Ga naar inhoud

Pc start altijd op met pc herstel


pgmjans

Aanbevolen berichten

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op 21-3-2018 om 22:27, droske zei:

Voer de probleemoplosser voor Windows update eens uit.

 

Ga via Start naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging.

Klik in de linker kolom op Probleem oplossen.

Klik in het volgende venster in de midden kolom op Windows Update.

Werk deze wizard af en maak met het knipprogramma een afbeelding van van het resultaat, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Heb je dat uitgevoerd? Ik heb er niets van vernomen.

Ik wacht op de screenshots van de resultaten van de probleemoplosser en niet van Windows update zelf.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer het volgende nog eens uit:

Type cmd in “Windows zoeken”

 

·         Klik met de rechter muisknop op het zoekresultaat Opdrachtprompt en kies  Als administrator uitvoeren. (dit is een absolute vereiste!!!)

 

·         Kopieer en plak hier één voor één het volgende in gevold door ENTER:

 

net stop bits

 

net stop wuauserv

 

rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution

 

net start bits

 

net start wuauserv

 

 

Let op de spaties na rmdir, s en q en wacht na iedere opdracht tot je terug de cursor ziet knipperen achter het pad C:\Windows\system32>

 

Maak een screenshot van het resultaat in het opdrachtprompt venster alvorens je het sluit en plaats het in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat de Windows update services al vanzelf terug gestart was.

 

Volg nu het verloop van Windows update eens op.

Gelieve daarvoor de pc de eerst volgende uren niet opnieuw op te starten.

Heb je een stabiele en voldoende snelle Internet verbinding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo de update wordt weer niet helemaal uitgevoerd. 2 foutmeldingen. Ik heb nog eens gezocht maar volgens mij is de update te groot om deze op de C grive uit te voeren athans dat zegt microsoft.

De system schijf is nu maar 300mb groot en de update is groter dus dat gaat niet werken zo. Advies is om de system schijf groter te maken van 300 mb naar het liefst 1000mb.

Weet jij hoe ik dit voor elkaar kan krijgen zonder alles opnieuw te hoeven installeren? Zie bijlage voor de schijf indeling (arcering geel).

 

foto6.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat u "geel" markeert is NIET de C partitie maar de (onzichtbare) EFI-systeempartitie en die is nog 100% beschikbaar, dat kun je toch duidelijk lezen.

Windows updates worden op de C partitie geïnstalleerd, daar waar dus je Windows staat. Die partitie beschikt nog over ruim 83 GB vrije ruimte.

Moet nu aan een ander taak beginnen.

Vanavond keer ik terug met een nieuw advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.