrome. Met de rechter muisknop op de startknop kan ik instellingen en  powershell bereiken.

Dat lijkt mij voorlopig wel werkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, filibost zei:

Eerst werkt alles goed en na een tijd werkt de start knop miet meer

Oke, ik had ook dit probleem maar dat werd veroorzaakt door de update KB4056892 ( tegen de Meltdown- en Spectre- kwetsbaarheden )

Alleen ik had het meteen na het installeren van die update die problemen, je zou die update eens kunnen verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer,

Ik had de voorgestelde opties al geprobeerd. Enkel de schijf controleren nog niet. Ik heb de SSD schijf gecontroleerd zonder resultaat.

 

abbs,

volgende updates waren reeds geinstalleerd:

KB4078408 kan ik niet verwijderen

KB4055994 verwijderd zonder resultaat

KB4055237 verwijderd zonder resultaat

KB4058043 verwijderd zonder resultaat

KB4058043 kan ik niet verwijderen

 

Telkens na verwijdering terug opgestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ga je zo naar de geïnstalleerde updates: Configuratiescherm > Programma's en onderdelen en dan links boven op "Geïnstalleerde updates weergeven" klikken.

 

Staat daar deze update bij: KB4056892

 

Die andere kan je laten staan gaat alleen om deze, trouwens welke versie staat e bij jou op je pc.

Klik op je vergrootglas > typ winver in en dan zie je de versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.