Ga naar inhoud

Pc start altijd op met pc herstel


pgmjans

Aanbevolen berichten

Hallo, sinds kort start mij pc steeds op met pc herstel. Als ik dan via geavanceerde instellingen en opstarten, opnieuw opstarten doe optie 8 zonder malware dan start de pc wel op.

De keer erna is het weer fout en moet ik weer opstarten met pc herstel enz. enz.

Wat kan dat zijn. Ik heb malwarebytes (betaalde versie) er af gegooid omdat ik dacht dat het daar aan lag maar helaas niet dus.

Visrusscanner is AVG pro.

MvG

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja ik moet eerst opstart herstel aanklikken vervolgens geavanceerd en dan kan ik kiezen uit 10 items waarvan nr 8 geloof ik is opstarten met vertraging van anti malware. Daarna start pc gewoon weer op en kan ik inloggen. Duidelijk?

Gr. Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, pgmjans zei:

Ja ik moet eerst opstart herstel aanklikken vervolgens geavanceerd en dan kan ik kiezen uit 10 items waarvan nr 8 geloof ik is opstarten met vertraging van anti malware.

Dat zegt mij ook niets.

Maak er eens een foto van en plaats die in je volgende antwoord. Zo kunnen we je juiste draad oppikken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok hier zijn de stappen die ik moet uitvoeren.

automatisch herstel voorbereiden

herstel uitvoeren

geavanceerde optie

problemen oplossen

geavanceerde opties

opstart instellingen

Daarna klik ik op 8 "Vroeg landende antimalwarebeveilging uitschakelen

Daarna start pc weer goed op en kan ik verder tot dat ik hem uitzet en dan begint het weer van voren af aan. 

foto1.JPG

foto2.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies eens voor herstel Geavanceerde opties > Systeemherstel

5aabfaabcef3e_GeavanceerdeopstartoptiesWin10(3).JPG.862da65733faffe647a4850cdf7ddb82.JPG

 

Kijk dan eens of je over een systeemherstelpunt beschikt van een datum van vóór dat het probleem begonnen is en zet zo een systeemherstelpunt terug.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, pgmjans zei:

Ik las op het forum dat het mss iets te maken kan hebben met een virus of iets dergelijks...

Dat sluit ik niet uit maar het zou me wel verbazen. je had toch Malwarebytes PREMIUM staan hé. En op zijn minst ook nog Windows Defender maar mogelijk zelfs nog een ander antivirus programma.

Die zouden dan hebben zitten slapen...

Om jezelf desbetreffend gerust te stellen stel ik voor dat je een ESET online scan uitvoert.

 

Ga naar de site van de ESET Online Scanner.

  • Klik op de knop Scan now
  • Download het bestand esetonlinescanner_enu.exe en plaats het op je bureaublad.
  • Rechtsklik op op het bestand en kies voor als administrator uitvoeren.
  • Klik op accept bij de terms of use.
  • Selecteer enable detection of potentially unwanted applications
  • Klik op "Advanced settings"
  • Zet een vinkje bij de volgende opties:
    • enable detection of potentially unsafe applications
    • enable detection of suspicious applications
    • Scan archives
    • Enable Anti-Stealth technology
    • Clean threats automatically
  • Klik op Scan.
  • De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.
  • Na de scan klik je op show list of results.
  • Klik rechts onderaan op Save to text file.
  • Noem het bestand EsetScan en bewaar het op je bureaublad.
  • Klik dan links onderaan op de knop clean all.
  • Vink de opties delete application's data on close en remove files from quarantine aan en klik op de knop finish.
  • Sluit het venster met het kruisje rechtsboven.

 

Voeg het logje EsetScan.txt toe als bijlage in een volgens bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.